Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är fristående internationella institut som tycker det. Samt i förekommande fall även medborgare i andra länder när det är röstningar av typen "vilket land skulle du vilja bo i"...
Du fortsätter skoja? Om du frågar en Eritian så är det ju självklart att han vill till Sverige, absolut.

Men av fel orsaker tyvärr.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nu framstår du bara som senil, allvarligt….

Jag kan ge säkert 50 exempel till utifrån de områden jag räknade upp tidigare.

Så vem som är senil får vi nog diskutera vidare. Samhällskollapsen är faktiskt långt borta.

Se över dina nyhetskällor.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan miljöpartister gilla detta inlägg så blir det permabann. Ville bara säga det :D

Alltså, jag förstår miljöaspekt. Jag är mycket för att värna om miljön, men vi lider kraftigt av "vi ska vara grönast i världen" = lägga ner kärnkraftverk.

Lite random kommentar, men fuck. Ska flytta till hus snart och ja... direktverkande el = mardröm (hanterbart, ska installera luftvärmepump)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kan väl flika in med ett "riktigt" miljöproblem sådär igen. Ett riktigt riktigt lokalt den här gången.

Ska själv iväg och köpa gårdsproducerad nitritfri KRAV-märkt julkorv i helgen. Bra för mig, djur och natur samt den lokala bonden/familjeföretaget.
Korna går på mark som inte går att odla på. Låter man sedan korna vara ifred så sköter naturen resten.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Så vem som är senil får vi nog diskutera vidare. Samhällskollapsen är faktiskt långt borta.

Se över dina nyhetskällor.
Ok, mitt fel. Förstod nu varför det är åtta tusen inlägg i tråden, det, och det speciella skenet i dina ögon, gör att jag lämnar. Tack för att du tog dig tid att sammanfatta din ställning

Raderad medlem 51742

Guest
Kan väl flika in med ett "riktigt" miljöproblem sådär igen. Ett riktigt riktigt lokalt den här gången.

Ska själv iväg och köpa gårdsproducerad nitritfri KRAV-märkt julkorv i helgen. Bra för mig, djur och natur samt den lokala bonden/familjeföretaget.
Korna går på mark som inte går att odla på. Låter man sedan korna vara ifred så sköter naturen resten.
Känns lite uppblåst av medierna. Nitrit används ju sen länge i charkprodukter (rekommenderas även när man gör eget) för att motverka botulism, vilket verkligen inte är en sjukdom man vill åka på. Att nitrit bidrar till viss cancerfrekvens (som i sammanhanget är väldigt låg jämfört med nyttan) är ju även en av de viktigaste anledningarna till att man inte bör överkonsumera charkprodukter.

Man kan förstås diskutera om det sker en överanvändning av nitrit (då det även bidrar till en mer rosa/röd färg hos charkprodukter) och det även finns någon studie som visar på att effekten mot botulism kanske inte är så stor som man trott. Således vettigt av myndigheterna att omvärdera kunskapsläget och rekommendationerna, men av medierna är det lätt att få intrycket att julskinkan plötsligt visat sig vara farlig, vilket inte är fallet.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur kan det vara så viktigt för flera här att svartmåla landet eller att måla det i rosa skimmer?
Att allt inte fungerar gör inte att systemkollapsen är nära precis som att de flesta får sjukvård inte är samma sak som att vården är perfekt.

Visst sjutton behöver det göras något åt mängden skjutvapenmord, men det är lika förbannat positivt att det är färre män som har ihjäl sina fruar än landets tradition påbjuder.

Vissa inlägg får Mona Sahlin att framstå som intelligent vid en jämförelse.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Herregud.
En sån lista med PK-värdeord som godhetsknarkande beslutsfattare utan verklighetsförankring fokar på.

Du kan istället ta fram rankinglistor på vård, skola, omsorg.
Du vet det som alltid gemene man tycker är viktigt.
GuW nämne några exempel

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Medhåll

Vad menas?
Är väl trög…
Mängden mord i Sverige har minskat, men det är de som sker hemma som blivit färre. Det var så svenska män hade för vana att bli av med frun.
Nu är det vanligare med skjutvapen när nån mördas och då är det utanför hemmet.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Hur kan det vara så viktigt för flera här att svartmåla landet eller att måla det i rosa skimmer?

Mitt tips - gör en mental notering av de medlemmar som regelbundet skriver något i just denna tråd och särskilt under det så kallade off-topic forumet. Fundera sedan på hur många av dessa medlemmar som skriver relevanta frågor, påståenden eller inlägg överhuvudtaget i trådar som verkligen handlar om sporthojar. Efter detta borde det stå ganska klart för dig att denna tråd och särskilt off-topic forumet frekventeras av fler än ett troll med en agenda som knappast är relaterad till sporthojar...

Jag känner och känner till ett flertal medlemmar i verkligheten, bl.a. Niklas, Roffe, Bosse, Hannu och just Brooklyn. Jag vet därför att de existerar på riktigt och att de är verkliga sporthojsentusiaster med hyfsat sunda värderingar. Jag har därför lite svårt att köpa en del påhopp från medlemmar som aldrig någonsin diskuterat något sporthojsrelaterat...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Mitt tips - gör en mental notering av de medlemmar som regelbundet skriver något i just denna tråd och särskilt under det så kallade off-topic forumet. Fundera sedan på hur många av dessa medlemmar som skriver relevanta frågor, påståenden eller inlägg överhuvudtaget i trådar som verkligen handlar om sporthojar. Efter detta borde det stå ganska klart för dig att denna tråd och särskilt off-topic forumet frekventeras av fler än ett troll med en agenda som knappast är relaterad till sporthojar...

Jag känner och känner till ett flertal medlemmar i verkligheten, bl.a. Niklas, Roffe, Bosse, Hannu och just Brooklyn. Jag vet därför att de existerar på riktigt och att de är verkliga sporthojsentusiaster med hyfsat sunda värderingar. Jag har därför lite svårt att köpa en del påhopp från medlemmar som aldrig någonsin diskuterat något sporthojsrelaterat...
Trollkortet är väl lite uttjatat. Vem/vilka påstår du inte är verkliga människor med hyfsat sunda värderingar?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj

Jag har noterat att några inte har aktivt intresse för motorcyklar utan mest kräks ur sig hur uselt allt är. I en annan tråd var det invandrarfientligt så det osade häromdagen och jag funderade på hur den diskussionen kan få vara kvar.
Från tid till annan har jag fått höra att jag är Brooklyns fan club och ofta har vi liknande åsikter, men att inte nyansera bilden av landet ger bara ytterligare polarisering till "diskussionen".

Vad jag vet så känner jag bara två individer på forumet och har träffat fyra. Övriga är anonyma spöken...

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Det är ganska många som aldrig postar bilder på sin eller sina hojar. Kanske inte ens har någon. Ändå sitter de här på ett hojforum och postar en massa som inte har med motorcyklar att göra alls.
Några har jag ignorerat och några trådar undviker jag helt.

Det är för övrigt väldigt lite bensin i denna bensintråd.

Mina hojar har ni sett några gånger. Jag är inte ett spöke. :)

EA838323-567C-4707-8D1C-01C65954BF7E.jpeg
Det lutande tornet i Paris.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Här är i alla fall ett inlägg om elektricitet i en bensintråd...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har noterat att några inte har aktivt intresse för motorcyklar utan mest kräks ur sig hur uselt allt är. I en annan tråd var det invandrarfientligt så det osade häromdagen och jag funderade på hur den diskussionen kan få vara kvar.
Från tid till annan har jag fått höra att jag är Brooklyns fan club och ofta har vi liknande åsikter, men att inte nyansera bilden av landet ger bara ytterligare polarisering till "diskussionen".

Vad jag vet så känner jag bara två individer på forumet och har träffat fyra. Övriga är anonyma spöken...
Onekligen verkar Brooklyn vara ett rött skynke för vissa...
Han kan möjligen vara den mest "med flit feltolkade" och "halmgubbade" personen på SH.
Ett visst feltolkande och halmgubbande får man nog vänta sig på forum som detta men tålamodet Brooklyn verkar ha är som någon skrev nästan outtömligt. :)
Det skiljer väl lite i de mothugg han får här då vissa är sakliga och vissa bara är i troll-skrift.

Själv håller jag med honom om en del och inte med om annat.
Vilket för övrigt gäller alla människor i världen för mig. :)
Trots det skulle jag gärna ta en öl och tjabba lite med många här på SH. :fyllisar

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det är ganska många som aldrig postar bilder på sin eller sina hojar. Kanske inte ens har någon. Ändå sitter de här på ett hojforum och postar en massa som inte har med motorcyklar att göra alls.
Några har jag ignorerat och några trådar undviker jag helt.

Det är för övrigt väldigt lite bensin i denna bensintråd.

Mina hojar har ni sett några gånger. Jag är inte ett spöke. :)

View attachment 479409
Det lutande tornet i Paris.
Ni ser min nuvarande till vänster, men så här ser den ut nytvättad.

Föregångaren är som jag diskuterat om i MC-trådar...en VFR800 som jag saknar djupt. (motorn och ljudet)Screenshot 2022-12-21 at 10.17.14 AM.pngBlir inte snyggare än så - hojen alltså!

Är jag på hojen såklart

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...