Planerade själv nåt liknande men mer snurra i scweiz och tyskland. När tänkte ni åka?Vi är ett litet gäng som börjat spåna lite smått på en tripp till norra Italien.
Hamnade en bit in i Italien lite av misstag förra året då Stelviopasset var igensnöat. Huvudmålet var egentligen Österrike men Italien kändes bättre med mindre och kurvigare vägar plus att vädret var bättre.
Troligen blir det för första gången tåg fån Hamburg på nervägen och köra hem. Främst för att spara tid då hälften av deltagarna är egenföretagare med familj. Nervägen brukar ofta bli lite långsammare så det blir ju skönt att slippa den biten. Kostnadsmässigt räknar vi med kanske en 500-1000kr dyrare än att köra hela vägen om man jämför biljettpriset med bensinpengar och extra övernattning.
Frågan är bara om man skall sikta på att anlända i Verona eller Trieste. Fördel Verona är att då är man ju direkt i Dolomiterna. Fördelen med Trieste är att man kan inleda resan med lite varm och go körning utmed medelhavskusten och ta sig mot venedig innan man kör upp mot Dolomiterna.
Finland är det enda Nordiska land jag inte besökt, sugen på att uppleva landet på hoj! Tänkte köra camping-varianten. Enkelt, liten packning och har nån vision om att åka runt bland skog och sjöar
Vet inte hur jag ska ta mig dit, men lär väl bli båtresa från... vart de nu går. Har inte alls googlat upp hur man tar sig dit, men det är långt kvar.
Har någon tips om FINLAND, mottages detta tacksamt! Alltifrån speciell väg eller plats till hur man tar sig dit eller "bra att veta"
Skitfina vägar men det mesta rakt vad jag sett. Låga maxfarter, hyffsat mycket polis. Dryga böter satta efter inkomst
Last edited: