Har en känsla av det börjar luckras upp, tyvärr så blir den röda färgen brun istället...
Jag tror att det är fel att använda epitetet "brun" på SD.
Jag förstår varför, jag förstår vad man vill belysa med "brun" och "blåbrun".
Men funkar det?
...eller tvättar man bara begreppet nazist?
Jag menar, både Johansson på hörnet och Lundström är ju oblyga med att visa vem dom röstar på.
Är dom bruna?
Är dom nazister...?
Ja, isf är det kanske inte så illa med nazism?
Både Johansson och Lundström kan ju uppföra sig på kvartersfesten, och inte luktar det väl något speciellt underligt ur skorstenen när dom eldar nere i gillestugan...?
Jag tror att tåget har gått för att brunsmeta SD.
Det kunde man gjort innan partiet röstades in i Sveriges Riksdag.
Kallar man Jimmy och gänget för "bruna" idag och ställer det i relation till the actual nazis och deras härjningar så skräller budskapet illa.
Ja, man kan vara nazist utan att verkligen begå ett folkmord i veckan, men ändå.
Så vad är dom?
Fascister? Knappast, väl...?
Så vad är SD, igenklijen?
Jag skulle vilja säga att SD är ett resultat av en tondöv politik som förts under alldeles för lång tid.
Inriktningen har legat alldeles för långt från folkviljan och den allmänna uppfattningen under så lång tid att det faktiskt fanns fanns utrymme för ett parti som tyckte annorlunda.
Ergo=SD in i Riksdagen.
Skall folket bestämma politiken...?
Tja, det är väl det det hela går ut på?
Om politikerna i Stockholm tycker annorlunda än resten av landet så får man väl förklara varför vi skall ställa upp på den förda politiken?
Varför vi skall sälja ut företag och verksamheter, varför vi skall lägga ner tillverkningsindustrin och varför vi skall ge bort strömmen till serverhallar som styrs och ägs utländskt kapital?
Berätta vad som är bra med den förda politiken, berätta vad den långsiktiga planen är och utbilda oss till en slags samsyn så vi förstår vart vi är på väg!
För, att bara rycka åt sig stafettpinnen och dra iväg ut ur arenan kommer otvetydigt att innebära att publiken reser sig och lämnar.
Den som inte förmår övertyga med sin politik bäddar för nya partier - svårare än så är det inte.
SD kommer aldrig att kunna föra den politik dom går till val på om dom verkligen ges makt, verklig makt.
Istället för att ge SD en massa epitet, fula namn och försöka brunsmeta dem så borde var och en politiker fråga sig själv:
Vad var det som ledde fram till detta?
SDs partifärg är för övrigt gul, för den som inte visste det.
Det går alldeles utmärkt att försöka göra sig lustig över att den gula färgen traditionellt är feghetens, förräderiets, avundsjukans och det ondas färg - om man orkar.
Att bara sletrianmässigt brunsmeta SD är dock en väg som inte kommer att ge något annat än ytterligare mer låsta positioner.
SD finns. Om man tycker att anledningen till det är att folk helt enkelt är idioter så bäddar man bara för fortsatt stigande opinionssiffror för dem.
Alla vet vad politikerförakt är.
Få reflekterar över det väljarförakt som uppvisats under de senaste decenniet.