Misstänkt hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Jag tror inte han hade lagt ut sitt telenr som är skrivet på honom om den var stulen.
Sök på nummret får ni fram killen.
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
"enligt mig inte ofta dessa Mohammed har en ärligt inhandlad cross stående i cykelkällaren"

nissepelle, som läkarstuderande hade jag förväntat mig mer av dig, men tyvärr så verkar du inte vara den vassaste kniven i lådan. Men visst, det finns idioter inom alla yrkesgrupper.


Som jag förstod det från en annan tråd så funderar du på att förvara din hoj i ditt studentrum, apropå att ha en hoj i cykelkällaren.

Nu råkar jag vara en sådan "Mohammed" som du så fint lägger upp det i ditt inlägg.
Jag har råd med både en ny R1:a och ny sportbil, dessutom betalar jag förmodligen mer skatt per år än vad du har tjänat under din livstid, detta är självklart bara en fördom utifrån ditt idiotiska inlägg.
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
I stället för att låta bajstunnan rinna ur era munnar om en massa blattesnack ta och kontakta säljaren istället och ställ lite frågor innan ni dömmer! Det finns faktiskt folk som inte är så jävla kunniga om allt som rör hoj!

Han kanske tyckte det vore coolt med en cross som han tänkte spänna tuttarna inför sina polare men kom på att det inte var något för honom och vill sälja.

Min första tanke hade förmodligen oxå varit att den var stulen men måste inte vräka ur mig massa skitsnack för det! Kom i luckan för fan,
svennebananer är inte så jävla perfekta de i heller!

Jo det är vi i iaf 7/10 fall :D
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
"enligt mig inte ofta dessa Mohammed har en ärligt inhandlad cross stående i cykelkällaren"


Nu råkar jag vara en sådan "Mohammed" som du så fint lägger upp det i ditt inlägg.
Jag har råd med både en ny R1:a och ny sportbil, dessutom betalar jag förmodligen mer skatt per år än vad du har tjänat under din livstid, detta är självklart bara en fördom utifrån ditt idiotiska inlägg.

Finns alltid undantag som bekräftar regler. Och jag betalar troligtvis mer skatt per månad, än vad Du kommer att tjäna under Din livstid. Vad nu detta har med tråden att göra:va
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Mycket skit snack nu... Hur blev de med hojen nu då? Hade mohammed stulit den eller ej?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Nu har det ju hänt en del sen 70-talet.
Om ens varningsklockor börjar ringa så fort man ser eller hör namnet Mohammed så har man grymma problem med sin verklighetsbild.

Och vad menar du med underklass?

Får riktiga brunskjortevibbar av ditt inlägg.

Men ge dig. Ser du rasister i varje gathörn eller? Mina varningsklockor börjar inte ringa så fort jag hör namnet mohammed, och det har jag aldrig påstått heller. Det var klumpigt av mig att uttrycka mig som jag gjorde i mitt första inlägg där jag generaliserade om invandrare och stulna hojar. Jag uttalade mig baserat på egna erfarenheter och fördomar istället för fakta och verklighet.

Med underklass menar jag att förr utgjordes den etniska gruppen finländare i Sverige till ganska stor del av ekonomiskt och socialt utsatta människor, underklassen. Och att idag är det invandrare från mellanöstern som till stor del utgör vårt lands underklass. Med det ville jag bara betona att jag vet mycket väl vad överrepresentationen inom vissa brottskategorier beror på - social och ekonomisk utsatthet. Jag menade inget annat än detta så sluta försöka läsa in att jag skulle vara någon "brunskjorta".
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
"enligt mig inte ofta dessa Mohammed har en ärligt inhandlad cross stående i cykelkällaren"

nissepelle, som läkarstuderande hade jag förväntat mig mer av dig, men tyvärr så verkar du inte vara den vassaste kniven i lådan. Men visst, det finns idioter inom alla yrkesgrupper.


Som jag förstod det från en annan tråd så funderar du på att förvara din hoj i ditt studentrum, apropå att ha en hoj i cykelkällaren.

Nu råkar jag vara en sådan "Mohammed" som du så fint lägger upp det i ditt inlägg.
Jag har råd med både en ny R1:a och ny sportbil, dessutom betalar jag förmodligen mer skatt per år än vad du har tjänat under din livstid, detta är självklart bara en fördom utifrån ditt idiotiska inlägg.

Och Ankan1 har sett 25 åriga invandrare i Malmö som kör Porche 911, Nya Ford Mustang, Mercedes i 700 000:- kronors klassen mfl.Dessa personer jobbar inte en enda dag på året men däremot så kör de t ex rundor i lika fina skåpbilar och lastar över diverse backar med skramlande flaskor i mellan olika bilar som dyker upp.Förmodligen även annat preparat levereras som gör folk konstiga i dessa leveranser som mycket riktigt utförs av Mohammed individer samt andra folkslag.Är jag rasist nu så mer än gärna för mig när jag sett landet förfalla de senaste 30 åren pga detta invandringsvansinne som kostat GIGANTISKT med kapital precis som i övriga Europeiska länder där man tagit emot folk som krigat och spelat allan i sina hemländer och sedan suttit som grannar i Sverige med allt betalt i underhåll.

Fy fan rent ut sagt.Många av dessa invandrare är väldigt skötsamma och helt underbara i de fallen där fruarna inte har oturen att trilla över ett balkongräcke när även Ankan1 har dom som grannar men de invandrare som beter sig som präktiga rövhål är tyvärr lika många men brukar komma med försvaret att jag är ju bara en stackars invandrare så fy vad ni är dumma vid mig som inte låter mig begå diverse brott.Mitt råd, åk då tillbaka till ursprungslandet :crash
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jätteobekväm diskussion men den behövs. Man kan inte tiga ihjäl problem.
Vad jag undrar är vad alla hederliga "normala" invandrare tycker om dom krigsskadade våldmongona som förstör deras rykte.
Alla nysvenskar jag träffat är fan hur trevliga som helst, och dom förtjänar inte att bli sedda som andra klassens människor bara för att ett fåtal maffia idioter väljer att utnyttja vårt tandlösa rätts och social system.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jätteobekväm diskussion men den behövs. Man kan inte tiga ihjäl problem.
Vad jag undrar är vad alla hederliga "normala" invandrare tycker om dom krigsskadade våldmongona som förstör deras rykte.
Alla nysvenskar jag träffat är fan hur trevliga som helst, och dom förtjänar inte att bli sedda som andra klassens människor bara för att ett fåtal maffia idioter väljer att utnyttja vårt tandlösa rätts och social system.

som du säger är de grymt tråkigt.. och kan tänka mig att de finns en väldans mycket utlänningar som e medlemar här i sh som skiter i o ens göra inlägg i en sån här tråd. Orsak?? ja den kan väl va många.. kanske rädda för att folk skal veta att dom i själva fallet är av utländsk bakgrund? Jag bryr mig inte så mycket.. Jag e stolt över att va av utländsk bakgrund.. skulle inte vilja ändra på något men jag e anpassad som många andra utläninngar som drar sitt strå o är anpassade! jag eller nån annan utlänning är inte sämre än nån annan svensk här på forumet. Vi har ett o samma intresse i våra liv.. och de blir knappast inte billigare för oss.. vi får inget handikap för att vi är utlänningar. vi handlar även vi prylar till våra hojar/banhojar och de kostar oss lika mycket som er.. vi behöver inte gå ut o sno grejerna för att ha råd. Så bara för att vi har utländska namn så betyder de inte att våra prylar e stulna.. Detta är inte riktat mot någon speciell alls....de e bara jävligt tråkigt med vissas fördommar. Man ska inte som utlänning behöva ens o fundera på radera sitt konto här för att en liten grupp kommer med såna dumma kommentarer. Våran sport vi har som hobby/intresse är ingen stor sport. Borde kunna visa lite mer respekt än så o tänka en andra gång innan man gör sina inlägg i en så känslig tråd. Sen tycker jag faktiskt att dom som e ansvariga på sidan kan börja o ge lite varningar för dom här trådarna som kommer upp lite då o då nu för tiden. det är inte ok! o det måste tas på största allvar!
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag har faktiskt aldrig funderat så mycket över det förut, men just idag är jag väldigt glad över att ha ett svenskt namn och rosa hy.
Visst finns det "Mohammeds" som missköter sig, men de stackars "Mohammederna" som inte missköter sig och vill vara med och bidra kan fan inte ha det lätt, iaf om man utgår från åsikterna i den här tråden.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Tyvärr så är fördomar ofta framodlade av en anledning.

Personligen kan jag erkänna att jag haft mer dåliga erfarenheter av människor med utländsk härkomst än av "svenskar".
Det jag menar med människor med utländsk härkomst är dem som bor och är födda i Sverige men har föräldrar som invandrat. Alltså inte människor som nyss kommit hit från deras hemland.

Och med dåliga erfarenheter så menar jag allt möjligt..jobb, fordonsköp, uteliv, etc.
Tyvärr så har det blivit så av egen erfarenhet att gäller det tex fordonsköp, så är man extra försiktig när man köper från ickesvensk...många håller medvetet inne med info om trasiga delar eller annat som man sen kommer på. Saker som är självklara och som tidigare ägare måste vetat om.
Så ja..tycker många med utländsk härkomst är överlag mer oärliga inom den fronten. Har man haft problem med oärliga svenskar..absolut...dock mer fall med ickesvenskar.

Är det rasistiskt det jag säger...nej...för det är baserat på mina erfarenheter och gäller inte ALLA med utländsk bakgrund, vilket jag är medveten om. Drar alla inte över en o samma kam. Dock har jag förstånd att vara försiktigare i det området.
Har många vänner som inte är "svenskar" och till o med de erkänner att tex. svenskar i överlag är mer ärliga då det gäller att informera om problem med varor som säljs.

När vi komme till krogen så är det samma sak där...jag är eller har varken varit stökig men kollar man totalt sett på de de problem som har uppkommit så har majoriteten uppkommit med personer med utländsk bakgrund.

Inom jobb har dessa kommit med prutningar på fasta priser som gör att man nästat slutat tro på mänskligheten. I flera fall försökt få lägre pris på jobb som redan är utförda trots redan överenskommet pris

Fördomar är som sagt skapade pga något och inte tagits från luften så jag förstår varför vissa inte gillar ickesvenskar. Jag själv baserar dock mitt omdöme om någon på varje enskilt fall. Massvis av ickesvenskar jag mött eller är polare med är hur sköna som helst.

Tyvärr så är det väldigt många som inte beter sig hövligt/ärligt vilket då skapar dessa fördomar. Alltså fler än svenskar i alla de fall JAG stött på iallafall...vilket tyvärr då förstör för de som är hur schyssta som helst.

Så man kan ju tona ner lite grann på de antaganden att ALLA utlänningar är oärliga o samtidigt tona ner lite grann på antaganden att de som inte gillar utlänningar tagit det från luften, då många har en personlig dålig erfarenhet av många individer.
Finns en anledning för allt!
 
Last edited:

Mike bike

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR -11
Nu har det ju hänt en del sen 70-talet.
Om ens varningsklockor börjar ringa så fort man ser eller hör namnet Mohammed så har man grymma problem med sin verklighetsbild.

Och vad menar du med underklass?

Får riktiga brunskjortevibbar av ditt inlägg.

Eller har man lärt sig den hårda vägen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top