Är det Göran Greiders sockerskatt du pratar om nu, han är väl progressiv?Progressiv skatt baserat på BMI!
Och en av dom mest överskattade, puckade dumskallarna sen Myrdal.Är det Göran Greiders sockerskatt du pratar om nu, han är väl progressiv?
Kassett skatten?Skulle möjligtvis vara public service-skatten
Tur man inte beställde nåt med sladd då…
Regeringen slopar klimatbonus för bilar
Bonusen som betalas ut till den som köper en ny bil med låg klimatpåverkan slopas, meddelar regeringen. Beslutet gäller från och med onsdag och motiveras med att det inte längre finns skäl att ge ekonomiskt stöd till vissa bilinköp.www.svt.se
Tur att man hann få sin!Tur man inte beställde nåt med sladd då…
Regeringen slopar klimatbonus för bilar
Bonusen som betalas ut till den som köper en ny bil med låg klimatpåverkan slopas, meddelar regeringen. Beslutet gäller från och med onsdag och motiveras med att det inte längre finns skäl att ge ekonomiskt stöd till vissa bilinköp.www.svt.se
Vem/vilka tjänar på långsammare omställning från fossilberoende? Follow the money...Tur att man hann få sin!
Märkligt snabbt beslut, det kan ju göra avsevärd skillnad i kalkylen för många
Den som är ute efter en Tesla kan köpa den i t ex Rumänien, Norge eller Frankrike och spara ett par hundratusen. Ser ut som miljöbilspremien hamnar i bilhandlarens plånbok. Bra att den avskaffas.
Sverige tredje dyraste land att köpa en Tesla Model 3
Dyrast i Europa och på plats tre i världen. Att köpa en Tesla Model 3 i Sverige är kostsamt, det framgår av en ny genomgång.www.nyteknik.se
Ja, tur man har beställt.Tur att man hann få sin!
Märkligt snabbt beslut, det kan ju göra avsevärd skillnad i kalkylen för många
Har blivit lovad leverans innan jul, skrev leasingavtal i nov - 21. Men utan bonusen hade det garanterat inte blivit någon ny bil. 2000 / mån extra hade spräckt budgeten rejält. Försäljningsrekord på bilar idag?Ja, tur man har beställt.
För mig hade det inneburit nästan 2000Kr/mån mer i leasing.
Beställde i slutet på April, kommer (kanske) vecka 7...Har blivit lovad leverans innan jul, skrev leasingavtal i nov - 21. Men utan bonusen hade det garanterat inte blivit någon ny bil. 2000 / mån extra hade spräckt budgeten rejält. Försäljningsrekord på bilar idag?
Om alla levde som vi i Sverige skulle det räcka med ett jordklot eftersom vi inte skulle vara så många på jorden.Om alla hade samma levnadsstandard som vi i Sverige skulle det behövas 4 jordklot. Alltså kommer vi behöva sänka vår levnadsstandard. Brukar bli lite dålig stämning när jag tar upp detta med mina miljövänner.
Om alla hade samma levnadsstandard som vi i Sverige skulle det behövas 4 jordklot. Alltså kommer vi behöva sänka vår levnadsstandard. Brukar bli lite dålig stämning när jag tar upp detta med mina miljövänner.
Var hittar man den uträkningen?
Ekologiskt fotavtryck - Världsnaturfonden WWF
Utforska vägar för att minska ditt ekologiska fotavtryck och stödja hållbara initiativ. Upptäck WWF:s insatser för en planetvänligare framtid.www.wwf.se
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|