Mesar som kör på gränsen på gata!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag är en fegis. Jag håller igen med god marginal på vägar som är okända för mig.
En väg där jag vet hur varje kurva ser ut kan jag tuffa på lite fortare däremot.

Fast jag är fortfarande långsam :gnissla

Kul har jag varje gång jag kör iaf :yoparty

Att man har kul är det enda viktiga!

God natt! Sov gott och kör som ni vill, när ni vill och kasta inte spjut i annat än radhus:tummenupp
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förlåt för min okunskap ska bättra mig där !:hoppskrat



Går och lägger mig nu. ska försöka ta en runda imorgon .... o ja jag lovar att hålla hastigheten , nä jag lägger mig 10 km/h under ,, så slipper jag arga kommentarer! :gnissla

Ska du krypa fram får du fan hålla dig på bana annars ska du få arga kommentarer! ;)

Henrik
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
sen så finns det de som inte har tillgång till bana och inte tänker åka 20 mil för att komma till en.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Borde finnas en funktion där man kan sätta "Dåligt/Bra" på trådstartarerns inlägg. I detta fallet hade jag satt dåligt.
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Borde finnas en funktion där man kan sätta "Dåligt/Bra" på trådstartarerns inlägg. I detta fallet hade jag satt dåligt.

Det kan du, titta längst till höger över inlägget på den oranga kanten. Där finns funktionen "betygsätt"

EDIT: Är iofs bedömning på tråden men iaf...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
utan att ha läst hela tråden


vem skall räknas som "mes" ?

jag tycker inte bombrepor är speciellt imponerande, så i mitt tycke är dessa mesar.

men att hålla 120+ på 90 väg gör många, är det många som gör
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
har druckit för mycket öl ikväll, men om man bor i sthlm området så är det klart att man gasar lite på bogesund lite då och då.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Eller pilbåge i radhus? :tungan

Slår man yxan i botten av båten får man ro som fan! :va:D

har druckit för mycket öl ikväll, men om man bor i sthlm området så är det klart att man gasar lite på bogesund lite då och då.

åfan, en vastastan bo till :)

Hur är de på bogesundsvägen numera? Såg uppdrag granskning, å då hade de helikopter redo å hela kittet :p haha
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Åh gud, jag blir alldeles våt i trosorna ... de enda riktiga männen kör bana, det är ett faktum! :tuttar

Självutnämnda världsmästare och gurus, det är vad det är :fakta

Oj nu kanske jag e ute i blåsväder igen??:rolleyes:

Well, påstår du att du backar upp något av det du skrivit?
 
Last edited:

RobRas

Guest
De flesta av oss som i princip bara kör gata gör det nog inte för att posera, utan för att man helt enkelt tycker det är kul. Sen är det inte så tätt med banor här i Sverige och priset för att få köra en bana är inte billigt. Knappast så man har råd eller tid(för oss som bor en bit ifrån) att köra bana varje gång man är sugen på att gasa lite extra.

Givetvis finns det en del posörer där ute men det är nog inte så många jämfört med oss "vanliga" åkare.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
tycker du är en rikstönt för rubriken om inte något annat.

anser dock inte du har fel i sak men att du har fel attityd till det hela.
att försöka kalla någon för idiot eller mes lär bara putta bort de som kör så ännumer och ingen lär lyssna på dig.

precis som du inte lyssnar på mig för att jag skriver att du är en tönt.
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Hmm åker man bana e det lätt att ta med sig det utan att tänka på det på gatan... Gillar man att ha kul så gör man det oavsett vart...
 

Kneedrag

Guest
Inte mes bara realist

Kan bara skriva för mig själv. Visst har man kört på gränsen en del med hojpolarna för att det är bland det mest spännande och häftigaste .
För mig är mycket anledningen att det går inte ihop ekonomiskt om man ska åka bana varje dag villket jag helst önskar. För visst tänker man på riskerna när man kör gata. Riskerna glömmer man sedan av fort, när man får sådan kick av adrenalin när man just tagit en snäv kurva i snabb fart och fixat den perfekt.

Hojen är inte bara ett leksak för mig utan även ett praktiskt fordon så att skaffa en banhoj kommer aldrig jag att göra.


Det är ju ganska mycket pengar som man redan lägger ut på hojen:
Försäkring
Bensin
Matrial som däck,drivpaket, m.m


Om man nu väljer att åka bana tillkommer ju en del:
Bensin till och från banan
Banavgift
Mat
Kanske boende




Pengarna rullar ju.....
Då är det för många lättast och bekvämst att ta en tur på en go kurvig väg i närheten där man bor ,med polarna villket nästan hela SH gör.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top