"Det spelar ingen roll om det är sant, det är fördjävligt ändå!"Va! Källkritik! Ska vi verkligen hålla på med sånt här?
"Det spelar ingen roll om det är sant, det är fördjävligt ändå!"Va! Källkritik! Ska vi verkligen hålla på med sånt här?
Det hindrar väl inte en regering från att införa något tossigt? Ungefär som ett beredskapslager av kritisk utrustning eller stänga ett par kärnkraftsverk.Ni är medvetna om att artikeln är två år gammal och redan har kastats i papperskorgen av samtliga remissinstanser?
Det var väl mer tendensen att dra i näsan och hetsa upp sig över gammal skåpmat, som dessutom var inaktuell redan när den lanserades...Det hindrar väl inte en regering från att införa något tossigt? Ungefär som ett beredskapslager av kritisk utrustning eller stänga ett par kärnkraftsverk.
Bara för att remiss instanser säger icke.Ni är medvetna om att artikeln är två år gammal och redan har kastats i papperskorgen av samtliga remissinstanser?
Bara för att remiss instanser säger icke.
Hur många gånger har inte den röd/gröna röran ansett att dom vet bättre än alla andra..
Det var väl mer tendensen att dra i näsan och hetsa upp sig över gammal skåpmat, som dessutom var inaktuell redan när den lanserades...
Det finns smartare sätt att konstruera skattesystem och tvärtom vad många tycks ha fått för sig så finns det inga större samhälleliga incitament att straffskatta elfordon i sig. Däremot för förbränningen av fossilbränsle. "Pengarna skall in" hävdas med bestämdhet, men ingen tycks ha tänkt på vare sig "pengarna skall ut" eller på VARFÖR i stort sett samtliga stater i hela världen ställer om hela energi- och transportsystemet - självklart efter förmåga.
Tvärtom så tror jag att fler och fler får upp ögonen för de enorma fördelar som det innebär för Sveriges näringsliv och tillväxt att ta en tätposition i omställningen, vilket nästan alla företag faktiskt redan har insett när de väl lyft blicken. Titta på investeringstakten i industrin, när var den lika stor någonsin?
Tja, det kommunala utjämningssystemet har faktiskt ingenting med hur ekonomin sköts, men det kanske du redan visste? Eller, det står ju snarare fullständigt klart att du inte visste det eller ens orkade kolla upp det.
Men oavsett detta så är det där med "kilometerskatt på elbilar" ett piskande av död häst.
Och vad det har med det kommunala utjämningssystemet att göra har du nog inte riktigt lyckats förklara.
Nåja, du är nog bara lite grälsjuk. Börjar ana det vid det här laget
Bara underskottet i bytesbalans för oljeimporten är betydligt större än så. Lägg till direkta lokala hälsoeffekter pga minskade utsläpp i städerna, minskat transportbehov för bränsletransporter inom landet osv osv så är det en enorm plusaffär att minska oljeberoendet.Om du läser en gång till så ser du kanske att det var ett förslag på besparingsområde, men du kanske har bättre förslag på områden där dessa 20-30 miljarder kan sparas in?
Du sitter inne med framtida kunskap som ingen annan i världen förstår?Tja, det kommunala utjämningssystemet har faktiskt ingenting med hur ekonomin sköts, men det kanske du redan visste? Eller, det står ju snarare fullständigt klart att du inte visste det eller ens orkade kolla upp det.
Men oavsett detta så är det där med "kilometerskatt på elbilar" ett piskande av död häst.
Och vad det har med det kommunala utjämningssystemet att göra har du nog inte riktigt lyckats förklara.
Bara underskottet i bytesbalans för oljeimporten är betydligt större än så. Lägg till direkta lokala hälsoeffekter pga minskade utsläpp i städerna, minskat transportbehov för bränsletransporter inom landet osv osv så är det en enorm plusaffär att minska oljeberoendet.
Sveriges import
Sverige är som en liten öppen ekonomi beroende av omvärlden och handel med andra länder. Vi importerar sådant som vi själva inte producerar. Varje år importerar vi varor och tjänster för flera tusen miljarder kronor.www.scb.se
Så det där med att man skulle få en minskad nettoinkomst för att det blir fler elbilar är naturligtvis rena dumheter.
Staten drar ju som bekant in en hel del på moms, och även där så blir det vinst i slutändan.
Med det sagt så är det självklart inte alls halleluja för alla överallt. Snordyrt att köra någon av snöskotrarna, hojen kostar bilpengar per mil och mat- och transportpriser ökar samtidigt som bönder drabbas hårt. Övergångsproblem förvisso men icke desto mindre högst konkreta här och nu för många.
???...Alternativet att staten ist sänker sina utgifter med mellanskillnaden.
Det har i högsta grad med hur ekonomin sköts. Det är dessutom ingen slump att Dorotea, Övertorneå och Pajala toppar listan över minuskommuner. Både politikerna och politrukerna ser inga problem med att subventioneras av Stockholm.Tja, det kommunala utjämningssystemet har faktiskt ingenting med hur ekonomin sköts, men det kanske du redan visste? Eller, det står ju snarare fullständigt klart att du inte visste det eller ens orkade kolla upp det.
Men oavsett detta så är det där med "kilometerskatt på elbilar" ett piskande av död häst.
Och vad det har med det kommunala utjämningssystemet att göra har du nog inte riktigt lyckats förklara.
Nåja, du är nog bara lite grälsjuk. Börjar ana det vid det här laget
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |