hej
så nu har jag kapat isär plenumet det sved i jobbsjälen så mkt jobb lagt utan att provtrycka innan momtering men men jag lärde ju mig något på kuppen,ett nytt kyl är beställt hoppas att det kommer innan helgen så man kan starta ialla fall.
gjorde ett litet block med uttag för alla slangar från synkuttagen som sen ska gå till laddtrycksmätaren och dumpen,hoppas att mätaren inte pulsar så så den gjorde förra året
så var det för idag
p.s sången passade så fint för gårdagens övning
Nästa gång du svetsar dit an kopplingarna värm så lite som möjligt
för setrab kylarna tenderar att spricka i fogarna om man värmer på ordentligt.
Glöm inte blanda lite glykol av bra kvalité i vattensystemet så det inte uppstår korrision i oljekylet, går även bra med liten skvätt vattenblandbar skärvätska.
Lycka till
hej
gjorde ett litet block med uttag för alla slangar från synkuttagen som sen ska gå till laddtrycksmätaren och dumpen,hoppas att mätaren inte pulsar så så den gjorde förra året
För att stabilisera MAP-signal till insprutning har jag läst att man kopplar in ett mopedbränslefilter mellan slangen till trycksidan och MAP-sensorn för att få en stabil (luft)signal.
Man kan också använda sig av ett munstycke till en vanlig MIG-svets.
Ganska enkelt att testa om problemet fortfarande finns kvar efter din vakuum/tryckstation.
Mvh J
hej johan
jag tror inte att det blir problem med det när jag ska köra med förgasare på min hoj,tänkte bara snygga till alla slangar o på kuppen få en stadig turbo mätare,slänger in en bild på hur jag tänkte koppla allt.
idag fick jag kylen men fel så klart fick en 9 raders skulle ha en 7 raders men nu när jag kollar så e dom slut men nån kanske har ett liggande
idag
kunde inte sagt det bättre själv,jag har bara bytt huvudmunstycket till ett steg större för att vara safe,så vi får se hur den går nu ´med lite annan turbo.
idag e jag glad igen,ronny rol hjälpte mig snabbt som fan bara på några timmar ordnades en 7 raders oljekyl fram från setrab så det sattes full fart i garaget igen.
kopplade på tryckluften i en ingången på kylen o började svetsa lite försiktigt tänkta den inte skulle smällta igen och det gick bra så nu är den provtryckt,imorgon kväll blir det att börja slipa svetsarna igen och polera innanmonteringen ihop allt igen.
tack för alla tips gubbar
Tackar för suporten Är det samma riktvärden på turbo hojar som bil? Lambda 1 vid tomtång och ca 0,85-0,9 vid last? Eller är endå fetare blandning att föredra?
hej
nu har jag startat den gamle.men det gick inget bra för mig ,efter den startade gick den kanske i en halv minut o sedan började ryka i avgasröret utav olja och det kom olja ur avluftnings slangen från tanken oxå,den är ca 20 centimeter över motorns oljenivå oxå.
det verkade som om inte emtes pumpen orkade avakuera oljan i catchtanken som sen fyllde turbon med olja,så jag tog loss pumpen o körde den med borrmaskinen o det kommer ordentligt med olja,tillbaka med allt igen ryker likt förbannat
jag har an 8 som retur ut från turbon och an 6 på oljetrycket,emtes pumpen har an 8,men jag såg utloppet från turbon är halvtum,men pumpen ska ju lätt klara av att tömma tanken utan problem
hjääääääääääääälp
hej
nu har jag startat den gamle.men det gick inget bra för mig ,efter den startade gick den kanske i en halv minut o sedan började ryka i avgasröret utav olja och det kom olja ur avluftnings slangen från tanken oxå,den är ca 20 centimeter över motorns oljenivå oxå.
det verkade som om inte emtes pumpen orkade avakuera oljan i catchtanken som sen fyllde turbon med olja,så jag tog loss pumpen o körde den med borrmaskinen o det kommer ordentligt med olja,tillbaka med allt igen ryker likt förbannat
jag har an 8 som retur ut från turbon och an 6 på oljetrycket,emtes pumpen har an 8,men jag såg utloppet från turbon är halvtum,men pumpen ska ju lätt klara av att tömma tanken utan problem
hjääääääääääääälp
Stryp oljan in till turbon
2mm hål i banjoskruven eller den nippeln du har in
Vet ej varför vissa KKK laddare är så känsliga på oljan
Samma problem med polarens hoj
4-5 liter/minut vill en 26a ha.
Hur mycket olja får man genom ett 2mm hål?
Kan ingen med bättre utbildning än min 7 åriga folkskola och 2 veckors kurs i foxtrott räkna på det?
4-5 liter/minut vill en 26a ha.
Hur mycket olja får man genom ett 2mm hål?
Kan ingen med bättre utbildning än min 7 åriga folkskola och 2 veckors kurs i foxtrott räkna på det?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|