...... Sedan det här med SMC School,det är säkert bra för dom flesta men instruktörer som glider runt på räkmackor bara för att få köra som fan själv tänker jag då inte betala för.
Det där med räkmackor får du gärna utveckla lite?
Menar du våran egenträning eller?
Nu är det här inte menat som ett försvarstal även om det kanske kan låta så, meningen är att försöka förklara hur det egentligen är.
Efter att ha kört som instruktör 17 kursdagar förra året så tycker åtminstonde inte jag att det är fel att vi får chans till lite egenträning. De dagar man kör som instruktör så tappar man en hel del av sin egen körning i och med att man tittar på deltagarna och inte har full koncentration det man gör själv. För att kunna hålla tillräckligt högt tempo för att hänga med även deltagarna i snabb och samtidigt kunna titta på dom så krävs det att vi är förhållande vis snabba och trygga även om vi inte gör exact rätt i varje moment.
Vad är det vi får som egentränare då?
Gratis bantid och lunch, resten såsom till exempel resa och boende står vi för själva.
Visst kan det låta förmånligt att få en gratis dag på banan, men betänk då att varje dag jag kör som instruktör kostar i snitt på runda slängar 1000kr (lågt räknat). Ta det ggr 17 dagar så ser du ungefär var min budgett ligger på varje sommar