Vi får hoppas på att det inte blir någon kilometerskatt för motorcyklar. Då blir världens bästa fordon ännu bättre ju!
Vet att några har skrivit att det är dags att utvandra. Av någon anledning så började jag läsa om utvandringen (som gjorde att Chicago var Sveriges näst största stad givet antal svenskar) och fick syn på den här grafen.
2011 slogs rekordet från 1887 vad gäller antal utvandrande svenskar. Så det har redan börjat.
View attachment 447547
Vet att några har skrivit att det är dags att utvandra. Av någon anledning så började jag läsa om utvandringen (som gjorde att Chicago var Sveriges näst största stad givet antal svenskar) och fick syn på den här grafen.
2011 slogs rekordet från 1887 vad gäller antal utvandrande svenskar. Så det har redan börjat.
View attachment 447547
Hörde idag att svammlet med kilometerskatt var på tapeten igen.
Undrar lite stilla varför folk inte kör Skattebefriade bilar. Nu är ju bilar från 1989 Skattebefriade. Finns ju hur många bra bilar som helst som nu alltså endast kommer kosta i bränsle. Eller är medelsvenne för ängslig att det ska verka fattigt!
Hörde idag att svammlet med kilometerskatt var på tapeten igen.
Undrar lite stilla varför folk inte kör Skattebefriade bilar. Nu är ju bilar från 1989 Skattebefriade. Finns ju hur många bra bilar som helst som nu alltså endast kommer kosta i bränsle. Eller är medelsvenne för ängslig att det ska verka fattigt!
Nu har det ju hänt lite på bilfronten de senaste åren (Även om inte allt går under benämningen "önskvärd utveckling").
Problemet är, gissningsvis, också att det helt enkelt inte finns särskilt många någorlunda fräscha exemplar kvar. Rost är aldrig kul och oftast inte bilar med +10 i ägarantal heller.
Själv försökte jag hitta en Volvo 945 i bra bruksskick för några år sedan. Var nära på helt omöjligt. Merparten antingen söndermekade/stylade eller helt enkelt sönderrostade. Besvikelsen var faktiskt stor.
Det vore kul om det blev en liten revolution med folk som börjar köra Skattebefriade bilar. Undra hur det skulle tas emot politiskt?
Det vore kul om det blev en liten revolution med folk som börjar köra Skattebefriade bilar. Undra hur det skulle tas emot politiskt?
Plus att dessa fordon får köra i de kommande miljözonerna i Sthlm och alla andra ställenHörde idag att svammlet med kilometerskatt var på tapeten igen.
Undrar lite stilla varför folk inte kör Skattebefriade bilar. Nu är ju bilar från 1989 Skattebefriade. Finns ju hur många bra bilar som helst som nu alltså endast kommer kosta i bränsle. Eller är medelsvenne för ängslig att det ska verka fattigt!
Men jag tror inte att reseavdraget slopas utan blir avståndsgrundat så att den som tar sig till jobbet billigare, och miljövänligare, tjänar på det ekonomiskt.
Kom att tänka på en sak apropå att man kör bilar av olika typ på olika sätt, som diskuterats innan.
Nu när det är lite kallare ute så börjar jag morgonen med tre kallstarter (två stopp på några kilometer för att kasta av glin och kreatur). För att sedan på tre ställen (korsningar 70-väg) på väg ut till motorvägen dra fullgasrepor för att värma upp batteriet till lagom verkningsgrad. Så jag får max regenenering av energi till batteriet när jag släpper på gasen.
Undra hur lång tid det skulle ta innan motorn skär om man gör så på en avgasbil
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |