Numera kör jag mestadels endast till och från bana. Gatkörningen präglas av risk och självinsikt och tempot har blivit väsentligt lungnare & därmed mycket tråkigare. Har själv inte varit guds bästa barn när jag var runt 18-25. Många gånger tänker jag idag att det är ett under att jag fortfarande lever...
Känner ofta igen mig själv i de lite yngre deltagarna på BKK/SHK som påminner mig om hur jag tänkte/agerade för bara några få år sedan .
Därför väljer jag banåka med min gammelgixxer alla dagar.
Ni som gillar att köra bombarrepor på gata och aldrig testat banåka:
Prova gärna på att köra några "bombarvarv" på en bandag och upptäck att det är fan så mycket roligare att göra det där än att samtidigt behöva vara svettig över poliser, bilar, harar, rådjur, arga människor, rullgrus mm. mm.
Dessutom kanske ni kan lära er något nytt som kan öka era margninaler på gata?
Eller kanske rent av räddar era liv?
Känner ofta igen mig själv i de lite yngre deltagarna på BKK/SHK som påminner mig om hur jag tänkte/agerade för bara några få år sedan .
Därför väljer jag banåka med min gammelgixxer alla dagar.
Ni som gillar att köra bombarrepor på gata och aldrig testat banåka:
Prova gärna på att köra några "bombarvarv" på en bandag och upptäck att det är fan så mycket roligare att göra det där än att samtidigt behöva vara svettig över poliser, bilar, harar, rådjur, arga människor, rullgrus mm. mm.
Dessutom kanske ni kan lära er något nytt som kan öka era margninaler på gata?
Eller kanske rent av räddar era liv?