Mina hundar har tjuvparat sig

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Qwerty skrev:
... den anses ju vara "människans bästa vän" ...

....De som brukar bli kinkigast i sådana här diskussioner skulle nog snarare använda orden:
- "Hunden, människans(iaf min) enda vän!"
:hihi

Butcher_boy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Yamaha dt 125
jag har beslutat mig att behålla valparna om hon nu skulle bli dräcktig det blir dock renrasiga valpar Rottweilrar
och dom har fina meriter bägge två

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Butcher_boy skrev:
jag har beslutat mig att behålla valparna om hon nu skulle bli dräcktig det blir dock renrasiga valpar Rottweilrar

Ha ha det va till och med renrasiga valpar. 4sidor senare.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Qwerty skrev:
Stor debatt om blandraser, och sedan var de små liven renrasiga trots allt... :tungan

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Qwerty skrev:

haha!!! *asg* :D :lol :hihi :yoparty
jag flabbar ihjäl mig

första gången jag läser denna tråd o den va kulig :tummenupp

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Butcher_boy skrev:

Ska du registrera valparna också? Var kommer tiken och hanen ifrån?
Nog för att jag tycker att en abortspruta hade varit bättre men du gör ju ditt eget val.
Se till bara att hitta vettiga hem till dem, i dagens läge står inte rottisen högt i mångas ögon och det vore trist att se hundar hamna i fel händer och på notiser i tidningarna.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Qwerty skrev:
Oj oj oj vilka hårda ord folk använder mot varandra. Hundar är ett känsligt ämne för många, den anses ju vara "människans bästa vän" men så här på ett motorcykelforum känns ju överdrivet.

Att vara benhård på renrasighet bland djur känns lite förlegat i dagens samhälle, alla vet ju att blondinen är döende och inom ett gäng år så kommer vi alla se ut som sydeuropeer i europa. Varför ska vi det klokaste däggdjuret på planeten förhindra andra däggdjur att gå samma väg?

Ibland när jag läser här skulle jag sätta pengar på att delfinen var smartare än människor.. :hihi

Solid snake

Guest
Fixxxer skrev:
Nog för att jag tycker att en abortspruta hade varit bättre men du gör ju ditt eget val.

Om du skulle ha ihop det med en färgad person och du skulle bli gravid så tycker jag att abortsprutan hade varit det bästa.

Meeen du gör ju ditt eget val...

Jävla idioti att ta död på hundar för att de inte är renrasiga, jag har själv en hund, givetvis blandras och det är den snällaste hunden jag någonsin har träffat.

(Så nu har jag fått kräka ur mig lite.)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Solid snake skrev:
Om du skulle ha ihop det med en färgad person och du skulle bli gravid så tycker jag att abortsprutan hade varit det bästa.

Jävla idioti att ta död på hundar för att de inte är renrasiga, jag har själv en hund, givetvis blandras och det är den snällaste hunden jag någonsin har träffat.

Tvångssterilisering av Fuxxxer hade varit att föredra.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Fixxxer skrev:
Ska du registrera valparna också? Var kommer tiken och hanen ifrån?
Se till bara att hitta vettiga hem till dem, i dagens läge står inte rottisen högt i mångas ögon och det vore trist att se hundar hamna i fel händer och på notiser i tidningarna.

Varför skulle inte rottisen stå högt i folks ögon?

Jag kan ta en valp =) Jag är massmördare och hustrumisshandlare och det är bara såna som jag som vill ha hundar som inte är seriöst framavlade av übermenschen.

Fixxxer

Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Solid snake skrev:

Fortfarande så har rasism inget att göra med avel i hundvärlden. Det är bara korkade människor som vräker ur sig sådant. Enligt mig och många andra seriösa hundägare är det en jävla idioti att ens köpa blandras. Där hamnar du, då då!

Fixxxer

Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
eisbaer skrev:
Varför skulle inte rottisen stå högt i folks ögon?

Jag kan ta en valp =) Jag är massmördare och hustrumisshandlare och det är bara såna som jag som vill ha hundar som inte är seriöst framavlade av übermenschen.
Har du någonsin ägt en rottweiler, gått ner på stan och miljötränat bland folk? Har du någonsin läst notiser i tidningarna?
Rottweiler som ras är extremt utsatt framförallt för att oseriösa människor ofta köper dem som sällskapshundar och inte förstår att det är brukshundar som måste få mental stimulans för att bli trevliga hundar.
Vare sig de är renrasiga med stamtavla, enbart färgade som rottisar, oregistrerade renraser eller blandraser med rottweiler i.
Men som sagt, det är ju som att prata med väggar här inne eftersom ingen är insatt i ämnet utan kommer med väldigt udda kommentarer.

Fixxxer

Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
anja skrev:
Tvångssterilisering av Fuxxxer hade varit att föredra.
Intellektuellt krascharsle? Jotack, det märker jag. Dessutom är nicket Fixxxer.... Men du kanske menade att skriva Fucker... Vad vet jag? Insnöad.

Solid snake

Guest
Fixxxer skrev:
Fortfarande så har rasism inget att göra med avel i hundvärlden. Det är bara korkade människor som vräker ur sig sådant. Enligt mig och många andra seriösa hundägare är det en jävla idioti att ens köpa blandras. Där hamnar du, då då!

Jovisst... Men att ta död på en valp för att den inte ser ut på ett visst sätt är normalt?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
äre ingen som tänker på hundarna här...tänk om lady blir kär i luffsen...luffsen kanske inte vill ha "luffsan" utan lady..
sen tycker jag de e upp till kärleksparet o bestämma abort :hihi

sen tycker jag att en vanlig blandrashund både ser o verkar vara friskare än en nakenhund tex. ser ut som dom gått på kemoterapi i nåra år.

kan vi inte dra in katter i detta oså?
är de fel med bonkatter oså?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
ozeo skrev:
äre ingen som tänker på hundarna här...tänk om lady blir kär i luffsen...luffsen kanske inte vill ha "luffsan" utan lady..
sen tycker jag de e upp till kärleksparet o bestämma abort :hihi

sen tycker jag att en vanlig blandrashund både ser o verkar vara friskare än en nakenhund tex. ser ut som dom gått på kemoterapi i nåra år.

kan vi inte dra in katter i detta oså?
är de fel med bonkatter oså?
Ja, min morsas katthelvete borde inte varit född. Det är katten från helvetet!!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024