Haha, ja man kan verkligen inte hålla med alla om allt men visst hade det varit trevligare om diskussioner handlade om diskussionsämnet och inte om vem som diskuterar. Som man dessutom inte känner...Onekligen verkar Brooklyn vara ett rött skynke för vissa...
Han kan möjligen vara den mest "med flit feltolkade" och "halmgubbade" personen på SH.
Ett visst feltolkande och halmgubbande får man nog vänta sig på forum som detta men tålamodet Brooklyn verkar ha är som någon skrev nästan outtömligt.
Det skiljer väl lite i de mothugg han får här då vissa är sakliga och vissa bara är i troll-skrift.
Själv håller jag med honom om en del och inte med om annat.
Vilket för övrigt gäller alla människor i världen för mig.
Trots det skulle jag gärna ta en öl och tjabba lite med många här på SH.
Du ser var jag finns till vänster.Trots det skulle jag gärna ta en öl och tjabba lite med många här på SH.
Hörde av en vän att det redan är slutdiskuterat och klart om vilket som är det bästa märket.Du ser var jag finns till vänster.
Är någonsom älskar MC i göteborg...så är ju Bira gott. Bara att skicka PM
Underförutsättning att nördar ner oss i "Bästa märket", bästa modellen", bästa motorypen och andra superviktiga saker
Varning, jag gillar Honda men är öppen för nya galna ideer
Va skönt att alla tycker som jagHörde av en vän att det redan är slutdiskuterat och klart om vilket som är det bästa märket.
Låter ju toppen. Då kanske du slutar kalla folk för okunniga.Haha, ja man kan verkligen inte hålla med alla om allt men visst hade det varit trevligare om diskussioner handlade om diskussionsämnet och inte om vem som diskuterar. Som man dessutom inte känner...
Ibland får jag intrycket av att "diskussion" för många innebär att de själva skall lägga fram en åsikt, åtföljt av applåder från en underdånig läsekrets. Har någon en avvikande åsikt blir man kränkt och med Sancho Panza i släptåg rider man till storms mot inte bara Den Misshaglige, utan även alla andra som vågar tycka något annorlunda.
Mitt fel, rätt namn effektskatt på kärnkraft. Vad jag förstått avskaffades effektskatten på kärnkraft efter nedläggningen av de avsedda kärnkraftverken i Ringhals var klar.Så är det väl redan idag, eller?
Alla produktionskällor betalar väl effektavgift sedan drygt 20år tillbaka?
Jag kan ha missförstått det hela, men så uppfattar jag det.
Däremot borde ju till exempel fastighetsskatten tillfalla den kommun som man bygger i, det blir ett sätt att ge tillbaka till bygden.
Som det är nu så rinner ju pengarna iväg, både utanför kommunen och utanför landet.
Aha, ok, du menar den punktskatt man riktade mot kärnkraften.Mitt fel, rätt namn effektskatt på kärnkraft. Vad jag förstått avskaffades effektskatten på kärnkraft efter nedläggningen av de avsedda kärnkraftverken i Ringhals var klar.
effektskatt kärnkraft – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Min spontana tanke är att fukt/vatten kring batteriet fryser,Det där blir ju liksom syntax error...?
För att ett material ska börja brinna så måste det komma upp i en temperatur som överstiger dess flampunkt, alltså mer eller mindre överhettas...och detta påstås alltså ske på grund av att omgivningens temperatur blir lägre...joråsåatt...
Jag ser i och för sig systemet, för detta verkar inträffa i en väldans massa branscher men bara på ett ställe...elcyklar, vedeldning och tåg...men bara i Hufvudstaden...
Min utsaga är i alla fall inte mer felaktig än att bara skylla på "ett tekniskt fel kopplat till kylan"...
Jag har slutat lägga upp bilder. Läser också allt färre trådar. Läser bara det jag tror jag gillar, jag ser ingen nytta i att läsa, och kommentera, ointressanta trådar.Det är ganska många som aldrig postar bilder på sin eller sina hojar. Kanske inte ens har någon. Ändå sitter de här på ett hojforum och postar en massa som inte har med motorcyklar att göra alls.
Några har jag ignorerat och några trådar undviker jag helt.
Det är för övrigt väldigt lite bensin i denna bensintråd.
Mina hojar har ni sett några gånger. Jag är inte ett spöke.
View attachment 479409
Det lutande tornet i Paris.
Känner som dig, det är inte lika roligt längre. Det är så hårda kommentarer från ett litet fåtal personer som tar bort det roliga, diskussioner hamnar långt ifrån ämnet (jo jag vet att det är normalt på internet ) men iallafall. Grundsynen på diskussionerna från en liten klick personer är att vara aggressiva, dela ut personliga påhopp och helt enkelt glömma bort det faktum att vi kör motorcykel för att det är roligt och vi har roligt när vi träffar likasinnade...Jag har slutat lägga upp bilder. Läser också allt färre trådar. Läser bara det jag tror jag gillar, jag ser ingen nytta i att läsa, och kommentera, ointressanta trådar.
Numera loggar jag in allt mer sällan eftersom det inte är lika roligt som tidigare. 10 år kanske räcker och nu är det mer än 13 år...
Känner några här och har träffat några till men de flesta motorcyklister jag känner finns inte här...
Men bensin gör jag av med, både på landsväg och bana, och lite Autobahn naturligtvis även om jag inte får sträcka ut med packning.
El använder jag inte mycket. Jag bryr mig om miljön trots ett parti och särskilt en av dess framträdande medlemmar.
Grundsynen på diskussionerna från en liten klick personer är att vara aggressiva, dela ut personliga påhopp och helt enkelt glömma bort det faktum att vi kör motorcykel för att det är roligt och vi har roligt när vi träffar likasinnade...
Har man då sedan dåligt med kött på benen för sina påståenden och kallar sina opponenter för okunniga istället för att sakligt argumentera och gärna ta fram stöd för sin åsikt så har man ju själv stått för att direkt dra ner hela diskussionen till en sandlådenivå.
Det kommer att finnas flytande bränsle, exempelvis HVO och typ Alkylatbensin eller någon annan typ an syntetisk bensin. Det körde tyskarna med redan 1944 och IG Farbe gjorde landvinningar vi alla är glada åt idag.
Hur hårt kommer drevet gå efter hojar med förbränningsmotor?
Men vi "måste" väl ställa om? Det tycker jag mig ha hört iaf.Det skall jävlar i det ställas om vare sig det är bra, möjligt...
Hårt gissar jag eftersom jag får uppfattningen att de som styr drevet/bestämmer om det blir ett drev anser att vi "måste" ställa om.Hur hårt kommer drevet gå efter hojar med förbränningsmotor?
Tror du det är entusiastfordonen man vill åt? Min bild är att det är Den Stora Massan man vill ska bli elektrisk.Ämnet:
Den där sista biten om IG Farben kan tolkas på olika sätt...
HVO till dieselbilar, det tror jag med.
Jag brukar tanka alkylat det sista jag gör när jag ställer undan en en hoj.
Dyrt men bra. Jag vet inte vad den kostar nu, men å andra sidan var ju vanlig soppa uppe på samma pris som alkylat var för ett år sedan, så atte...
Men det känns som alla lobbygrupper, intresseorganisationer och övriga krafter drar mot elektricitet.
Det skall jävlar i det ställas om vare sig det är bra, möjligt eller lönsamt.
Det bara skall dithän, känns det som.
Fattar de bestämmande att jag idag gärna kör på en hoj som är lika gammal som jag själv?
Att min Euro 4 CRF 1000 har typ 40 bra år till i sig?
Fattar dom det, eller skiter dom i det?
Jag frågar, därför att miljöhänsyn för mig handlar även om att ta hand om det jag har, att välja kvalitet framför kinaskit och att noga överväga nyinköp.
Hur hårt kommer drevet gå efter hojar med förbränningsmotor?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |