Dör du också direCkt om du skulle ta en sväng på gatan med din R1a??
Såg först nu att du var finlandia(iserad) - kanske dumt att reta upp dig med alkolås då
Ha en trevlig helg
Dör du också direCkt om du skulle ta en sväng på gatan med din R1a??
Nej, jag ser inte någon anledning att vara medlem i SMC. Inte heller efter att ha ögnat genom denna tråd. Var även inne på SMC hemsida och läste genom vad som stod där och det är ju vettigt och så, men inte till den grad att jag vill betala för ett medlemskap. Jag är givetvis öppen för förslag, jag tycker som sagt det verkar vara en vettig organisation men det är WWF också och jag är inte med där heller. Någon som vill övertyga mig får hemskt gärna pm:a mig så jag inte spammar sönder tråden.
Är det SMC:s förtjänst att det inte blev något av "skrotbilsberdningen" nu också?Tja för några månader sedan så lyckades vi stoppa den så kallade skrotbilsberedningen som skulle ha omöjliggjort att t.ex. renovera en gammal amerikanare eftersom att ta reservdelar från en annan bil skulle klassats som olaglig skrotning. Tanken var bra men Naturvårdsverkets utredning gjorde ingen skillnad på en pundarbil lämnad på en p-ficka längs E4:an och en delvis nedplockad Corvette hemma hos någon.
En Facebookgrupp med 15.000 personer bildades, många skrev brev till de ansvariga, insändare från privatpersoner, artiklar från reportrar i tidningar, till och med några TV-inslag etc.. Men mest får vi nog tacka ACCS och MHRF som hade kontakter med politiker och kunde föra fram budskapet.
Vad hade hänt om dessa inte funnits?
En vacker dag kommer något idiotförslag men då är det försent om man inte redan har en organisation på plats. Jag håller inte med SMC i alla frågor men jag tycker trots allt att de gör nytta.
Är det SMC:s förtjänst att det inte blev något av "skrotbilsberdningen" nu också?
Intressant! Och vad är då Din syn på motorcykelåkning, som avviker från SMC:s? http://www.svmc.se/smc/Organisationen/Eller INTE !
Kan inte tänka mig att vara / gå med pga deras syn på motorcykelåkning
Martin , gubbfetto 49 år , långsam men EXTREMT riskbenägen ( not )
Tja för några månader sedan så lyckades vi stoppa den så kallade skrotbilsberedningen som skulle ha omöjliggjort att t.ex. renovera en gammal amerikanare eftersom att ta reservdelar från en annan bil skulle klassats som olaglig skrotning. Tanken var bra men Naturvårdsverkets utredning gjorde ingen skillnad på en pundarbil lämnad på en p-ficka längs E4:an och en delvis nedplockad Corvette hemma hos någon.
En Facebookgrupp med 15.000 personer bildades, många skrev brev till de ansvariga, insändare från privatpersoner, artiklar från reportrar i tidningar, till och med några TV-inslag etc.. Men mest får vi nog tacka ACCS och MHRF som hade kontakter med politiker och kunde föra fram budskapet.
Vad hade hänt om dessa inte funnits?
En vacker dag kommer något idiotförslag men då är det försent om man inte redan har en organisation på plats. Jag håller inte med SMC i alla frågor men jag tycker trots allt att de gör nytta.
Engelska sporthojar är inga riktiga sporthojar...
Hehe, det är lite intressant - Din sista mening är exakt vad SMC sagt i olika sammanhang under i vart fall de sista fem åren, ord som myndigheterna faktiskt börjar ta till sig nu. Angående bana tyckte jag mig uppfatta att SMC Sport stått för ca 10% av årets licenser, och nu söker man vägar för att utveckla den delen.Inte medlem,,,, pga en attityd mot att sporthojar, hög fart är roten till allt ont.
Jag älskar sporthojar, hästkrafter och hög fart (på bana nu mer) och det är inte helt rumsrent.
Det är inte fordonet som är det farliga det är personen som kör.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|