Mr Speed
Sir Väs
Inte medlem.
Alkolås, vad skulle vara dåligt med det undrar jag? Borde varit lagkrav för hundra år sedan. Tyvärr kommer det aldrig att införas. Har väldigt svårt att se hur det skulle lösas. Tyvärr..
Yzf R1 skrev:Alkolås (som är användarvänligt, felfri funktion etc) är en BRA idé
Men hade det inte varit för dom hade vi akt unt pa 250- kubikare eller troligen inte alls över huvudtaget.
Åh, herre jävlar... detta är alltså eran OCH en SMC-ståndpunkt? Jag ångrar redan att jag förnyade mitt medlemskap efter extremistdebaklet.
Fattar inte riktigt hur man kan knorra om alkolås?
Förutsatt att det är en billig, liten och väl fungerande utrustning så kan ju de enda som protesterar vara de som tänker köra onyktra och då har ju orsaken förklarat sej själv
Nej, jag ser inte någon anledning att vara medlem i SMC. Inte heller efter att ha ögnat genom denna tråd. Var även inne på SMC hemsida och läste genom vad som stod där och det är ju vettigt och så, men inte till den grad att jag vill betala för ett medlemskap. Jag är givetvis öppen för förslag, jag tycker som sagt det verkar vara en vettig organisation men det är WWF också och jag är inte med där heller. Någon som vill övertyga mig får hemskt gärna pm:a mig så jag inte spammar sönder tråden.
Rent principiellt håller jag med dej eftersom det går att använda argumentet på allt från lättare hastighetsöverträdelser till om det öht ska vara tillåtet att köra MC."Rent mjöl i påsen"-argumentet? Det är fan det tröttaste skitargument som existerar. Men javisst, alla som kan ha nåt emot att man ska bevisa sin oskuld måste vara kriminella.
"Rent mjöl i påsen"-argumentet? Det är fan det tröttaste skitargument som existerar. Men javisst, alla som kan ha nåt emot att man ska bevisa sin oskuld måste vara kriminella.
Helt klart, bättra att gå till botten med problemet och förbjuda alkohol, det är inte bara i fordon alkohol kostar samhällskassan stora pengar och då behövs ju inte heller några alkolåsinstämmer, det mest idiotiska argument jag kan tänka mig. jag vill helt enkelt inte bli tvungen att göra något jag inte vill. det handlar om basala rättigheter och jag( och tydligen många andra) tycker att det är fullständigt idiotiskt att
1. beslagta min ägodel - mitt dyra fortskaffningsmedel för godtycklig anledning som gemene polis fritt får tolka under extremt beteende. med vilken rätt ?
2. låsa mitt fordon - återigen min ögodel - med 3:e parts produkt, mot min vilja, under antagandet att jag kommer att köra full?
då tycker jag att man ska sätta alkolås på alla svenska hem så att svensson inte kan ta sig ut om han är full. alla i familjen måste blåsa om dörren ska öppnas. och så blrjar man oreventivt avlyssna alla invandrares telefoner och internet, eftersom de e ju mest brottsbenägna, det vet ju alla här på SH. vad kan vi göra mer för att skydda det svenska folkhemmet? hmm, jag vet, förbjuda alkohol, då löser man en hel del samhällsproblem ju. ring a bell ?
vad sägs om obligatoriskt oussepriv varje dag på jobbet? har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta ju ..
jag förstår verkligen inte hur man kan tycka att den här typen av förslag som alkolis, FRA , Beslagtagning, etc är bra. jag tycker att det är inte bara otroligt kortsiktigt och onyanserat tänkande som visar helt enkelt hur begränsad man är som person, men på gränsen till vansinne.
jag röstar på att dessa människor ska genomgå lämplighets och psyktester. helst varje gånh de kliver in i bilen och vill vrida på nyckeln
Åh, herre jävlar... detta är alltså eran OCH en SMC-ståndpunkt? Jag ångrar redan att jag förnyade mitt medlemskap efter extremistdebaklet.
I all hast hittar jag detta inlägg, skrivet av högste operative chefen i SMC: http://forum.svmc.se/showthread.php...%E5ste-stoppas&p=113073&viewfull=1#post113073när jag får se ett officiellt inlägg om hur man har ändrat sin ståndpunkt kring extrem körning och beslagtagning etc, och ser att det är något vettigt, då tecknar jag nytt medleskap. jag har råd med min försäkring även utan rabatten. att på SH höra av en tredje part att man kanske ångrar häxjakten duger inte riktigt . det här är som politik, och vi är väljarna. för VÅR talan, vi ger er våra röster. Det känns som det kanske sitter en föråldrad grupp någonstans i suburbia som sörplar kaffe från fatet och bestämmer vad som är bra eller anus utan att förankra det riktigt med "väljarna"
kan vi utgå ifrån att du ej röstar politiskt heller, men ändå sitter och gnäller på hur Sverige sköts av våra politiker??.
annars så borde du även om du ej håller med SMC eller deras ståndpunkter förstå att det är hela mc-kollektivets intresse att SMC
edit. efter att ha läst flera av dina inlägg så förstår jag att du oavsett hur mycket man än skulle förklara för dig det nödvändiga med SMC, även vid användandet av pekbilder med mera så skulle du aldrig förstå....
vad sägs om obligatoriskt oussepriv varje dag på jobbet?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|