Tja!
Du har gjort valet, och jag har gjort det flera gånger tidigare. Nu finns ingen återvändo!
Men är du 100 % på att omkörningen gjordes efter övergångstället så håll fast vid din story!! Själv har jag de sista 10 åren inte skrivit på något medgivande förutom i vid ett tillfälle. Låg på E4 påväg hem från Skåne (bakfull och hemlängtan) i marschfart runt 200-220 eftersom jag ville hem. Var ganska övertygad om att spriten var ur kroppen då klockan var ca 15.30. En tankande mc-snut såg mig tydligen men insåg att innan han var ute på E4 var jag långt borta så han tar radion och ber hans kollegor gå ut med en radiobil med laser.(han berättade detta för mig efter han gett mig böter) Ca 20 km längre upp så börjar bilar blinka med heljus och jag tänker till. Snutkontroll! Javisst, där står de asen ENBART för att plocka mig! Vid detta laget så har jag ju givetvis gått ner till ca 85-87 km/tim enligt min mätare och glider fint förbi radiobilen och troligtvis en liten dum aspirant i laglig hastighet. Håller dock koll i backspegeln och ser nästan direkt en vit hjälm. Snuten!
Blir stoppad och garanterat för att han var förbannad för att de inte tog mig (märktes på attityd). Snutgrisen hävdar att jag kört i 99 km/h på 90 väg???
Eftersom jag var bakis som en kanelbulle så var det inte läge att käfta så jag skrev på både hastighetsöverträdelse och nummerskylt (fick ju bötern för skylten för halva priset)!
Alltså, har man gjort sig skyldig till HÖGA böter alt indraget kort så skriv ALDRIG på ett erkänande på plats. Har gått ett par rättegångar och alltid förlorat men ändå vunnit eftersom det inte blivit mycket att tala om, MEN fått betydligt lägre straff och behålla kortet varje gång, vilket skulle blivit draget annars vid erkännande på plats.
Ett exempel, fortkörning inne i stan på 50 sträcka, klockad på 143km/h , blev rättegång och fick 1400 kr i böter (dagsböter) + några hundringar till Brottsofferfonden.
Skulle jag erkänt så TORSK!
Men ge dig inte på att försöka förhala det hela som du sade utan gå dit och se ångerfull med en fin slipsknut och förklara att du ALDRIG skulle köra om på ett övergångställe!
Det sämsta du kan göra är att inte komma på utsatt tid. En rättegång om en sådanhär grej är ingen stor grej. Var lugn och ta fram och visa din förtvivlan om att snutgrisarna sett fel!
För övrigt så tror jag mig veta att jag nu kommer få reaktioner på det jag just skrivit, men för det första så kör jag idag aldrig tokfort eller på bakhjulet inne i stan. Lägg sedan till att jag håller runt 50/60 km/h inne i bostadsområden eftersom det finns barn.
Däremot så laddar jag gärna duktigt däremellan och blir TOKFÖRBANNAD på små kaxiga snutar som försöker få en rädd/nervös/orolig eller annat bara för de har rätt att stoppa mig! Även om det nu skulle vara en rutinkontroll så visst fan visar 60-70 % av snutarna taskig attityd, eller?