Mest övervärderade beghojarna?

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Ort
uppsala
Hoj
daytona
har letat runt efter skabbig xt600 89-90 men folk vill ju ha 20-25k för vraken duktigt överpris på 17år gammal hoj :fatta!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Såg en Honda RC30 från -88 för ett par år sedan till salu. Man begärde 85 000 kr. Den hade gått rund 3500 mil och var inte direkt i något exeptionellt skick. RC30n förblev osåld rätt länge tills någon en dag kom in och betalde det begärda priset.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dr.Bike skrev:
HD är exceptionella... att sälja sin konserverade gröt med lite olika randningar, gjutna eller trådekrade hjul osv och KALLA det en "helt ny cykel" fast grundkonceptet är 10 år eller MER är helt sjukt!
Och folk går på det! :rofl
Ofattbart.

"Eller mer" är nog närmare sanningen, dom flesta av HD's modeller är ju 40-60 år gamla! :huvet Åtminstone volymmodellerna, V-rod är väl det mest banbrytande dom har gjort någon gång. Men den kostar ju nästan en kvarts miljon! :4skrika
 

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
Gixxer 1000 k7
På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!


Av dom tester som bl.a. Bike har haft med Busan och Kawan så har busan utklassat kawan på banan pga ett bättre chassi, mer lättsvängd helt enkelt.
Och personligen tycker jag att busan är snyggare än kawan, det har jag alltid tyckt :banana
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Ja tror nog det är lite så att det är sån otrolig fluga just nu att ta hojkort så det säljs ju hojjar hej vilt mao lättare att få sin hoj såld.
Sålde r6a för nån vecka sen bara några dar efter att jag satt ut den.
Nu går jag i hustankar så nu la jag ut en hel del annat till salu idag :huvet
Jaja man kan ju alltid köpa sig något roligt när affären är avklarad och man kommit på fötter ordentligt igen. :)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
håller på att hjälpa en kompis att leta hoj, och det i särklass mest överprissatta hoj måste vara Ducati Monster 900.. en -93:a begär den värsta 60k för!! är den byggd i guld eller??
sedan tycker jag att TL:en i allmänhet och gsxr från -96 till-99 är lite hårt tilltagen...
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Vegas skrev:
håller på att hjälpa en kompis att leta hoj, och det i särklass mest överprissatta hoj måste vara Ducati Monster 900.. en -93:a begär den värsta 60k för!! är den byggd i guld eller??
sedan tycker jag att TL:en i allmänhet och gsxr från -96 till-99 är lite hårt tilltagen...

Ducati Monster speciellt dom innan -98 är Guld värda(inte alla men många), ducati angav effekt på bakhjulet samt att dom angav låg effekt till VV så dom är billiga att försäkra.
har haft en -97a som låg i försäkrings klass5. och det finns dom som ligger ännu lägre :tummenupp

ps är din kompis lång(+180cm)?. kan bli lite jobbig körställning på ett monster om man är för lång
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Det som brukar bestämma priser i allmänhet är ju tillgång och efterfrågan, sen att det finns sanna hjältar som begär vad som helst för en hoj betyder ju inte att den säljs för det!!
 

eazy

Eazy
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
-05 CBR1000RR
Teo skrev:
´
Ja men köp en busa då. Vad ska du med en Gödselkawa till?

Heeeelt bränd eller???
Gödselkawa...............undrar om d finns billiga hjärnor på blocket eller gulingen.......
Men kör du din gixx och tro att du e frän.......eller nån annan hype maskin kanske, som en busa tex.
Ok, att jag inte har nåt emot varken gixx eller busa, men sitta och snacka gödsel om kawa........kamma dig.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Både busan och zx12an är billiga att försäkra hos trygghansa, vilken som kostar mig strax under 7000 kronor hel/hel.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Dr.Bike skrev:
Livsstilsmoppar är allmänt övervärderade.
Både som nya och fa som begagnade...
(läs: HD och Ducati)

F-n vissa TROR på fullaste allvar att de ska få MER för hojen beggad då den på något kosmiskt vis "varit med" "raceat" eller fått en viss "patina", för då blir de ÄN mer unika då det inte längre går att köpa dem nya...

HD är exceptionella... att sälja sin konserverade gröt med lite olika randningar, gjutna eller trådekrade hjul osv och KALLA det en "helt ny cykel" fast grundkonceptet är 10 år eller MER är helt sjukt!
Och folk går på det! :rofl
Ofattbart.

En nykrare prisbild råder allmänt sett nere på kontinenten, och i amerikat.
Kolla in deras stora sajter så ser ni vilka hojar i svedala som ligger way over.

Till skillnad från oss med riskokare så gör HD köparen en bättre affär rent ekonomiskt... det är därför jag vägrar köpa ny japan! :hihi
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
perkihlen skrev:
har letat runt efter skabbig xt600 89-90 men folk vill ju ha 20-25k för vraken duktigt överpris på 17år gammal hoj :fatta!

Håller med, gamla antikoffroadare verkar folk tro att det verkligen är antikvärde på, löjligt.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
eazy skrev:
Heeeelt bränd eller???
Gödselkawa...............undrar om d finns billiga hjärnor på blocket eller gulingen.......
Men kör du din gixx och tro att du e frän.......eller nån annan hype maskin kanske, som en busa tex.
Ok, att jag inte har nåt emot varken gixx eller busa, men sitta och snacka gödsel om kawa........kamma dig.

Ironisk eller överkänslig :va
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
stranglefoot skrev:
Till skillnad från oss med riskokare så gör HD köparen en bättre affär rent ekonomiskt... det är därför jag vägrar köpa ny japan! :hihi

KLOCKRENT! Aldrig en japs! YAMAMAMAMAHAAHAHAHA,KAWAWADÅ;SUGKUKI;HYNDA eller var det HYUNDAI......
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
bikerwoman skrev:
Köp vår :tummenupp Grön -01 i superskick, gått 2300 mil, nyservad för 4000:- (2400-mila med ventiljustering etc.) Sprillans nya däck bak och fram, inte rullat en meter. PC3+ KN-filter+Yoshimuraslipon. Cirkus 190 kus i motorn.
En uppsättning skrapade kåpor+originalljuddämpare medföljer för bankörning.
Vi vill ha 69000 för den!



Den räknas som sporttouringhoj och ligger klassen under de värsta racemaskinerna trots sin effekt.

På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!

ZX12r hade problem innan -00 med kopplingen, men de senare modellerna funkar klockrent!

Hmmm - plastgrisen får stå för er men ger den verkligen 190 hk i motorn - min lämnar 171 rwhp det i sin tur med Yoshi helrör och förstorad luftburk, borttagen avgasrening + det ni nämnde er Kawa hade - hur mycket effekt är det original i en sådan - har inte den blekaste faktiskt?//R
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
FUBAR skrev:

Känns inte som någon större panik, med 105'000 kr för en 03'a
så kommer den nog finnas kvar ett tag till om inte någon stackars köpare blir lurad.

Det finns en annan GSXR 1000 03'a som rullat 600 mil hos Bike i Trollhättan för 26'000kr mindre, alltså 79000kr och det är billigt.
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top