Misstänkt hoj

Status
Ej öppen för fler svar.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Tyvärr så är fördomar ofta framodlade av en anledning.

Personligen kan jag erkänna att jag haft mer dåliga erfarenheter av människor med utländsk härkomst än av "svenskar".
Det jag menar med människor med utländsk härkomst är dem som bor och är födda i Sverige men har föräldrar som invandrat. Alltså inte människor som nyss kommit hit från deras hemland.

Och med dåliga erfarenheter så menar jag allt möjligt..jobb, fordonsköp, uteliv, etc.
Tyvärr så har det blivit så av egen erfarenhet att gäller det tex fordonsköp, så är man extra försiktig när man köper från ickesvensk...många håller medvetet inne med info om trasiga delar eller annat som man sen kommer på. Saker som är självklara och som tidigare ägare måste vetat om.
Så ja..tycker många med utländsk härkomst är överlag mer oärliga inom den fronten. Har man haft problem med oärliga svenskar..absolut...dock mer fall med ickesvenskar.

Är det rasistiskt det jag säger...nej...för det är baserat på mina erfarenheter och gäller inte ALLA med utländsk bakgrund, vilket jag är medveten om. Drar alla inte över en o samma kam. Dock har jag förstånd att vara försiktigare i det området.
Har många vänner som inte är "svenskar" och till o med de erkänner att tex. svenskar i överlag är mer ärliga då det gäller att informera om problem med varor som säljs.

När vi komme till krogen så är det samma sak där...jag är eller har varken varit stökig men kollar man totalt sett på de de problem som har uppkommit så har majoriteten uppkommit med personer med utländsk bakgrund.

Inom jobb har dessa kommit med prutningar på fasta priser som gör att man nästat slutat tro på mänskligheten. I flera fall försökt få lägre pris på jobb som redan är utförda trots redan överenskommet pris

Fördomar är som sagt skapade pga något och inte tagits från luften så jag förstår varför vissa inte gillar ickesvenskar. Jag själv baserar dock mitt omdöme om någon på varje enskilt fall. Massvis av ickesvenskar jag mött eller är polare med är hur sköna som helst.

Tyvärr så är det väldigt många som inte beter sig hövligt/ärligt vilket då skapar dessa fördomar. Alltså fler än svenskar i alla de fall JAG stött på iallafall...vilket tyvärr då förstör för de som är hur schyssta som helst.

Så man kan ju tona ner lite grann på de antaganden att ALLA utlänningar är oärliga o samtidigt tona ner lite grann på antaganden att de som inte gillar utlänningar tagit det från luften, då många har en personlig dålig erfarenhet av många individer.
Finns en anledning för allt!

tråkigt att du har så mycket dålig erfarenhet av utlänningar:krama o nej ditt inlägg e väl inte rasistiskt men de finns ju nötter här som kommer med så dumma kommentarer för att sen få med sig ett gäng tuffa killar som inte ens vet vad dom snackar om kan de kännas som ibland. och det brukar oftast leda till rasisstiska åsikter fast dom igentligen kanske inte menar detta.. självklart finns de rötägg i allaslags folkgrupper, men för guds skull tänk en andra gång innan ni släpper era bomber. de finns bra ulänningar med som tar åt sig.. av just den anledningen att vi e mycket väl medvetna om vårat rykte! vi måste visa att vi e bättre än så vi som e anpassade. shiit börjar bli rädd för mig själv ju:tummenupp nemen jag hoppas alla förstår vad jag menar o att ingen tog illa upp av nåra av mina tidigare inlägg:krama
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Jag blir riktigt rädd när jag läser en del av kommentarerna här. Ankan och ni andra som är rädda för mörkhåriga människor, när började ni känna som ni gör? Dagis? Skolan? Eller i vuxen ålder? Har ni fått mkt stryk av mörkhåriga personer? Skäms inte era föräldrar över er?
 

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Det är trådar som denna som gör att jag ibland skäms över att vara medlem på detta forum..
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Jag blir riktigt rädd när jag läser en del av kommentarerna här. Ankan och ni andra som är rädda för mörkhåriga människor, när började ni känna som ni gör? Dagis? Skolan? Eller i vuxen ålder? Har ni fått mkt stryk av mörkhåriga personer? Skäms inte era föräldrar över er?

Varför skulle mina föräldrar skämmas över mig? För att vi inte delar åsikt? För att du är en dum vänsterråtta i mängden?

Det mest tragiska i allting är ändå ni svenskar som blundar för sanningen och inte vågar inse hur det är, när de flesta invandrare själva vet hur det är och vågar tala om det.

Umgås med en del invandrare, de flesta har samma åsikter om mig, tjejerna vågar inte gå hem på kvällarna på grund av alla blattar, som de själva uttrycker det.
Frågade dom i vilket fall de skulle välja att ta en omväg, om de såg ett gäng invandrare, eller ett gäng svenskar ståendes i en gångtunnel på natten, alla svarade invandrare och är invandrare själva, helt sjukt va!?!?!? :galen:galen:galen:galen:galen

Ber om ursäkt att jag spräckte din rosa lilla bubbla, det finns en anledning till varför ogillar invandringen, invandrarna och är rädda för dom, inte när de är ensamma individer, så är de som en hare, men när de är i grupp är dom jävligt tuffa :krama
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Det mest skrämmande i denna tråd är dessa förhastade slutsatser, mer eller mindre rasistiska påhopp osv osv.

VARFÖR är det ingen som ringt personen ifråga så vi får höra den riktiga storyn bakom det hela?? Många verkar låta sig påverkas av vad andra skriver, men få verkar öht se vad som orsakat denna ytligt patetiska debatt utan kunskap.

Kom ihåg att det finns rötägg på BÅDA sidorna, varför ska vi då dra alla över en kam?? :fakta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top