Misstänkt hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Hahahaha! Försäljaren heter Mohammed och du drar slutsats att den är snodd? Årets fördom skulle jag säga.
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Kanske annonsen är suspekt men du menar alltså att du inte hade trott att den är stulen om säljaren hade varit Kalle från Göteborg?

@nissepelle
 
Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
själv utlänning.. tycker de ser lite skumt ut...så kan förstå resonemanget lite men de e inte tack vare namnet utan att de inte står nån info om hojen.... vet ägaren inget om hojen? man brukar ju skeiva lite om hojen.. men de klart de kan man ju ta med dom som verkligen e intresserade o ringer eller mailar med.. Sen platsen där korten e tagna.. en kort är väl inne i en tunnel om jag inte ser helt fel?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ni som skriver, känner ni till Lövgärdet? Det är de stulna hojarnas tätort. Finns det ens någon plats där för en seriös åkare att köra cross på?

Dock verkar jag ha tagit mig vatten över huvudet då grabben tycks ha gett ut sitt telefonnummer registrerat på honom själv.
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tror de är lungt, efter lite snabbsökning finns ett par år gamla mercedes och bmw på samma adress. Således finns nog flis till en simpel cross.
 

IICCYEYE

Medlem
Gick med
16 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX 650F - 08
Det jag försöker säga är samma sak, annonsen är lite skum fast man tror direkt att den är stulen för att personen heter Mohammed.
det som störde mig var detta:
"inte ofta dessa Mohammed har en ärlig inhandlad cross stående i cykelkällaren"

Majoriteten av invandrarna jobbar väldigt hårt och utför en massa skitjobb som de riktiga "Svenskarna" tar avstånd ifrån och det gör mig väldigt ledsen som Svensk att läsa om sådana fördommar.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Kan nog vara benägen att hålla med oavsett vad säljaren heter att det är en skum annons. Sparade bilderna och förstorade dem. Blankslitna crossdäck och en bild tagen vid ett motionsspår och den andra i en vägtunnel. Jag har varit aktiv med motocros och inte fasen hade vi träningspass eller tävlingar på sådanan ställen! Hittade en upplagd stulen och fick tag på den ägaren. Han forskar vidare...

http://www.enduromx.com/stl/stlvd.asp?qs=4100a2126&s=450&nr=189265

Kolla dekalerna på gaffeln...
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Kan nog vara benägen att hålla med oavsett vad säljaren heter att det är en skum annons. Sparade bilderna och förstorade dem. Blankslitna crossdäck och en bild tagen vid ett motionsspår och den andra i en vägtunnel. Jag har varit aktiv med motocros och inte fasen hade vi träningspass eller tävlingar på sådanan ställen! Hittade en upplagd stulen och fick tag på den ägaren. Han forskar vidare...

http://www.enduromx.com/stl/stlvd.asp?qs=4100a2126&s=450&nr=189265

Kolla dekalerna på gaffeln...

Den på Blocket har grå framgaffel, dekaler på svingen, bakkåpan, sidokåpan, luftfilterboxen, SVART RAM.
Motsatsen på den stulna, svart gaffel, grå ram, inga dekaler där etc.

Fin tanke dock och att du faktiskt engagerade dig praktiskt genom att tipsa personen på EnduroMX.:tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
I stället för att låta bajstunnan rinna ur era munnar om en massa blattesnack ta och kontakta säljaren istället och ställ lite frågor innan ni dömmer! Det finns faktiskt folk som inte är så jävla kunniga om allt som rör hoj!

Han kanske tyckte det vore coolt med en cross som han tänkte spänna tuttarna inför sina polare men kom på att det inte var något för honom och vill sälja.

Min första tanke hade förmodligen oxå varit att den var stulen men måste inte vräka ur mig massa skitsnack för det! Kom i luckan för fan, svennebananer är inte så jävla perfekta de i heller!
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Ser det nu. Kom precis hem efter tjänsteresa fullt med möten och ca 80 mil bakom ratten - trött.

Dekalerna kan man komplettera med efteråt så det blir svårare att känna igen den. Den ser inte reggad ut men har blankslitna däck, alltså körs den på gatan. Bara det visar att det inte går lagligt till. Att sedan tro att någon, OAVSETT NAMN, köper en sådan hoj ärligt för ca 20.000:-, kör olagligt på gatan och blir sedan trött på det och bestämmer sig för att sälja den är ju fjantigt!

Släpp tjatet om säljarens namn och eventuella ursprung. Det är bättre att söka efter stulna hojar och se om det är något man känner igen. Det var min tanke. Om fler tänker så kanske det blir en lösning om den nu är stulen.

Om det var Din hoj som var stulen, skulle Du då uppskatta andras engagemang? Dessutom blir varje handling likt det här ett sätt att flåsa böset i nacken! Vi är alla också intresserade av lägre försäkringspremier:)
 
Last edited:

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Årets mest sanna fördom antagligen.

Jag menade inte att hojen inte skulle vara stulen men att utifrån första inlägget lät det som att allting grundades på att personen hette Mohammed och därför skulle den vara stulen. Jag håller fullständigt med om att hela annonsen är suspekt och tror man den är stulen bör man göra som Zimbaw och kollar ifall någon kan sakna en sån hoj. Eller så kan man säkert även tipsa polisen. :krama
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top