Tung argumentation.
Andra vinster behöver inte definieras antar jag? De bara är bättre liksom.
Det som är bättre för dig behöver inte vara bättre för mig och vice versa. Jag ser fler vinster än de som bara mäts i pengar. Om du inte gör det är inte nödvändigtvis sämre för dig, bara något som jag inte tycker är bättre.
Leif "vad-fan-får-jag-för-pengarna" har smitit undan med mer skatt än jag kommer att tjäna under hela mitt liv. Om vinst bara mäts i pengar är han således en vinnare. Men när man kunde läsa i LokalTidningen, detta är Scanialand, att han hade "kvalitetstid" med sin son i taxin till Arlanda så kändes hans "vinst" något som jag inte vill ha.
De flesta av oss, inte ens Leif, kan vurpa och bli allvarligt skadad och sedan betala allt ur egen ficka.
Att jag är med och betalar en "Rulle" som en känd SportHojare behöver känns bra även om jag gör det jag kan för att inte själv hamna där. Men norr om Frankhyttan kunde den lilla vänstern efter krönet kunnat sluta illa redan första säsongen i sadeln.
Miljöpartister kan se andra värden än det som mäts i pengar. Jag sympatiserar inte med deras politik men kan förstå att det finns ett liv utanför Stora Staden där det finns andra prioriteringar än pengar.
Livskvalitet kan inte mätas i pengar och jag måste inte ha den nyaste, dyraste, snabbaste SportHojen för att njuta av en krokig väg. Alla tycker inte så men det är inte sämre eller bättre, rätt eller fel utan bara en annan åsikt...