Mitt turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
verkar farligare än turbo

lite kort från ikväll
polerat plenumet så att jag blev nöjd,fick oxå det STORA luft filtret idag inklusive lite nya slangar mellar förgasare och plenum.
gjorde ett litet fäste för slangarna från wg oxå

det var allr för idag:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG0989.jpg
    CIMG0989.jpg
    234.9 KB · Visningar: 116
  • CIMG1000.jpg
    CIMG1000.jpg
    233.1 KB · Visningar: 128
  • CIMG0999.jpg
    CIMG0999.jpg
    233.9 KB · Visningar: 152
  • CIMG1002.jpg
    CIMG1002.jpg
    227 KB · Visningar: 118
  • CIMG0995.jpg
    CIMG0995.jpg
    234.2 KB · Visningar: 129
  • CIMG0998.jpg
    CIMG0998.jpg
    235.7 KB · Visningar: 124
  • CIMG0994.jpg
    CIMG0994.jpg
    231.6 KB · Visningar: 124
  • CIMG0993.jpg
    CIMG0993.jpg
    233.3 KB · Visningar: 117

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
lite kort från ikväll
polerat plenumet så att jag blev nöjd,fick oxå det STORA luft filtret idag inklusive lite nya slangar mellar förgasare och plenum.
gjorde ett litet fäste för slangarna från wg oxå

det var allr för idag:tummenupp

btw kolla på kortet framifrån det ser ut som r:vaöret ut från turbon slutar i slangen till utsuget på väggen
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
jÄKLIGT NAJS:tummenupp:yoparty:Bugar:banana
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
lite kort från ikväll
polerat plenumet så att jag blev nöjd,fick oxå det STORA luft filtret idag inklusive lite nya slangar mellar förgasare och plenum.
gjorde ett litet fäste för slangarna från wg oxå

det var allr för idag:tummenupp

Ser riktigt najs ut :tummenupp poppisen rätt i plenum önskar att jag kunde vara i streten med alla detaljer som du.Men att du får plats:va,kan du plocka av förgasarbryggan med plenum på?./wachen
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Ser riktigt najs ut :tummenupp poppisen rätt i plenum önskar att jag kunde vara i streten med alla detaljer som du.Men att du får plats:va,kan du plocka av förgasarbryggan med plenum på?./wachen

hej
nej det blir att plocka av poppen först sen plenum som går fritt förbi ramen sen förgasarna (fuggarna) inga störe grejjer,och tack för att du fortfarande orkar kolla in hojjen.
dags att åka gata igen med en annan hojj:tummenupp
 

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
R1
Har läst igenom din tråd ett par ggr totalt nu för inspiration. Önskar jag kunde göra lika fina prylar men man måste ju börja någonstans.

Fint bygge!

// Tom
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Har läst igenom din tråd ett par ggr totalt nu för inspiration. Önskar jag kunde göra lika fina prylar men man måste ju börja någonstans.

Fint bygge!

// Tom

bygg på tom o´ch fråga mycket så ska du få turbo hojj till sommaren och powerwheela,eller som ungdomarna skulle säga DET ÄGER FETT:tummenupp
 

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
R1
bygg på tom o´ch fråga mycket så ska du få turbo hojj till sommaren och powerwheela,eller som ungdomarna skulle säga DET ÄGER FETT:tummenupp

Jag kör på så mycket jag hinner, plenum nästan klart, tryckrör klart, grenrör nästan klart. Allt tar sådan tid, jag har aldrig hållt i en svets innan jag började med detta men det finns ju bara ett sätt att lära sig på :)

Frågan är om det blir nå powerwheelies med den klena effekten jag siktar på(jämfört med dig).
 
Last edited:

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
hej
nej det blir att plocka av poppen först sen plenum som går fritt förbi ramen sen förgasarna (fuggarna) inga störe grejjer,och tack för att du fortfarande orkar kolla in hojjen.
dags att åka gata igen med en annan hojj:tummenupp

OK hade nämligen den tanken på placeringen av poppisen men det blev för trångt på 88a ramen. Jag ville gärna kunna bryta av hela frg-bryggan med plenum från gummina och plocka ut,det är trångt nog ändå men det går iaf.En annan är ju bort med grejorna med jämna mellanrum.Funkar ändå bra med min hks ssqv dump den sitter på laddröret i linje med förgasarna och gör sitt jobb utmärkt. Din hoj med den putsen skulle man vilja ha i en glasmonter i vrdgs- rummet.Wachen:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
OK hade nämligen den tanken på placeringen av poppisen men det blev för trångt på 88a ramen. Jag ville gärna kunna bryta av hela frg-bryggan med plenum från gummina och plocka ut,det är trångt nog ändå men det går iaf.En annan är ju bort med grejorna med jämna mellanrum.Funkar ändå bra med min hks ssqv dump den sitter på laddröret i linje med förgasarna och gör sitt jobb utmärkt. Din hoj med den putsen skulle man vilja ha i en glasmonter i vrdgs- rummet.Wachen:tummenupp

fan wachen
hade ditt namn varit wachelina skulle du fått en kyss,tack så mycket:yoparty
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Plenum

Tjaa, Pain!
Skulle behöva konsultera dig lite!
Detta är vad vi (Crazy/jag) producerade i gårkväll. Vore juste om du kollade in bilderna under min eller Crazy s tråd så kanske vi kunde få dina synpunkter och expertis? :tummenupp
MVH
 

Bifogat

  • Picture 020.jpg
    Picture 020.jpg
    222.5 KB · Visningar: 115

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Hur ser insugningsrören ut på insidan av plenumet, har ni radie där lr korta trattar?
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Sorry Pain, nu kapar vi tråden IGEN!

Krille Krokodil, gå gärna in på min tråd så vi slipper kapa Pain s !
Snart får jag :smasha av MR Pain!

Bilder på plenumbygge / min tråd:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=217151&page=5

halloj
fin dag att tillbringa i garaget inte ens snömannen skulle vilja vara ute idag,så jag har plockat ner svingen,alla länkar,tvättat allt i min nya tvätt,bultar distanser och lager,fint som fan blev det men det sved ju som fan på händerna efter lite tvättande,tänkte det är bäst att kolla på 25 liters dunken,
där stod det får ej komma i kontakt med hud,ska spädas 1 till 50 tyckte att det luktade lite stark men va´fan det e ju lördag och rent blev det ju i ett nafs,imorgon ska jag köpa handskar.

tog ett kort på markfrigången till filtret oxå men vafan det går ju ändå inte att svänga med en turbohoj:tummenupp

gjorde oxå färdigt pitot röret och svetsade klart röret mellan turbon och plenum sp det e bara poleringen kvar av det röret

ha en trevlig lördagkväll nu så hörs vi imon:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG1012.jpg
    CIMG1012.jpg
    238.9 KB · Visningar: 105
  • CIMG1013.jpg
    CIMG1013.jpg
    227.8 KB · Visningar: 109
  • CIMG1011.jpg
    CIMG1011.jpg
    234.5 KB · Visningar: 128
  • CIMG1005.jpg
    CIMG1005.jpg
    223.4 KB · Visningar: 103
  • CIMG1004.jpg
    CIMG1004.jpg
    220.4 KB · Visningar: 111
  • CIMG1006.jpg
    CIMG1006.jpg
    233.4 KB · Visningar: 115

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Ja vad ska man säga :Bugar

Allt som kan beskrivas med ord är inte i närheten rättvist för vad du kan bygga!
Riktigt snyggt, lycka till med monteringen sen igen :)


Snygg tvätt du hade med, skulle gärna ha en :D Har kikat lite på olika boxar i storleken av en bärbar verktygslåda med cirkulationspump och böjbart rör osv, kanske skulle va nått att investera :)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Ja vad ska man säga :Bugar

Allt som kan beskrivas med ord är inte i närheten rättvist för vad du kan bygga!
Riktigt snyggt, lycka till med monteringen sen igen :)


Snygg tvätt du hade med, skulle gärna ha en :D Har kikat lite på olika boxar i storleken av en bärbar verktygslåda med cirkulationspump och böjbart rör osv, kanske skulle va nått att investera :)

tvätten köpte jag på swedol 1250 spänn riktigt bra pris med pump,sil,filter och en fin borste,liten korg att lägga småsaker i
känns bra för dom pengarna:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top