Men guud så lamt...?
Jag har förstått att du gillar att provocera, och hacka på SMC dessutom - men skall vi titta på vad du snickrat ihop idag på en liten höft?
En rent otroligt kass partitidning som kallas för MC folket som enväldigt styrs av några få som borde bytts ut för länge sen.
Ja...? Varje tidning sätts väl samman av en redaktion? Vem skulle annars göra det?
Vill du ha en öppen omröstning inför varje nummer där medlemmarna bestämmer vad nästkommande utgåva skall innehålla?
Säkert möjligt att åstadkomma, men det känns lite tungrott. Men framförallt närmar det sig "partitidning" på ett sätt som jag inte tror att du kommer att gilla.
Du tycker att redaktionen samlat på sig för mycket erfarenhet? Men, byt ut dem då!
Jag tvivlar på att du rakt av kan rösta bort dem på ett årsmöte eftersom dom är anställda, men du kan absolut resa en motion där du kritiserar deras arbete.
...om du nu klarar av att formulera kritiken på ett så ciselerat sätt att du får andra med dig på noterna. Det kan nog vara bra om du i samma veva presenterar en färdig redaktion som kan ta över och göra ett bättre jobb. Ingen hindrar dig!
Medlemmarnas pengar går till dessa sk journalister som har treviga solresor för medlemmarnas pengar.
Mycket på en gång i den meningen. Mycket fel...
Vi börjar med det där "dessa sk journalister".
'Journalist' är ingen skyddad titel. Den som vill kan kalla sig för journalist kan kalla sig för journalist. Om du försöker förminska någon genom att sätta till ett "så kallat" framför titeln så blir det bara underligt när du exponerar din egen okunnighet.
"Medlemmarnas pengar", i hur utsträckning går dom till MC-Folket egentligen?
Det är Nordens största MC-tidning med bred marginal, och den är späckad av reklam.
Även om inte annonsintäkterna bär denna "gratistidning" fullt ut, så bidrar dom i avsevärd utsträckning till att SMC har en egen kanal att kommunicera med sina medlemmar på, och dessutom kan förmedla mycket av det politiska arbetet som uträttas - något som knappast någon annan skulle vara intresserad att skriva om. Priserna för annonsering finns för övrigt tydligt angivna på MC-Folkets hemsida. You do the math. ...tänk bara på att återkommande annonsörer brukar tillerkännas avsevärda rabattsatser.
"Trevliga solresor". Jo, MC-tillverkarna förlägger vintertid ofta provkörningarna av nya modeller till solsäkra och lite varmare regioner, dit dom bjuder in journalister från hela Europa. Vill du ändra på det? Du tycker att just MC-Folkets skribenter skall sitta stilla hemma i Sverige och vänta tills hojarna finns hos handlarna och i solidaritet med svenska hojåkare provköra maskinerna i det kärnsvenska snöblandade aprilregnet?
För att förhållanden skall vara rättvisande, kan tänka...?
Löjligt resonemang!
Om du skulle vilja ha något verkligt att arbeta upp indignation omkring så hade du kunnat slå ner på att tillverkarna bjuder på/subventionerar dessa provkörningsresor i olika hög grad - beroende på hur viktig introduktionen är för dem. Där har du en kamp värdigt ditt svärd...
Rabatter på ett par procent på däck och resor som jag aldrig utnyttjat.
Däckrabatterna är i sanning löjliga - men, på
www.hojdack.se kan man med SMC-rabatten ofta hamna i samma nivå som Delticom, mynetmoto och andra. Speciellt intressant är det att jämföra priserna hos Hojdäck i tider av valutasvängningar. Då går det att fynda rejält.
Färjerabatterna är kalas för oss som kör mycket utomlands - men framförallt missar du att nämna försäkringsrabatterna! Jag går ekonomiskt plus på mitt medlemskap redan på en hoj - och eftersom jag håller igång 3-4 stycken så är mitt SMC-medlemskap en kalasaffär!
Ett lurendrejeri företag som heter SMC travel som finansierar deras övriga förlustveksamheter.
Åh...?! Ett lurendrejeriföretag, säger du? Läge att polisanmäla? Eller åtminstone kasta i soptunnan under buller och bång hos SVT Umeå?
På vilket sätt luras dom? Åker dom ut på olika MC-fik och kidnappar motorcyklister som tvingas resa till Isle of Man innan dom släpps fria? Man kan undra om dom inte hjärntvättar dom samtidigt? Det verkar faktiskt så eftersom somliga fortsätter att resa med MC-Travel år efter år...
Själv är jag måttligt intresserad av den typ av resor som arrangeras av SMC-Travel, men att spy galla över sådant man inte gillar eller inte förstår...? SMC-Travel är ett fristående reseföretag som tydligen rent av förmår generera ett överskott till organisationen.
Om du upprörs över detta så säger det mer om dig själv än om SMC.
Kortegekörningar med reflexväst.
Ah! Kortege och reflexväst, så var det ja.
Jag tror bestämt att du missade det viktigaste, Lindhamre.
Även om jag inte tjänade pengar på att vara med i SMC, även om medlemsavgiften fyrdubblades, så skulle jag vara med i SMC.
För det som vi lyckats åstadkomma hittills genom SMC?
Tja, det med - men framförallt: för det vi har framför oss.
Ifrågasätt gärna, Lindhamre. Kritisera gärna.
...men se till att få lite höjd innan du fäller in landningsställen.