Mesar som kör på gränsen på gata!

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
åfan, en vastastan bo till :)

Hur är de på bogesundsvägen numera? Såg uppdrag granskning, å då hade de helikopter redo å hela kittet :p haha

vasa stan är det som gäller, är det din hoj som står vid karlbergsskolan ibland? grymt fin iaf :)
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
[YOUTUBE-ID]8hzrbntlSVY[/YOUTUBE-ID]

Filmen har varit uppe förr. Men att kalla dessa grabbar mesar skulle jag inte göra :). Riskera livet i varje kurva tycker jag inte är mesigt, men rätt dumt...
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
[YOUTUBE-ID]8hzrbntlSVY[/YOUTUBE-ID]

Filmen har varit uppe förr. Men att kalla dessa grabbar mesar skulle jag inte göra :). Riskera livet i varje kurva tycker jag inte är mesigt, men rätt dumt...

Hade dem "in fact" riskerat livet i varje kurva tror jag inte de hade levt tillräckligt länge för att göra en film. Knappast så att man åker en väg för första gången och kommer på att man ska filma :tummenupp
 

h a p p y

H a p p y
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Vänersborg
Hoj
ZZR 1400 -06
:huvet Håller verkligen med dig dessutom är det dom som ser till att försäkrinspremierna gör det surt i plånboken för oss andra. En duktig förare kör med omdömme inte med röven...
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
Mogna och ansvarsfulla mc-åkare köper en värsting liter cykel, sedan köper dom helsystem i titan för 30000kr sedan PC3 (3500kr) sedan bänkning (2000kr), mini-blinkers etc etc (3000kr till) Nolan vurpollon "sverker edition" (5000kr)

Sedan leder dom ner den sakta som blinda kärringar till donken och säger "jajamen 180 på slangen bänkad i råttans garage med papper och allt".

Så leder dom den hem igen, det är vad jag kallar moget.

Att använda en modern 1000cc cykel till att gasa med vore ju däremot helt oansvarigt.
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Mogna och ansvarsfulla mc-åkare köper en värsting liter cykel, sedan köper dom helsystem i titan för 30000kr sedan PC3 (3500kr) sedan bänkning (2000kr), mini-blinkers etc etc (3000kr till) Nolan vurpollon "sverker edition" (5000kr)

Sedan leder dom ner den sakta som blinda kärringar till donken och säger "jajamen 180 på slangen bänkad i råttans garage med papper och allt".

Så leder dom den hem igen, det är vad jag kallar moget.

Att använda en modern 1000cc cykel till att gasa med vore ju däremot helt oansvarigt.

Jag har faktiskt sagt något liknande innan. Alla klagar ju på posörer, som jag ser så är det fan bra att vara posör. Bättre för hälsan och hade alla varit posörer hade vi nog inte haft de problemen vi har när det gäller ägandekostnader.

Mer posörer i Sverige hade varit bra!
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Jag har faktiskt sagt något liknande innan. Alla klagar ju på posörer, som jag ser så är det fan bra att vara posör. Bättre för hälsan och hade alla varit posörer hade vi nog inte haft de problemen vi har när det gäller ägandekostnader.

Mer posörer i Sverige hade varit bra!
Om alla vore posörer tror du vi hade haft sådana cyklar som vi har idag?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Jo jag tror det faktiskt... posörer köper ju sporthojar för att vara värst :tummenupp Whatever sells.
Racing finns inte om alla är posörer, ingen kör och ingen tittar. Kan ingen köra hoj skulle chassit vara som en hd, motorn skulle lämna 50hk på 1800cc. Ska en posör utveckla ett bra chassi med en motor som är byggd med ett bra register osv. Vajerbromsar med gummibelägg som nyper över fälgen. osv osv.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Racing finns inte om alla är posörer, ingen kör och ingen tittar. Kan ingen köra hoj skulle chassit vara som en hd, motorn skulle lämna 50hk på 1800cc. Ska en posör utveckla ett bra chassi med en motor som är byggd med ett bra register osv. Vajerbromsar med gummibelägg som nyper över fälgen. osv osv.
Men nä.. En sporthojsposör vill ju ha en värstinghoj för att kunna skryta med hur mycket hästar den har, vad fort den går och vilken grym väghållning den har. Väl på vägen/banan så utnyttjar han inte ens en tredjedel av hojens kapacitet.

"Öh! Det ä licksom en sån här som den där Rössti kör på bana med typ".
 

GSR600

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Ground zero
Hoj
GSX650FA
Var nära att jag fick en sån här "tuffing" i fronten på bilen idag på vägen från jobbet...:huvet
Idioten körde om en 24-metare i en skymd högerkurva...:huvet:kulspruta
 

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha R1 -09
Grym film :) De har gjort flera, kolla på dem. Rätt feta ställ de ligger inne med:yoparty
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Du vågar alltså inte köra bana? Hur täntke du när du startade den här tråden då?

För att uttrycka mig milt vill jag upplysa dig om att du inte tillhör SH's begåvningsreserv.

Vet inte om du bedömmer dig tillhöra den begåvad reserven men med tanke på din slutledningsförmåga och förståelsen med poängen av denna tråden blir man kanske lite orolig om du tillhör eliten av de furnuftiga i detta dårhus.

Min poäng är inte om jag vågar eller inte vågar köra bana eller brutalt onödigt riskfullt i trafik.

Vad jag försöker säga är att det kan vara bra att TÄNKA efter lite före ibland. Eller lite enklare om ni ursäktar: använd skallen när man kör så slipper man kanske älgskit inne i ögongloben.

Är du med eller tycker du att jag är ännu längre från reserven nu?:gnissla
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vet inte om du bedömmer dig tillhöra den begåvad reserven men med tanke på din slutledningsförmåga och förståelsen med poängen av denna tråden blir man kanske lite orolig om du tillhör eliten av de furnuftiga i detta dårhus.

Min poäng är inte om jag vågar eller inte vågar köra bana eller brutalt onödigt riskfullt i trafik.

Vad jag försöker säga är att det kan vara bra att TÄNKA efter lite före ibland. Eller lite enklare om ni ursäktar: använd skallen när man kör så slipper man kanske älgskit inne i ögongloben.

Är du med eller tycker du att jag är ännu längre från reserven nu?:gnissla

Du har nog formulerat dig lite klumpigt, tänk på att folk inte "hör" vad du tänker. Så som jag och dom flesta förstått ditt inlägg så menar du att dom som kör gata riskfullt är mesar men sen säger du att du inte vågar köra bana själv?! Förklara gärna.

Jag har inte hunnit köra bana sjlv än men har i planera att göra det, köra en BKK och sen testa vanlig bandag. Men jag tycker fortfarande det är roligt att köra gata, inte bara för körandet utan för att det oftast blir att man umgås med massa likasinnade och roligt folk. :tummenupp
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
[YOUTUBE-ID]8hzrbntlSVY[/YOUTUBE-ID]

Filmen har varit uppe förr. Men att kalla dessa grabbar mesar skulle jag inte göra :). Riskera livet i varje kurva tycker jag inte är mesigt, men rätt dumt...

Ja han på gixxern är jävligt modig iaf, med tanke på hur mycket han kör över sin förmåga. :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top