Mesar som kör på gränsen på gata!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja han på gixxern är jävligt modig iaf, med tanke på hur mycket han kör över sin förmåga. :näsblod

Kör över sin förmåga? Visst är det väldigt våldsamt kört, men jag vet inte hur man ska kunna köra mjukt när man pressar så jävla hårt som han gör.

Han håller ju sitt spår jävligt bra, går inte över i motsatt fil för att det går för snabbt... det kallar jag för att köra över sin förmåga.
 

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
Nu har jag inte läst hela tråden men isle of man TT gubbarna undrar jag vilken kategori dom hamnar i.. Antagligen monster töntar då dom kör på gränsen utan trafik..
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Kör över sin förmåga? Visst är det väldigt våldsamt kört, men jag vet inte hur man ska kunna köra mjukt när man pressar så jävla hårt som han gör.

Han håller ju sitt spår jävligt bra, går inte över i motsatt fil för att det går för snabbt... det kallar jag för att köra över sin förmåga.

Bromsar mitt i ett antal svängar, är riktigt nära att åka av mot slutet, kör utan något som helst flow. Det är att köra över sin förmåga.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
nu har jag inte läst hela tråden men jag vill köra på bana så jag känner mindre sug sen på vägen i stan att köra som ett svin....kan då köra lagligt och behåller mitt körkort..men jag har då aldrig sagt att jag är guds bästa barn heller.....nu har jag inte kört på bana än om jag ska nu vara helt ärlig efetrsom jag är ganska ny..men min teori hoppas jag ska funka..
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Du har nog formulerat dig lite klumpigt, tänk på att folk inte "hör" vad du tänker. Så som jag och dom flesta förstått ditt inlägg så menar du att dom som kör gata riskfullt är mesar men sen säger du att du inte vågar köra bana själv?! Förklara gärna.

Jag har inte hunnit köra bana sjlv än men har i planera att göra det, köra en BKK och sen testa vanlig bandag. Men jag tycker fortfarande det är roligt att köra gata, inte bara för körandet utan för att det oftast blir att man umgås med massa likasinnade och roligt folk. :tummenupp

Jag försökte formulera mig lite underfundigt men även underhållande då jag tycker vi ska ha lite underhållning på nätet.

Förklaring utan fantasi och retsammheter för känsliga egon:

de som kör "fort" på gata och riskerar allas hälsa tycker nog att de är riktigt grymma chaufförer som pressar sina literhojar abslout max. Jag tror att fallet ofta är att de skulle få spödäng av en någorlunda van banåkare på ett banvarv då det är först där som hojen kommer nära sitt max beträffande nedläggningsvinklar m.m.

Så vad jag menar är: boka bandag och maxa järnet men kör inte som idioter i trafiken och riskera allas hälsa. Det gör heller ingen nytta för försäkringspremierna i framtiden om man gasar som ett ägg på gatan.

Det är ju bättre (för alla inblandade) att sätta en riktitg snabb tid på en bana än på t.e.x bogesundsvägen.

Faan vad tydlig jag är håller ni med?

Nu har jag inte läst hela tråden men isle of man TT gubbarna undrar jag vilken kategori dom hamnar i.. Antagligen monster töntar då dom kör på gränsen utan trafik..

Den TÄVLINGEN på avspärrad väg är ju ett perfekt exempel på vad jag menar: riktigta förare som pressar max under reglerade former utan att riskera någon oskyldig medtrafikants liv= perfekt tycker jag.
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Bromsar mitt i ett antal svängar, är riktigt nära att åka av mot slutet, kör utan något som helst flow. Det är att köra över sin förmåga.

Vart är han nära att åka av?

Faktum att han klarar av att bromsa mitt i kurvor och åker med ställ in i kurvor och att baken släpper vid flera tillfällen utan att han ger avslag på gasen... respekt. Killen kan ju köra. Han har ju känsla för hoj... det är ju inte många som kan köra så på landsväg.

Folk bromsar i kurvor.. speciellt om man kör landsväg. Det är ju inte direkt att han nöter in 30 varv på en bana och vet vad för ingångshastighet han ska ha i alla kurvor.

Tror han hade varit riktigt snabb på bana.
 
Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Efter att ha plöjt igenom tråden, njutit av fantastisk hojåkning på film så vet jag ändå varför jag bara är på SH ca en gång i månaden...

Fredrik:arsele
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Bara man inte utsätter någon utomstående för fara så får folk gasa på hur mycket dom vill tycker jag. Men är man med i leken får man leken tåla.

Naturen har sin lag.
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Bara man inte utsätter någon utomstående för fara så får folk gasa på hur mycket dom vill tycker jag. Men är man med i leken får man leken tåla.

Naturen har sin lag.
Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.
(ambulans sjukvård rehab bidrag förlorade skatteinkomster mm)
kostar rätt mycket.
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.
(ambulans sjukvård rehab bidrag förlorade skatteinkomster mm)
kostar rätt mycket.
Ja, men det är en helt annan diskussion. Kom inte och säg att våra tobak- och alkoholskatter betalar för vad de orsakar i samhället!
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Förklaring utan fantasi och retsammheter för känsliga egon:

de som kör "fort" på gata och riskerar allas hälsa tycker nog att de är riktigt grymma chaufförer som pressar sina literhojar abslout max. Jag tror att fallet ofta är att de skulle få spödäng av en någorlunda van banåkare på ett banvarv då det är först där som hojen kommer nära sitt max beträffande nedläggningsvinklar m.m.

Så vad jag menar är: boka bandag och maxa järnet men kör inte som idioter i trafiken och riskera allas hälsa. Det gör heller ingen nytta för försäkringspremierna i framtiden om man gasar som ett ägg på gatan.
Det kan inte vara så att folk kör fort enbart för att det är kul och skiter fullständigt i hur "snabba" de är? Att någon i dina ögon ligger på max på gata behöver inte betyda att de faktiskt kör så fort som de skulle kunna göra, utan tvärtom anser sig ha goda marginaler. Därmed INTE sagt att olyckor inte kan inträffa, för det gör de.

Att köra för fort kostar inte försäkringsbolagen en krona, det är först OM man skadar sig/fordon. Givetvis blir konsekvenserna större med högre fart och givetvis skulle många olyckor undvikas om folk körde långsammare. Men kom inte och säg att alla som gillar att gasa lite är stora egon med snedvriden självbild, du kanske borde umgås lite mer med hojåkare irl?


Man kan köra BÅDE bana och gata, fungerar alldeles utmärkt.
 

Mike bike

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag försökte formulera mig lite underfundigt men även underhållande då jag tycker vi ska ha lite underhållning på nätet.

Förklaring utan fantasi och retsammheter för känsliga egon:

de som kör "fort" på gata och riskerar allas hälsa tycker nog att de är riktigt grymma chaufförer som pressar sina literhojar abslout max. Jag tror att fallet ofta är att de skulle få spödäng av en någorlunda van banåkare på ett banvarv då det är först där som hojen kommer nära sitt max beträffande nedläggningsvinklar m.m.

Så vad jag menar är: boka bandag och maxa järnet men kör inte som idioter i trafiken och riskera allas hälsa. Det gör heller ingen nytta för försäkringspremierna i framtiden om man gasar som ett ägg på gatan.

Det är ju bättre (för alla inblandade) att sätta en riktitg snabb tid på en bana än på t.e.x bogesundsvägen.

Faan vad tydlig jag är håller ni med?



Den TÄVLINGEN på avspärrad väg är ju ett perfekt exempel på vad jag menar: riktigta förare som pressar max under reglerade former utan att riskera någon oskyldig medtrafikants liv= perfekt tycker jag.

Håller fullständigt med :tummenupp
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Ja, men det är en helt annan diskussion. Kom inte och säg att våra tobak- och alkoholskatter betalar för vad de orsakar i samhället!
Visst, det finns alltid sånt som är värre och då får jag bete mig hursomhelst. Helt rätt inställning.:tummenupp



eller inte.





Missförstå mig inte nu för jag kör ofta för fort och nära/över gränsen.
Men jag basunerar inte ut att det är min rättighet att bete mig så.
Däremot förväntar jag mig att få snabb hjälp från samhället om det skulle gå åt helvete.
Med dessa förhållanden klargjorda är det enklare att vara ödmjukare.
 
Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jovisst, men det är skattebetalarna och samhället som får betala kalaset när någon drar omkull.
(ambulans sjukvård rehab bidrag förlorade skatteinkomster mm)
kostar rätt mycket.
Fast ska man hålla på sådär så bör man sjäv aldrig röka, snusa, supa, äta snabbmat/onyttigt m.m....

"Varje rökare skapar en merkostnad för ett företag/org med ca 30 000 kr per år. En enda nikotinist kostar samhället ca 1.2 miljoner under sitt liv. Notan vårt samhälle får betala för nikotinmissbruket är över 26 miljarder per år"
http://mindtools.se/frifrannikotin/content/view/3/1/

Tror faktiskt inte en bogesundsgasare kostar sammhället 1.2 miljoner ^^.

Edit.
Skulle faktiskt vara lite pinsamt för dig om du nu röker med tanke på att du klagar på att folk som kör omkull kostar sammhället pengar.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror faktiskt inte en bogesundsgasare kostar sammhället 1.2 miljoner ^^.

Edit.
Skulle faktiskt vara lite pinsamt för dig om du nu röker med tanke på att du klagar på att folk som kör omkull kostar sammhället pengar.

Inte förrän han/hon skadar sig, då försvinner 1.2 mille rätt fort beroende på hur det tar. Eftersom du nämner bogesund är väl det det stora antalet olyckor av varierande art problemet. Utan personskador går det ett par styck på dina 1.2, men totalt sett hade nog folk fått blöda ihjäl bäst de vill på den budgeten.

Tror staten är väldigt rädd om de intäkter rökningen ger. Rökarna trippar dessutom vidare betydligt tidigare och belastar således inte vården onödigt länge. Jag är tom benägen att tro att farorna med rökning är betydligt överdrivna, däremot är det nog många med en osund livsstil som till råga på det röker. Det är då det blir farligt. Om du motionerar och äter vettigt är jag tveksam till rökningens påstådda skadeverkningar.

Propaganda är underbart, men det förekommer ju inte här i detta land. F ö är vi ju så upplysta att det inte skulle bita på oss ändå. Vi är ju inte så mottagliga för påverkan längre.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top