Har tagit en liten funderare till här.
Jag antar att hojen startade och gick bra innan du bytte toppackningen?
Vad hade du isär när du bytte packningen? Bara toppen lös? I så fall kan vi i princip utesluta något mekaniskt fel. Skulle väl vara om du hade loss YPVS-vajrarna och lyckats vrida ventilerna 180 grader innan du satte tillbaka vajrarna igen (då går hojen INTE bra kan jag meddela
). Angånde kompet har jag för mig att det ska vara runt 6 bar på RD:n när du kickar med full gas, men kolla i en verkstadshandbok för säkerhets skull.
Du hade provat med startgas och du har bensin i förgasarna (du hade ju dränerat dem) = inget fel i bränslesystem. Motorn SKA starta med startgas och gå en lite stund på bensinen i förgasarna om det inte finns något mekaniskt/tändningsfel.
Kvar har vi alltså tändningsproblem. Enklaste först - plocka loss stiften och elda på dem med en varmluftspistol / tändare eller liknande så att de är riktigt varma, skruva tillbaka (bränn dig inte) och testa igen.
Fortfarande inget liv? Får du någon gnista alls (båda stiften samtidigt)?
Kolla kabeln som går från avkännaren vid svänghjulet, på min gick den av precis i genomföringen i motorblocket.
Kabeln hel? - Mät upp tändspolen, mät resistansen på båda sidorna av spolen. Jag kommer inte ihåg vilka värden det skall vara, men det kanske någon annan vet?
Tändspolen OK ? - Kvar har vi CDI-box och övriga saker i elsystemet som sitter mellan batteriet och boxen såsom dödarknappen/tändlåset osv. När min CDI-box dog (hade en 83:a) så var den precis som din och
vägrade starta. För mig hjälpte det som sagt att knacka på boxen, men du kanske kan testa med en annan box för säkerhets skull. Jag vet inte vilken årsmodell din hoj har, men jag vet att det går att använda en CDI-box av nya modellen (85 och framåt) på exempelvis en 83:a, men det blir lite pill med kablarna.
Lycka till !