PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Varför är det oroande? Är väl bra att ett parti har vettiga åsikter som dom du nämnde. ?Lite oroande när V framstår som ett av dom vettigare riksdagspartierna. Först om elexporten till Europa och nu detta.
Varför är det oroande? Är väl bra att ett parti har vettiga åsikter som dom du nämnde. ?Lite oroande när V framstår som ett av dom vettigare riksdagspartierna. Först om elexporten till Europa och nu detta.
Hade S gjort det för 10 år sen hade SD inte funnits.V och framförallt VPK brukade ju vara klassiska arbetarpartier som verkligen attraherade "arbetare" med lite mer extrema ideal än de socialdemokratiska idealen. Sedan tappade man bort sig rejält under Gudrun och Lars Ohly och blev något slags flumparti för de som definierade sig som arbetare men absolut inte ville arbeta...Man blev snarare ett parti som jobbade emot arbetare med låg inkomst, men för dagdrivare som hellre spenderade sin tid sittande på ett cafe...
Jag vet inte, men någon inom partiet kanske börjar göra upp med den inriktning man haft under de sista åren...? Lite mer verklighetsförankring i arbetarklassen och lite mindre stå på barrikaderna och gapa, sida vid sida med klimatanarkister och professionella dagdrivare...?
Historiskt sett har V varit dom mest verklighetsfrånvända av alla partier. Funderar på om det är V som blivit vettigare under ND eller om det är dom andra som flummat iväg.Varför är det oroande? Är väl bra att ett parti har vettiga åsikter som dom du nämnde. ?
Inte säkert vi har plockat ut många pannor med diesel tankar o det är iprincip alltid 100/200 liter diesel kvar i botten som vi sållt på detta viset.*Host* konkursbolag... *host*.... Jo, tjena...Inte alls så att någon råkat få med sig den från Polen eller så.. ?
View attachment 469959
Även om det är "riktig" diesel får du väl fortfarande inte köra med det i bilen? Blir ju böter...om man nu ska vara laglydig. Inte för någon någonsin kommer kolla.Inte säkert vi har plockat ut många pannor med diesel tankar o det är iprincip alltid 100/200 liter diesel kvar i botten som vi sållt på detta viset.
Tänkte väl det. Dom rättroende vill riva upp förslaget om sänkt bränsleskatt.Historiskt sett har V varit dom mest verklighetsfrånvända av alla partier. Funderar på om det är V som blivit vettigare under ND eller om det är dom andra som flummat iväg.
Antagligen bara en tillfällighet som snart kommer att rättas till.
Mycket rätt, men glöm inte identitetspolitikens genomslag i hela västvärldens vänsterpolitik.V och framförallt VPK brukade ju vara klassiska arbetarpartier som verkligen attraherade "arbetare" med lite mer extrema ideal än de socialdemokratiska idealen. Sedan tappade man bort sig rejält under Gudrun och Lars Ohly och blev något slags flumparti för de som definierade sig som arbetare men absolut inte ville arbeta...Man blev snarare ett parti som jobbade emot arbetare med låg inkomst, men för dagdrivare som hellre spenderade sin tid sittande på ett cafe...
Jag vet inte, men någon inom partiet kanske börjar göra upp med den inriktning man haft under de sista åren...? Lite mer verklighetsförankring i arbetarklassen och lite mindre stå på barrikaderna och gapa, sida vid sida med klimatanarkister och professionella dagdrivare...?
Någon som vet, angående bränslepriser - som jag inte hittar någon bra förklaring på någonstans - hur är det möjligt att bensin i Polen kostar runt 12 kronor per liter? Billigast i Europa.Flera intressanta saker i morgonens lokaltidning…
Lägre skatt och moms är min gissning. Det här snacket från S om att EU hindrar att vi kan sänka priset på drivmedel har jag inte sett någon trovärdig källa på. Beviset på att det inte är helt sant ligger just i att Polen kan ha det pris de har. För inte har vi väl orättvisa villkor inom EU?Någon som vet, angående bränslepriser - som jag inte hittar någon bra förklaring på någonstans - hur är det möjligt att bensin i Polen kostar runt 12 kronor per liter? Billigast i Europa.
För inte har vi väl orättvisa villkor inom EU?
V, MP, C, L, KD, M och SD har sågat S förslag. Samtidigt är de flesta bedömare eniga om att S förslag är toppen. Jag förstår ingenting.Flera intressanta saker i morgonens lokaltidning…Först tvåtaktsmannens favorit Mathias med ännu fler artiklar som besvärar S-regimen…
14,53kr/l kostar bensinen i Polen idag och 20,70kr/l här.Lägre skatt och moms är min gissning. Det här snacket från S om att EU hindrar att vi kan sänka priset på drivmedel har jag inte sett någon trovärdig källa på. Beviset på att det inte är helt sant ligger just i att Polen kan ha det pris de har. För inte har vi väl orättvisa villkor inom EU?
Det var därför jag skrev moms OCH skatt. Har svårt att tro att inköpspriset utan skatter och moms skiljer sig åt mellan EU-länderna i någon större utsträckning.14,53kr/l kostar bensinen i Polen idag och 20,70kr/l här.
I år sänkte de momsen från 23% till 8% på bensin. 17,90kr/l skulle bensinen kosta här om momsen vore 8% så det är inte hela förklaringen.
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|