Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det är en J*VLA skillnad på hur folk kör i Polen jämfört med i Sverige, går knappt att jämföra. Sverige är rena barnleken i jämförelse, dessutom har vi 25343456345 ggr mer motorväg och därav betydligt mindre trafik på våra landsvägar, som i Polen istället trafikeras hårt av bilar, bussar och lastbilar m.m. Inte nog med att asfalten där är av så dålig kvalité att det skapas försänkingar av fordonens hjul och att polacker konstant har inställningen att de måste köra om folk, oavsett krön, kurva eller sikt. Efter mina 4 besök i Polen (två turnéer, 2 mc-resor) så kan jag försäkra dig om det är så här.
Och ja, jag säger inte att andra länder inte borde besökas för samma anledning, finns säkert fler men av erfarenhet så har de flesta länder faktiskt åtminstone något område som är vackert/intressant och värt att besöka. Det har jag dock inte hittat eller upplevt i Polen, än. Det vore väl kanske längst ner i söder vid Tatrabergen men där har jag inte varit än.
Södra Polen är fint. Till och med väldigt fint fläckvis. Sista timmarna innan man kör in i Slovakien. Söder om Krakow. Annars är det mest skit. Polackerna kör NÄSTAN värre än vad dom gör i Serbien och Albanien.
//J