Min Audi s2 vs hojar

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
@ Skrotnisse.

+1.

Mukke snack blir e.

Tidkort.jpg


De ser ut så även för gatlegala bilar,vilket många både här å på Zandlåda verkar ha glömt av.


Sällar mig till resten av gänget. Bra snyt i den DKW sporten.


DET var f*n inte illa.. :Bugar
Respekt..
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Snabb bil, vad är det för bil?

Ändamålsbyggd raggarbil med nummerplåt å raka papper försedd med nappflaska. Numer förses maskin med ett par 400 serie Schwitzers på 80mm+. Maskin går med ett Hilborn på 65mm,cox portade Dart å stygg rullpinne. Maskin e en 495a. Mao rätt exakt 8000cc.
Länkad å tubbad osv. Helt i plåt å full inredning osv osv.

Mao inte direkt ngt man åker till Åmål med bara för att kolla ifall det var stängt.
 
Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Fast man blir ju sugen på den där s2 dock den går ju som en...,

Oljebyte var 5'e uppstart, stämmer det ?

Verkar inte vara något vidare i så fall, hojen kan jag piska en hel sommar utan något oljebyte alls.

En annan fråga, hur klarar en sådan bil tex. en dagsresa på 20 mil ?
Är det något som fungerar alls ?

Annars verkar priset vara högt för att få prestanda som en orginalhoj.
 

JoeyJ

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Sorsele
Hoj
KTM 640
Oljebyte var 5'e uppstart, stämmer det ?

Verkar inte vara något vidare i så fall, hojen kan jag piska en hel sommar utan något oljebyte alls.

En annan fråga, hur klarar en sådan bil tex. en dagsresa på 20 mil ?
Är det något som fungerar alls ?

Annars verkar priset vara högt för att få prestanda som en orginalhoj.

Finns ju tex två Supror i sverige som båda kör under 9 sekunder på strippen med full inredning och fungerande ac... inga som helst problem att dra på långturer med såna bilar, visst vissa är ju mindre lämpliga men det är verkligen ingen omöjlighet att ha en snabb bil som man kan åka långt med

folk fattar ju inte att själva byggandet av bilen är ju en stor del, jävligt mäktig känsla att med egna händer bygga ihop en bil som man drar 99,99% av fordonen på motorvägen med

Jag skulle då hellre ha en bil som går som en sporthoj än en sporthoj som går som alla andra sporthojar
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Finns ju tex två Supror i sverige som båda kör under 9 sekunder på strippen med full inredning och fungerande ac... inga som helst problem att dra på långturer med såna bilar, visst vissa är ju mindre lämpliga men det är verkligen ingen omöjlighet att ha en snabb bil som man kan åka långt med

folk fattar ju inte att själva byggandet av bilen är ju en stor del, jävligt mäktig känsla att med egna händer bygga ihop en bil som man drar 99,99% av fordonen på motorvägen med

Jag skulle då hellre ha en bil som går som en sporthoj än en sporthoj som går som alla andra sporthojar

+1

Nu låter jag som en gammal gubbe,vilket jag är,men ärligt sagt tycker jag det e som att jämföra äpplen å päron.
Självklart ligger det alltid mkt mer själ i det man hotat fart i själv. Helt undantagslöst.
Mitt liv har kommit att kretsa kring det,vilket jag uppriktigt e tacksam för. Hade inte velat ha en dag ogjord rent av.

Det jag vill ha sagt e att det ena utesluter inte det andra. Att åka sportmoppe e ngt väsensskilt från att rappa nerför tex 402m med ngt som innehåller en helvetes massa blod,svett å tårar.

Jag kan bara hålla med TS i att om det e ngt jag e less på e det att sportmopeds piloter som tror de e det snabbaste på allmän väg. Som,får man nog säga,gammal å mycket ärrad i sammanhanget har jag för egen del fullständigt tappat intresset i den formen av muppar.
Sanningen e att when push comes to shove kommer för all framtid 4 hjul ALLTID att vara mer än 2. Så e det bara.

Att sen en sporthoj e mer pang för pengarna e helt korrekt. Att en sporthoj e den ultimata sportbilen som har nummerplåt e åxå korrekt...men det där med att ens turboladdade sporthojar e det snabbaste som finns.?
Lägg bara av. Patetiskt,testosteron stinnt tramssnack av fjortisar som vägrat inse fakta e vad de e.
Ta som tråden med ryssarna mot turbohojarna här på SH.
Mkt mkt imponerande hur mopparna går. Inget att snacka om,å till grad e det iofs äpplen å äpplen...men det hela blir så jävla löjligt att det finns inte-i MIN mening.
På gatan e det MYCKET få hojar som pga av sina piloter samt faktiska omständigheter hoppar iväg på under 11 sekunder på 402m. Den som påstår ngt annat behöver en reality check å jag skiter TOTALT i vad som sägs i ev fabriks fakta blad.
Tills dess det finns ett tidkort e det ENBART ren bullshit. Varken mer eller mindre,men det vackra i kråksången e att det kanske inte riiiiiiiiiiktigt e det det handlar om-för de som nu fixar att läsa mellan raderna.

Men,som sagt,som gammal å ärrad...hela jiddret om att "min balle e större än din" e så infernaliskt löjligt att det finns inte.
Jag respekterar det från de som verkligen KÖR. De som har tidkort osv. Där hör det till saken.
Men för alla andra muppar...bara släpp taget för ni gör er inte en vildaste uppfattning om vad som krävs för att tex som TS köra 10sek nerför de 1320 foten.
Än mindre 8 sekunder å i sin tur än mindre 4 sekunder(Å det sista gör inte jag heller)
 

nostromos

Old school
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
Själv är jag väldigt förtjust i Porsche R911. Den drar en original Hayabusa både på kvartsmilen och helmilen. Se t.ex. Hayabusan mot Porsche R800 (ingen av dem körde optimalt just i detta race men det ger ändå en bra indikation om att de är jämnbördiga). En R911 hade nog slaktat en original Hayabusa.

http://www.youtube.com/watch?v=SFRmvPmFUnU


Dock har ju Porschen inget att sätta emot en turbohoj, men det är ju också en annan diskussion än huvudämnet i denna tråden.

En annan skojig reflektion är att om man vill så kan man ta med sig familjen i Porschen och åka ner till rivieran på semester :)

Tyvärr så har jag endast råd med 330 (skojade har den snabbare BMW 540) men den går inte i närheten av någon sporthoj. Ja kanske inte någon hoj överhuvudtaget över 500 cc.
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
När jag tänker efter,tycker det på nått sätt e tänkvärt roligt,så har turbon till min nya haschpulka(en gammal cossiemerca) kostat mer än min -93a Blade.
Snacka om pang för pengarna!! *asg*
 

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Men hallå jag har en BMW 330 Diesel.
Fatta det vridet!

Någon turbobusa som vill ha smisk? :yoparty
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
2,3 16 det är inte speciellt svårt att köra en sporthoj under 11sek 1,85 på 60fot räcker. körde 3 repor sämsta repan 10,91 bästa 10,64 med en r1 00a för massa årsedan då hade jag ägt hojjen i 5 dagar. utan track bite o lååång reaktion tid som turbo bilarna brukar ha:)
 

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
När jag tänker efter,tycker det på nått sätt e tänkvärt roligt,så har turbon till min nya haschpulka(en gammal cossiemerca) kostat mer än min -93a Blade.
Snacka om pang för pengarna!! *asg*

Fan J, har du tid att sitta och hänga här med? Trodde latinoröven, polska horhuset & co upptog det mesta av tiden utanför verkstan' :D
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Själv är jag väldigt förtjust i Porsche R911. Den drar en original Hayabusa både på kvartsmilen och helmilen. Se t.ex. Hayabusan mot Porsche R800 (ingen av dem körde optimalt just i detta race men det ger ändå en bra indikation om att de är jämnbördiga). En R911 hade nog slaktat en original Hayabusa.

Detta är inget att hurra över. Toktrimmad Porsche drar en sporthoj ?

Det är väl snarare en förlust för människorna bakom bilen att de måste trimma så mycket för detta resultat ?

Kom igen när Porsche istället får möta en turbohoj med 400hk, men det kanske inte är tillåtet att köra mot trimmade hojar ?

Det måste förstås vara toktrimmade bilar vs orginalhojar ?

Löjligt !

Kan du sitta 4st på hojen!? ;)

Vad tror du ?

Själv låter jag mormor och morfar vara hemma när jag är ute och leker.
Bilar är nyttofordon, sporthojar är pleasure !

Visst är det skillnad på hojar och bilar men bägge färdas på våra vägar och då kan det bli ett och annat rejs. Enkelt och sant.

Sedan är jag ingen garagekille som gillar att vara i garaget natt efter natt för att hålla en sådan bil rullandes. Visst är det kul med en sådan bil som S2'an men en sporthoj går tillräckligt bra för mig helt orginal och det är värt mycket.
 
Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
"Original" både bil och hoj.

All respect åt dom som bygger en bil som hänger på en modern sporthoj.


Hehe, det enda en F1 har gemensamt med en bil är att den har 4 hjul.

Tur att man aldrig har mött en F1 ute på vägarna i fall.

Men visst, när den hade dragit mig skulle jag inte bry mig så mycket då fordonet kostar > 20 miljoner och underhållet flera miljoner per år.

"Original" både bil och hoj.
All respect åt dom som bygger en bil som hänger på en modern sporthoj.

Visst, det håller jag med om. Men att det är ett ganska opraktisk bil gör att intresset avtar lite.

Med hojen har jag ett bra drag och kan ändå åka till jobbet hela sommaren och på semester med den utan att behöva tillbringa en enda dag i garaget och kostnaden för hojen blir då bara en bråkdel.
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top