Old Badger
SportHojsentusiast
Vi har nog lite olika synsätt på diskussion. Du hånar andra som missförstår dina tankar och åsikter men missförstår, förhoppningsvis oavsiktligt, andras. I min värld måste du inte tycka som mig.33.
Du har tidigare sagt att avregleringen av bilprovningen var dålig. Att staten skulle driva det. Nu säger du att privatägt eller statligt inte spelar någon roll, utan hur bra aktören gör det.
Hade du öppnat en affärsverksamhet på en plats du vet att du skulle gå back? Väldigt få företag gör det medvetet. Jag är inte oförstående för att folk ser ett värde i att ha nära till besiktningen. Jag själv ser ett värde i det. Men jag ser också en kostnad bakom värdet. Jag mäter inte allt i pengar men jag mäter värde och kostnad för samhällsservice, det vi diskuterade.
Pengar är enligt mig ett ganska bra mått på att mäta värde. Pengar har ett mer universellt värde än till exempel ett gammalt fotoalbum. För mig kan det fotoalbumet vara oersättligt och ovärdeligt. För dig kan de vara en pärm med fotografier på folk du inte känner.
Extremfallet i denna tråden hittills har varit en som bott fem mil från en station. Hade jag fått åka med mina hojar fem mil för en besiktning vartannat år hade jag tyckt det var lite obekvämt Men jag hade aldrig förespråkat att staten ska använda statsbudgeten för att lösa det.
Jag har förklarat att jag är nöjd med hur besiktning drivs idag. Jag ser ingen anledning att ändra något just nu, förutom att jag tycker att Svensk Bilprovning borde läggas ner eller säljas. Jag motiverar det med att jag inte tycker att det ingår i statens uppdrag att besiktiga fordon.
Vi kan inte vrida tillbaka klockan och vi är där vi är. Vilka konkreta förändringar vill du göra gällande fordonsbesiktningen för att den ska bli bättre framgent?
En diskussion handlar, för mig, mera om att vidga synfältet med andras åsikter och argument. Vanligare i Sverige är att vi istället måste komma fram till samma slutsats istället för att tänka, Jaha, du tänker så...
Du är mer och istället för som skapar en trevligare stämning även om vi tycker olika.
Du kräver svar på frågor som om du vore arbetsgivare där det är arbetsvägran att inte svara. Jag är här frivilligt för att jag trivs på SportHoj och då kan ställa en fråga till dig!
Vem ligger bakom citatet nedan?
"You know the main thing in Life?
A SENSE OF HUMOUR
Lose that, and you´re done.
Du har sett det citatet fler gånger än det rörliga.
Att lägga till ett rörligt citat kan man också göra.
Det kan betyda eller något annat beroende på hur du uppfattar det.
Jag är inte, som sagt, digital där det är svart eller vitt, rätt eller fel utan det finns många färger i paletten. Att jag tycker att det fungerade bra med Bilprovningen betyder inte att jag älskar allt statligt. Men jag har ingen ideologisk låsning där skattepengar måste gå till statlig eller privat vinst. Jag har inga tankar på att starta en affärsverksamhet. Så det du säger att jag säger är inte det jag säger. Det stämmer alltså inte...
Jag tror inte vi kommer längre så jag lämnar dig med ett ljud ur en Coolfiberdämpare!
Som jag tycker du ska tolka som Tack och hej!
Kan visserligen även tolkas som...
Two Finger Salute Up Your Arse GIF - Two Finger Salute Up Your Arse Stick It - Discover & Share GIFs
Click to view the GIF
tenor.com
Up yours: The gesture that divides America and the UK
Sometimes a gesture can convey a message more satisfactorily than words. Why tell someone to fuck off when you can just give them the finger? We like to think that gestures can transcend language, …
stronglang.wordpress.com
men så är det inte tänkt...