Mesar som kör på gränsen på gata!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Snark...
Så antingen kör du som ett svin på gata, eller så e grabbarna snälla å låter dig som "instruktör" ligga längst fram å leda tåget..

vart jobbar du som "instruktör" by the way...
låter konstigt att man i din pos. kör skiten ur folk på gata överhuvetaget..
(även om man bara inbillar sig det)...

Jag är sporthojsinstruktör åt smc.
Jag sa små kurviga vägar som jag kan väl, det är många coola killar som gasar som satan på motorväg som inte kan svänga när det kommer till kurviga småvägar. Sen menade jag inte att JAG tokkör utan att de nästan står still i kurvorna! Kurvteknik och mjukt flyt syftar jag på:tummenupp

Nu skapade man debatt igen :)

Hahah vet du jag börja skriva det:D men jag vågade inte:)

Lite läskig förmåga ni kvinnor har o veta vad vi tänker fast vi inte säger det/skriver:D

Jag vet hur män tänker...tro mig ;)
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Jag är sporthojsinstruktör åt smc.
Jag sa små kurviga vägar som jag kan väl, det är många coola killar som gasar som satan på motorväg som inte kan svänga när det kommer till kurviga småvägar. Sen menade jag inte att JAG tokkör utan att de nästan står still i kurvorna! Kurvteknik och mjukt flyt syftar jag på:tummenupp

Nu skapade man debatt igen :)

De kanske är smarta och inte tävlar på allmän väg. Gasa på en tom motorväg ser de som en bättre kalkylerad risk.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Tack för komplimangen - Att vi tänker (iaf.) !!!:krama
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
De kanske är smarta och inte tävlar på allmän väg. Gasa på en tom motorväg ser de som en bättre kalkylerad risk.

Nu snackar jag om att man SER att de kämpar för att hålla ett högt tempo men förlorar fart och smidighet genom bristande teknik, självklart generaliserade jag lite när jag sa coola 25-åringar så nu får jag väl hela det kollektivet mot mig?
Jag försöker bara promota våra SHK:tummenupp
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Nu snackar jag om att man SER att de kämpar för att hålla ett högt tempo men förlorar fart och smidighet genom bristande teknik, självklart generaliserade jag lite när jag sa coola 25-åringar så nu får jag väl hela det kollektivet mot mig?
Jag försöker bara promota våra SHK:tummenupp
Förstod vad du menade men är bara lite uttråkad. Men är de så kassa kanske man ändå inte ska stressa dem.
 

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Köra fort på gata är läskigt (iallafall om man ska göra det överallt), skulle aldrig drömma om att åka runt och knäskrapa, då har man inte en chans att reda ut en oanad situation :gnissla
På gata blir det mer mystempo, även om detta för tant Agda kanske framstår som värsta bombrepan. Körde på rörken första gången förra måndagen och tyckte det var sinnessjukt roligt, ska köra där imorn igen tänkte jag :tummenupp. När jag fått större hoj (nästa sommar) tänkte jag även uppdatera till större bana :).
Bra med kåplöst, då är det mest jobbigt att köra fort längre sträckor, känns så löjligt att ligga limmad på tanken för att få det någorlunda bekvämt.
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Jag är sporthojsinstruktör åt smc.
Jag sa små kurviga vägar som jag kan väl, det är många coola killar som gasar som satan på motorväg som inte kan svänga när det kommer till kurviga småvägar. Sen menade jag inte att JAG tokkör utan att de nästan står still i kurvorna! Kurvteknik och mjukt flyt syftar jag på:tummenupp

Nu skapade man debatt igen :)



Jag vet hur män tänker...tro mig ;)

va kul.... va e krit. för att bli smc-instruktör?(ej ironi)

"-Jag sa små kurviga vägar som jag kan väl.´"
Näe... det sa du faktiskt inte... :krama
å det låter lite som fusk då... :rolleyes:
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag anser inte mig själv som en vettvilling som kör på gränsen men inte fan kör jag lagligt. När jag kommer ut på en riktigt skön väg med grymma kurvor så är det klart man gasar på lite extra. Jag skulle vilja se hur alla ni "banåkare" kör på gatan. Tror inte en sekund på att ni kör i laglig hastighet hur mycket bana ni än kör. Sen är det lätt för banåkare att säga "själv kör jag av mig på bana" bara för att där kör man verkligen på gränsen. Sen när "ni" ligger och bara kör "allmänt snabbt" så är det ok för det är låååångt ifrån vad ni klarar av. Men jag kanske har helt fel, banåkare = laglydiga och icke banåkare = lagbrytande posörer.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
va kul.... va e krit. för att bli smc-instruktör?(ej ironi)

"-Jag sa små kurviga vägar som jag kan väl.´"
Näe... det sa du faktiskt inte... :krama
å det låter lite som fusk då... :rolleyes:

Ok, jag erkänner mitt fusk att jag kan de flesta små kurviga vägarna ganska väl i norra delen av länet!

Läs på svmc.se under school hur man blir instruktör!
Man måste ha en hyfsat god teknik samt tempo i sin körning plus att man ska vara en bra pedagog och ha lust att offra sin fritid och tusentals kronor i däck och annat slitage för att hjälpa andra mc-förare att bli bättre på broms-och kurvteknik:tummenupp

Vad blir man om man både pressar på bana och gata?

DÖD:confused:
 
Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Samma här ...

Vi fixar nog inte en 1.14 på Gelleråsen heller :crash

Hehe jäklar kör de så fort:näsblod
då har man ett tag kvar var på min första banåkning i veckan på just gelleråsen och man var ju inte nära några 1.14:D
men en helt ny dimension för båge åka öppnade sig fundera nästan på att konvertera plastraketen till 100% banmaskin och köpa sig något bekvämt att mysa med på vägarna.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Köra fort på gata är läskigt (iallafall om man ska göra det överallt), skulle aldrig drömma om att åka runt och knäskrapa, då har man inte en chans att reda ut en oanad situation :gnissla
På gata blir det mer mystempo, även om detta för tant Agda kanske framstår som värsta bombrepan. Körde på rörken första gången förra måndagen och tyckte det var sinnessjukt roligt, ska köra där imorn igen tänkte jag :tummenupp. När jag fått större hoj (nästa sommar) tänkte jag även uppdatera till större bana :).
Bra med kåplöst, då är det mest jobbigt att köra fort längre sträckor, känns så löjligt att ligga limmad på tanken för att få det någorlunda bekvämt.

Att knäskrapa på gata är störtlöjligt enligt min åsikt! Underlaget på gata är sällan så säkert att man kan lita på ett sånt rejält nedlägg av hojen, att skrapa knäna på bana däremot har ett syfte!

Oj nu kanske jag e ute i blåsväder igen??:rolleyes:
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Jag anser inte mig själv som en vettvilling som kör på gränsen men inte fan kör jag lagligt. När jag kommer ut på en riktigt skön väg med grymma kurvor så är det klart man gasar på lite extra. Jag skulle vilja se hur alla ni "banåkare" kör på gatan. Tror inte en sekund på att ni kör i laglig hastighet hur mycket bana ni än kör. Sen är det lätt för banåkare att säga "själv kör jag av mig på bana" bara för att där kör man verkligen på gränsen. Sen när "ni" ligger och bara kör "allmänt snabbt" så är det ok för det är låååångt ifrån vad ni klarar av. Men jag kanske har helt fel, banåkare = laglydiga och icke banåkare = lagbrytande posörer.

Gött skrivet !

finns ett ordspråk som handlar om stenar och glashus,,, jag skulle vilja säga att här på sporthoj kastar vi inga stenar .. vi skjuter med hagelbössor i Glashus! :rofl
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gött skrivet !

finns ett ordspråk som handlar om stenar och glashus,,, jag skulle vilja säga att här på sporthoj kastar vi inga stenar .. vi skjuter med hagelbössor i Glashus! :rofl

App app app. Här på Spårthåj lyder ordspråket "Du skall inte kasta spjut i radhus" alternativt "Du skall inte kasta bävrar i trähus". :mattias
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag är en fegis. Jag håller igen med god marginal på vägar som är okända för mig.
En väg där jag vet hur varje kurva ser ut kan jag tuffa på lite fortare däremot.

Fast jag är fortfarande långsam :gnissla

Kul har jag varje gång jag kör iaf :yoparty
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Eller pilbåge i radhus? :tungan

App app app. Här på Spårthåj lyder ordspråket "Du skall inte kasta spjut i radhus" alternativt "Du skall inte kasta bävrar i trähus". :mattias

Förlåt för min okunskap ska bättra mig där !:hoppskrat



Går och lägger mig nu. ska försöka ta en runda imorgon .... o ja jag lovar att hålla hastigheten , nä jag lägger mig 10 km/h under ,, så slipper jag arga kommentarer! :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top