Jag hakar fortfarande upp mig på detta med att Sverige ska ligga i framkant vad gäller reduktionsplikten. Vem har egentligen bestämt detta...? Knappast den enskilde människan som bor i glesbygden...?
Sverige anses redan ha en industri som ligger i framkant vad gäller omställning och vi har mängder med "gröna" industrisatsningar på gång, särskilt i den norra delen av landet. Detta gör rimligtvis ett klimatavtryck som är många faktorer större än våra privata transporter. Men lik förbannat ska vår befolkning och särskilt den lille människan i glesbygden straffas med ett leverne som är dyrare än det hade kunnat vara. Och nu verkar vi dessutom vara fast i avtal som gör att detta inte kan ändras på minst ett år...!
Vad är det för genomusla j-la idioter till politiker vi hade som har satt sina kråkor på sådana avtal...? Om andra EU-länder inte tänker bidra genom att ha högre reduktionsplikt än EU's miniminivå, hur i glödheta h-vete kan Sverige då ha hamnat i en situation där vi minsann har en betydligt högre reduktionsplikt, men inte får bestämma över detta själva och dessutom är fast i avtal som gäller i ytterligare mer än ett år...??? Detta är ju ren parodi.
Och vad är det för genomusla j-la idioter till politiker vi har nu som inte verkar ha förstått något av detta, utan nu får pudla på vallöfte efter vallöfte...??? Även detta är ju ren parodi.
Jag vet inte vilket som är värst, men det är tamejfan inte konstigt att politikerförakt uppstår.