Ankan_84
Gudomlig sporthojare
ja det sitter en skruv på framsidan av motorn.. skruva ur den så ska du kunna se ett "hål" på svänghjulet där skruven ska gå o skruva in för att låsa motorn.
är det denna skruven??
ja det sitter en skruv på framsidan av motorn.. skruva ur den så ska du kunna se ett "hål" på svänghjulet där skruven ska gå o skruva in för att låsa motorn.
är det denna skruven??
Jo jag fattar ju också att flottören hänger sig men kan nån säga vad jag ska göra åt det? Har rengjort, den går fint, hjälper inte att knacka på förgasaren...ser inget fel på grejerna.
okey, nu ska vi se om jag har fattat det... Jag skruvar ur skruven, ställer kolven i övre dödläget och då kommer ett "hål" så jag kan skruva in skruven ännu längre och på så sätt låser motorn?? Och man kan bara skruva in skruven i ett "hål" om kolven är i rätt läge (dödläget)??
am i right
ja.. du har så rätt så.
(Och man kan bara skruva in skruven i ett "hål" om kolven är i rätt läge (dödläget)??)
även där med??
asså hålet är synligt var gång kolven komemr i sitt högsta läge... sen får du ju ha lite koll på i vilken takt du befinner dej i. när du låst motorn så känner du på viparmarna. dom ska glappa lite i sidled.
Du kan ju börja med att ta bort ventilkåpa och svänghjulskåpa och kolla om du ser rester av den andra muttern.Ta en magnet och rota runt med.Och se till att dra åt muttrarna vid nästa ventiljustering
Jag hade börjat med att leta efter den andra muttern under tändkåpan, hittar du den inte där så ut med motorn och lyft på ventilkåpan eller vad den heter och leta där.
Uppföljning på de två "borttappade" ventilmuttrarna del 1
Lämnade in 525:an hos mcsport i arlanda igår, mycket bra service på det stället förövrigt bör väll tilläggas! Första gången jag har med dom att göra.
Hursomhelst Johan på verkstaden rev ner cykeln idag resultatet var detta:
En mutter hade fastnat i vattenpumpen, pumpen skär, kamkjedjan går av, märken inne i motorn av kedjan (som gick att slipa till=tur!) och möjligt att två ventiler blivit böjda men det får man svar om senare i veckan!
Slutsats: se nu till att skruva till dom muttrarna så in i f-n nästa ventiljustering!!
Just det.. priset också: runt 7-8 tusen!
Billigt med tanke på vad som hänt dock...
Men som det heter... ja e int bitter!
Du såg inte Ossian,s "Useless scum" svarta Duke där?
Den är tydligen inne för kolv/cylinder byte!
Just det.. priset också: runt 7-8 tusen!
Billigt med tanke på vad som hänt dock...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|