Det roliga är när killar som inte ens skruvat ihop sin första hoj skriver i sin profil att de lider turbosjuka
De måste väl vara i inkubationstiden
Det roliga är när killar som inte ens skruvat ihop sin första hoj skriver i sin profil att de lider turbosjuka
De måste väl vara i inkubationstiden
Va fan haru gjort?
Kära Elffors!
Det var absolut inte meningen att göra dig upprörd med det som stod i min signatur, ber om ursäkt för det!
Om du läste så stod det att alla KAN bli och att det VERKAR inte finnas botemedel. Det som menades var väl mer att jag varit sugen på ett turbobygge ganska länge och därför köpte denna hoj enbart för att genomföra detta. Alltså suget blivit så stort att jag inte kunde släppa det. Men visst nu är det bortaget så du inte känner att jag trampar på din tå? Sorry!
Ska inte säga annat än att jag är imponerad av de grejor du tar fram och den maskinpark du har tillgång till men var istället juste och dela med dig av din kunskap till de som frågar dig. Du är ju ganska snabb på att mer eller mindre idiotförklara vissa andra som som frågat om vissa saker har jag sett i tidigare trådar. Du har väl också varit nybörjare på ladd, eller?
Det är ju date med Elffors & co 1 maj, och du vill väl inte låna min zx och komma dit på?
Och på den daten blir man ju svarta ankungen som alla kommer kasta grus på och hånflina åt, snacka om fåntratt som kommer med en slö sugmotorhoj på ett turbomeet...
Inget o deppa över. Du har förmodligen den enda hojen som kommer att fungera
Ser fint ut Peter, tittade förbi förut.
Men det stod ingen turbo hoj på lyftbordet, utan en trött 2taktare.
Vi håller tummarna för lådan kommer imån
hej
inte mycket har hänt i garaget på ett tag,väntar forfarande på vxl lådan.men i idag har jag svarvat 2 st reduceringar till pumpen och ett litet fäste.
imorgon ska jag limma fast dom i pumphuset med nått special lim,men jag letar efter nått litet expansionskärl eller nått man kan kapa ner för att få plats,egentligen så behöver jag bara ett lock där gängan redan e klar ,kanske nån har ett tips
hoppas lådan kommer i morgon
vafalls trött det u ju 60 hästar i den eller var 1970, förresten det nya skattekvittot har kommit
go kväll
idag tänkte jag montera toppen o grenrör,turbo,förgasare men men så enkelt gick det inte,tänkte innan jag hänger dit kolvar cylinder topp att jag skulle prov växla men det gick inte en skiftgaffel låg inte i sitt läge o jag som tyckte att jag kollade allt så noga.
så ut med motorn igen ta isär den fixa felet och tillbaka i ramen igen allt väl så långt,dit med kolvar cylinder och sen dit med toppen men ICKE toppen gick inte över dom fina pinnbultarna den tog i ramen,
ur med skiten igen på med toppen allt väl så långt,tänkte dra toppen när den ändå var ur men då passar inte dom dyra topplocksbultarna ,
dit med original grejjerna i med motorn igen så nu när jag gick upp såg det exakt likadant som igår vid den här tiden.
det e inte konstigt att man super ibland,men men jag ska ta nya tag imorgon igen (turbosjukan)
flu vi kan kanske ta en sväng om jag kör min gamla o du lovar att inte köra ifrån mig
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|