Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Kina lade ned sin röst idag i FN när man fördömde Ryssland... inte ens Kuba eller Venezuela röstade emot. Då är det illa ställt.

Money talks, och när EU, USA, Japan och Sydkorea är eniga blir det snabbt effekt.

35 länder avstod från att rösta(varav Kina var ett land), fem länder röstade emot.
Vilka länder handlar det om?
Ryssland, Belarus. Kuba, Nordkorea och Syrien röstade mot.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag vidhåller min åsikt om att Putin nu har skitit i det blå skåpet, rejält och en gång för alla...

Jag undrar mest vem som tar honom först...? Någon självutnämnd folkhjälte i hans omedelbara närhet...? Eller de agenter eller jägarförband från andra makter som säkerligen har övat på exakt detta scenario många gånger förr...?

Rysslands befolkning matas just nu med propaganda om hur snäll Putin är, hur bra det går i kriget där man ju bara försvarar sig mot angriparen Ukraina och hur elaka och ryssfientliga alla andra länder är. Den befolkningen kan ju dessutom vara synnerligen trögtänkt i sina bästa stunder. Så jag undrar om det första scenariot trots allt är sannolikare...?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag vidhåller min åsikt om att Putin nu har skitit i det blå skåpet, rejält och en gång för alla...

Jag undrar mest vem som tar honom först...? Någon självutnämnd folkhjälte i hans omedelbara närhet...? Eller de agenter eller jägarförband från andra makter som säkerligen har övat på exakt detta scenario många gånger förr...?

Rysslands befolkning matas just nu med propaganda om hur snäll Putin är, hur bra det går i kriget där man ju bara försvarar sig mot angriparen Ukraina och hur elaka och ryssfientliga alla andra länder är. Den befolkningen kan ju dessutom vara synnerligen trögtänkt i sina bästa stunder. Så jag undrar om det första scenariot trots allt är sannolikare...?
En miljon dollar utlovat till den som fängslar Putin och för honom till Haag. :)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

"Even though oil prices have surged to seven-year highs, a powerful cartel of oil-producing countries say they will only increase their output by a modest amount.
The Organization of the Petroleum Exporting Countries and its allies, led by Russia, known as Opec+, will not be turning on the taps.
The 23-country-strong cartel will add 400,000 barrels of oil per-day to the market from April."

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

"Even though oil prices have surged to seven-year highs, a powerful cartel of oil-producing countries say they will only increase their output by a modest amount.
The Organization of the Petroleum Exporting Countries and its allies, led by Russia, known as Opec+, will not be turning on the taps.
The 23-country-strong cartel will add 400,000 barrels of oil per-day to the market from April."
Nähmän?
Vill dom behålla ett högt pris? Den chocken...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
De sa på nyheterna igår att det finns en siffra på 68 % av ryssarna som tycker att det är bra att de gått in i Ukraina för att "skydda befolkningen från nazister..."
Det innebär att det finns drygt 43 miljoner människor i Ryssland som INTE tycker att det är bra. Det borde kunna ökas ganska snabbt...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
De sa på nyheterna igår att det finns en siffra på 68 % av ryssarna som tycker att det är bra att de gått in i Ukraina för att "skydda befolkningen från nazister..."

Jo, det är väl så Putin själv beskriver situationen...nazister och knarkare som har mage att ANFALLA en fredlig, hederlig och inte alls korrupt stat som Ryssland...

Jag vet inte om det är sovjetiska och ryska ledare som sedan urminnes tider varit enormt skickliga på att föra befolkningen bakom ljuset, eller om befolkningen i den delen av världen på något sätt har genetiska anlag för att vara lättlurade och extremt trögtänkta. Hur kan man annars förklara att kommunismen varade så länge som den gjorde, eller att Putin får härja fritt...?

Det räcker ju egentligen med att titta på alla youtube-videos från ryssar som av någon anledning har en kamera konstant monterad på bilens instrumentbräda. Redan där och då förstår man ju att något inte står rätt till och att deras problem knappast beror enbart på ledarskapet...När man sedan läser din och min lokaltidning om någon inflyttad rysskärring som stöttar Putin fullt ut, trots att hon haft tillgång till all världens media under halva sitt liv, då klarnar bilden ännu mer...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jo, det är väl så Putin själv beskriver situationen...nazister och knarkare som har mage att ANFALLA en fredlig, hederlig och inte alls korrupt stat som Ryssland...

Jag vet inte om det är sovjetiska och ryska ledare som sedan urminnes tider varit enormt skickliga på att föra befolkningen bakom ljuset, eller om befolkningen i den delen av världen på något sätt har genetiska anlag för att vara lättlurade och extremt trögtänkta. Hur kan man annars förklara att kommunismen varade så länge som den gjorde, eller att Putin får härja fritt...?

Det räcker ju egentligen med att titta på alla youtube-videos från ryssar som av någon anledning har en kamera konstant monterad på bilens instrumentbräda. Redan där och då förstår man ju att något inte står rätt till och att deras problem knappast beror enbart på ledarskapet...När man sedan läser din och min lokaltidning om någon inflyttad rysskärring som stöttar Putin fullt ut, trots att hon haft tillgång till all världens media under halva sitt liv, då klarnar bilden ännu mer...
Ibland blir man förundrad öve människan idiotskap...
Speciellt foliehattar som den där människan på Sputnik...

""Katerina Ekström påstår att Ryssland inte ockuperar Ukraina.

– Ingen har ockuperat, man bara skjuter sönder militäranläggningar i Ukraina.

Är det okej?

– Det vet jag inte, jag är inte expert.

– Det är ingen invasion i Ukraina, man försöker skydda Donetsk och Luhansk.

Sympatiserar du med president Putin?

– Jo, det gör jag. Han är den bästa ledaren i hela världen tills nu. Det finns inte en starkare ledare i dag som leder ett stort land. Många länder vill inte se Ryssland starkt, man vill inte respektera utvecklingen i Ryssland. Man pratar illa om Ryssland, det finns aldrig positiva nyheter om Ryssland, säger Katerina Ekström. ""

...och konsekvensen blir:

ABF tackar nej till samarbete med Sputnik, Luleå Kommun kommer troligtvis att dra in organisationer bidrag till hyran på 110 000 per år, medlemmar hoppar av... och foliehatten svarar:

"Men Ekström menar tvärtom att hon känner ett stort stöd från föreningen.

– Ja, det gör jag. Det är många som har hört av sig."

...suck...!

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Deportera kärringen, hennes föreningsvänner och alla andra ryska medlöpare till ryssland.
Om det nu är så fantastiskt så ska de väl bo där.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Är det okej?

– Jo, det gör jag. Han är den bästa ledaren i hela världen tills nu. Det finns inte en starkare ledare i dag som leder ett stort land. Många länder vill inte se Ryssland starkt, man vill inte respektera utvecklingen i Ryssland. Man pratar illa om Ryssland, det finns aldrig positiva nyheter om Ryssland, säger Katerina Ekström. ""

ABF tackar nej till samarbete med Sputnik, Luleå Kommun kommer troligtvis att dra in organisationer bidrag till hyran på 110 000 per år, medlemmar hoppar av... och foliehatten svarar:

...suck...!
Hon skulle nog må bra av att exponeras för lite videos från fronten i Ukraina. Se hur det verkligen är.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
24, 34 för diesel. Billigt som fan priset är på väg mot sitt rätta värde det börjar tunna ut på vägarna.. Oså såg jag vårens första sporthoj?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
24, 34 för diesel. Billigt som fan priset är på väg mot sitt rätta värde det börjar tunna ut på vägarna.. Oså såg jag vårens första sporthoj?
Om du nu tycker det är så jävla billigt så får du gladeligen subventionera min soppa. Kan säg till nästa gång jag ska tanka så kan du ju swisha en tia litern
:7peta

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Är det okej?

...suck...!
Varsågod att fira 100-årsjubileum med att göra denna resa igen https://sverigesradio.se/avsnitt/537025

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Varsågod att fira 100-årsjubileum med att göra denna resa igen https://sverigesradio.se/avsnitt/537025
När jag målade förra huset 2001 stod jag på skyliften och lyssnade på radio i hörlurar. En kvinna från Kiruna berättade om sitt liv. Det var fanimig bland det mest tragiska jag har lyssnat på.

En tragedi som borde lyftas mer, så att inte samma fenomen händer igen.

Raderad medlem 51742

Guest
Ja, med tanke på dagens elpriser så hade det nästan varit billigare att starta det bensindrivna reservelverket för att ladda elbilen, om jag haft någon.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin