Pledians
Älgklyvaren!
Ser ut som en utmaning att ta sig dit! Var det varaderon du åkte på när kortet ovan togs? Vägen lär inte vara värre än denna iaf, förutom ur vädersynpunkt då..
Alltid kul att få medhåll...Största orsaken är ju precis som du skriver....sätta på klibban.
Tillbaka via en fantastisk rolig körväg efter E6 mot Narvik.
Du har förmodligen helt rätt, men att få sätta ett "nordkapklistermärke" på min äventyrshoj vore liite cool.
Ser ut som en utmaning att ta sig dit! Var det varaderon du åkte på när kortet ovan togs? Vägen lär inte vara värre än denna iaf, förutom ur vädersynpunkt då..
Denna bilden tog jag själv när jag var där med bil 2006, klockan är 2-3 på natten....
Man kan inte ha fullt med klistermärken på sin hoj. Den skulle ju se helt kletig ut
En sån här räcker:
Vi är ett litet gäng som börjat spåna lite smått på en tripp till norra Italien.
Hamnade en bit in i Italien lite av misstag förra året då Stelviopasset var igensnöat. Huvudmålet var egentligen Österrike men Italien kändes bättre med mindre och kurvigare vägar plus att vädret var bättre.
Troligen blir det för första gången tåg fån Hamburg på nervägen och köra hem. Främst för att spara tid då hälften av deltagarna är egenföretagare med familj. Nervägen brukar ofta bli lite långsammare så det blir ju skönt att slippa den biten. Kostnadsmässigt räknar vi med kanske en 500-1000kr dyrare än att köra hela vägen om man jämför biljettpriset med bensinpengar och extra övernattning.
Frågan är bara om man skall sikta på att anlända i Verona eller Trieste. Fördel Verona är att då är man ju direkt i Dolomiterna. Fördelen med Trieste är att man kan inleda resan med lite varm och go körning utmed medelhavskusten och ta sig mot venedig innan man kör upp mot Dolomiterna.
jag kan definitivt tipsa om Prekestolen (predikstolen, preikestolen) precis över Lysfjorden utanför Stavanger i Norge.
Det är en härligt promenad uppför berget men utsikten är värd allt bekymmer. Dessutom är parkering för sitt fordon enda kostnaden.
Ligger flera campingar i närheten. Jag fick själv problem med att vara ute i sista minuten utan plats att sova för 1,5 år sen. När jag inne i Tau tackade nej till erbjudandet att få ett enkelrum på hotell för typ 1500 NOK så körde jag vidare och hittade en camping (öppen men obemannad) som jag parkerade på och slog upp mitt tält på valfri ledig plats. Kostade väl 150 NOK sen på morgonen för bil och tält. Hade lika gärna kunnat dra bara iofs men man är ju ärlig
Men som någon sa innan det tar tid att köra i norge.
Jag körde från Olso till Stavanger på en dag. Det är nog knappt 55 mil och då var det med bil och ganska bra tempo.
Hela den sträckan på 1 dag skulle jag nog knappast ge mej på med hoj.
Helt rätt, men och andra sidan....en ADV-klibba kan du slänga på när du kännder dig som sådan, medan en Nordkapklibba slänger du på när du förtjänat det.
För din del borde väl klistermärken typ Simrishamn, Århus, Smålandstenar och Långe Jan vara mer creddigt..
Jag drar på en 3-dagars resa till södra Norge så fort snön lyfter.
Drar till Kristiansand första dagen (en fredag), för att besöka min mormor, som jag inte har sett på 15 år.
Andra dagen (lördag) kör jag mot Stavanger för att se Predikstolen å sedan vidare på något sätt genom fjällen, försöka hitta roliga vägar å vyer...
Har inte planerat nåt efter Stavanger.
Räknar med att jag är hemma i Västerås söndag kväll. Häng med vettja, Pat. ;-) Försöker övertala Magnus oxå
Jag drar på en 3-dagars resa till södra Norge så fort snön lyfter.....
Låter bra!Jag har också planer att dra på 3-4dagars tur till Norge så fort någon eliminerar snön. Så om du vill ha en rätt okänd människa med dig så är jag nog på
Låter bra!
Är inte du rädd för att ha en okänd, 106 kg jugge, med fåret över axlarna med dig, så kör vi...
Låter bra!
Är inte du rädd för att ha en okänd, 106 kg jugge, med fåret över axlarna med dig, så kör vi...
Fråga (PM:a?) VS, han har kört där. Han har nog förresten varit överallt...Har någon tips om FINLAND, mottages detta tacksamt! Alltifrån speciell väg eller plats till hur man tar sig dit eller "bra att veta"
Vi är ett litet gäng som börjat spåna lite smått på en tripp till norra Italien.
Hamnade en bit in i Italien lite av misstag förra året då Stelviopasset var igensnöat. Huvudmålet var egentligen Österrike men Italien kändes bättre med mindre och kurvigare vägar plus att vädret var bättre.
Troligen blir det för första gången tåg fån Hamburg på nervägen och köra hem. Främst för att spara tid då hälften av deltagarna är egenföretagare med familj. Nervägen brukar ofta bli lite långsammare så det blir ju skönt att slippa den biten. Kostnadsmässigt räknar vi med kanske en 500-1000kr dyrare än att köra hela vägen om man jämför biljettpriset med bensinpengar och extra övernattning.
Frågan är bara om man skall sikta på att anlända i Verona eller Trieste. Fördel Verona är att då är man ju direkt i Dolomiterna. Fördelen med Trieste är att man kan inleda resan med lite varm och go körning utmed medelhavskusten och ta sig mot venedig innan man kör upp mot Dolomiterna.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |