Jag tror att dom som vill förbjuda fossila bränslen om 3 år inte har den blekaste aning om vad det skulle innebära. Dom lever troligen mitt i en storstad, saknar körkort och handlar all mat på 7eleven. Och eftersom maten finns där, så behöver ju inte en massa bönder köra runt med traktorer och leka coola, precis som vi inte behöver kärnkraft längre eftersom vi har el.
Jag har sagt det förut och säger det igen för att förtydliga för de som läst, uppmärksamma de som missat och kanske väcka lite eftertanke hos de som bara sitter och åker med utan en tanke på konsekvenserna för deras liv.
Över 80(åttio!)procent av all energi skapad på vår planet ÄR fossil! (86% sist jag kollade men det var ett tag sen)
Hur någon tror att deras liv skulle kunna fortsätta utan fossil energi övergår mitt förstånd, den personen har inte lagt en tanke på detta och är totalt oinsatt i ämnet!
Jag trodde, inte övertygat men ändå, att småmedias(lokala tidningar osv.)reportrar var omedvetna om detta faktum och i princip skrev lite efter deras ideologiska tro men jävlar vad jag fick svar på tal när jag mailade en lokal miljöreporter jag tyckte skrev onyanserat om vikten av att få bort fossil energi.
Reportern visste absolut hur verkligheten såg ut vilket innebär att alla på beslutande post är medvetna om detta men kör ändå.
Så, det enda vi gör är att "beskatta" sveriges befolkning genom att göra oss fossilfria samtidigt som den fossila energin flyttar ut ur vårt land men fortsätter oförminskad och det är bra enligt etablissemanget för "vi måste ju göra något för annars kommer klimatkrisen på riktigt".....jag blir helt jävla matt när jag tänker på det, resignerar......
Fundera på hur era liv kommer se ut med endast säg 30% av den energi vi har idag globalt, tror någon på allvar vi kommer göra något annat än jobba för att få ihop till maten?
Utan fossil energi är vi tillbaka till tiden innan industrialiseringen då den i princip drivits av fossil energi, eftersom detta inte kommer hända då krig kommer startas om just energi långt innan det inträffar så är det enbart vi enskilda i länder som avskaffar fossil energi som kommer förlora våran möjlighet till det liv vi vant oss vid.
Samtidigt som klimatkrisen tuggar på utan att vi är skyldiga till det längre men då drabbas vi väl inte heller...