Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Erkänn. Du har inte vågat än.Jag har inte hunnit köra bana sjlv än men har i planera att göra det
Erkänn. Du har inte vågat än.Jag har inte hunnit köra bana sjlv än men har i planera att göra det
Ja han på gixxern är jävligt modig iaf, med tanke på hur mycket han kör över sin förmåga.
Kör över sin förmåga? Visst är det väldigt våldsamt kört, men jag vet inte hur man ska kunna köra mjukt när man pressar så jävla hårt som han gör.
Han håller ju sitt spår jävligt bra, går inte över i motsatt fil för att det går för snabbt... det kallar jag för att köra över sin förmåga.
Du har nog formulerat dig lite klumpigt, tänk på att folk inte "hör" vad du tänker. Så som jag och dom flesta förstått ditt inlägg så menar du att dom som kör gata riskfullt är mesar men sen säger du att du inte vågar köra bana själv?! Förklara gärna.
Jag har inte hunnit köra bana sjlv än men har i planera att göra det, köra en BKK och sen testa vanlig bandag. Men jag tycker fortfarande det är roligt att köra gata, inte bara för körandet utan för att det oftast blir att man umgås med massa likasinnade och roligt folk.
Nu har jag inte läst hela tråden men isle of man TT gubbarna undrar jag vilken kategori dom hamnar i.. Antagligen monster töntar då dom kör på gränsen utan trafik..
Bromsar mitt i ett antal svängar, är riktigt nära att åka av mot slutet, kör utan något som helst flow. Det är att köra över sin förmåga.
Efter att ha plöjt igenom tråden, njutit av fantastisk hojåkning på film så vet jag ändå varför jag bara är på SH ca en gång i månaden...
Fredrik
Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.Bara man inte utsätter någon utomstående för fara så får folk gasa på hur mycket dom vill tycker jag. Men är man med i leken får man leken tåla.
Naturen har sin lag.
Ja, men det är en helt annan diskussion. Kom inte och säg att våra tobak- och alkoholskatter betalar för vad de orsakar i samhället!Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.
(ambulans sjukvård rehab bidrag förlorade skatteinkomster mm)
kostar rätt mycket.
Det kan inte vara så att folk kör fort enbart för att det är kul och skiter fullständigt i hur "snabba" de är? Att någon i dina ögon ligger på max på gata behöver inte betyda att de faktiskt kör så fort som de skulle kunna göra, utan tvärtom anser sig ha goda marginaler. Därmed INTE sagt att olyckor inte kan inträffa, för det gör de.Förklaring utan fantasi och retsammheter för känsliga egon:
de som kör "fort" på gata och riskerar allas hälsa tycker nog att de är riktigt grymma chaufförer som pressar sina literhojar abslout max. Jag tror att fallet ofta är att de skulle få spödäng av en någorlunda van banåkare på ett banvarv då det är först där som hojen kommer nära sitt max beträffande nedläggningsvinklar m.m.
Så vad jag menar är: boka bandag och maxa järnet men kör inte som idioter i trafiken och riskera allas hälsa. Det gör heller ingen nytta för försäkringspremierna i framtiden om man gasar som ett ägg på gatan.
Jag försökte formulera mig lite underfundigt men även underhållande då jag tycker vi ska ha lite underhållning på nätet.
Förklaring utan fantasi och retsammheter för känsliga egon:
de som kör "fort" på gata och riskerar allas hälsa tycker nog att de är riktigt grymma chaufförer som pressar sina literhojar abslout max. Jag tror att fallet ofta är att de skulle få spödäng av en någorlunda van banåkare på ett banvarv då det är först där som hojen kommer nära sitt max beträffande nedläggningsvinklar m.m.
Så vad jag menar är: boka bandag och maxa järnet men kör inte som idioter i trafiken och riskera allas hälsa. Det gör heller ingen nytta för försäkringspremierna i framtiden om man gasar som ett ägg på gatan.
Det är ju bättre (för alla inblandade) att sätta en riktitg snabb tid på en bana än på t.e.x bogesundsvägen.
Faan vad tydlig jag är håller ni med?
Den TÄVLINGEN på avspärrad väg är ju ett perfekt exempel på vad jag menar: riktigta förare som pressar max under reglerade former utan att riskera någon oskyldig medtrafikants liv= perfekt tycker jag.
Visst, det finns alltid sånt som är värre och då får jag bete mig hursomhelst. Helt rätt inställning.Ja, men det är en helt annan diskussion. Kom inte och säg att våra tobak- och alkoholskatter betalar för vad de orsakar i samhället!
Men kom inte och säg att alla som gillar att gasa lite är stora egon med snedvriden självbild, du kanske borde umgås lite mer med hojåkare irl?
Håller fullständigt med
Fast ska man hålla på sådär så bör man sjäv aldrig röka, snusa, supa, äta snabbmat/onyttigt m.m....Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.
(ambulans sjukvård rehab bidrag förlorade skatteinkomster mm)
kostar rätt mycket.
Riktiga killar
Tror faktiskt inte en bogesundsgasare kostar sammhället 1.2 miljoner ^^.
Edit.
Skulle faktiskt vara lite pinsamt för dig om du nu röker med tanke på att du klagar på att folk som kör omkull kostar sammhället pengar.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|