SMC har blivit alldeles för politiskt korrekta Rolf. Blockera och stäng av lite vägar,det händer ju alldeles för lite.. Sedan det här med SMC School,det är säkert bra för dom flesta men instruktörer som glider runt på räkmackor bara för att få köra som fan själv tänker jag då inte betala för.
Zelnik..... Hej förresten ,,, Jag kör som instruktör & lägger ner både mycket tid & pengar för att
hjälpa motorcyklister till att kunna få möjligheten att vidareutveckla sin körning så den blir säkrare & där med roligare.
Räckmackor som du kallar det för är inget jag känner igen.
Det som ger oss något tillbaka är nöjda & duktiga motorcyklister.
En trevlig gemenskap ny & gamla vänner.
Om du tror att vi gör det för egen körnings skull så har du verkligen fått det om bakfoten.
Faktum är att vårt fokus ligger på kursdeltagarna & inte på våran körning.
Många tror att SMC bedriver bandagar där försäkringarna gäller vilket är helt fel.
Vi bedriver utbildning på olika typer av banor.
Banor är bra för att man kan fokusera bort sådant som mötande & korsande trafik.
Man kan då fokusera sig på att öva en sak i sänder utan att man bli stöd eller påverkad
av andra saker.
Bandagar finns det andra duktiga aktörer som arrangerar.
Som instruktör kör jag även sådan dagar för att själv få gör det jag älskar.
Där kan jag köra & ha kul öva & träna.
Sådan dagar får man givetvis betala själv. Där gäller inga försäkringar. Där har man ingen som kan coach en till rätta,utan det är bara till för att ut & gasa av sig... under eget ansvar och omdöme.
SMC gör mycket bra saker för oss som motorcyklister. Att inte vara med där skulle jag där emot kalla
för att halka med på en räkmacka.
SMC är gemenskap, kunskap , vänner & trafiksäkerhet för mig.
Det vill jag inte göra avkall från.
Kör MC givetvis med i SMC.