Rol
kvalitetsolja.se
snart så åker hojjen i sjön istället
Har du ändrat pitot, soppatryck, sopparegulator
snart så åker hojjen i sjön istället
Har du ändrat pitot, soppatryck, sopparegulator
samma regulator som förra året.samma grundtryck på soppan ca 0,2 0.25 pitoten e ju ny i det nya tryckröret,med det som är ändrat på förgasarna är att trycket från plenumet till trycksättningen under membranet inte är det där t stycket mellan 1,2 och 3,4.
jag borrade istället håll från (bellmouthen)till under membranet och pluggade där t stykena satt.
fattar du nått![]()
samma regulator som förra året.samma grundtryck på soppan ca 0,2 0.25 pitoten e ju ny i det nya tryckröret,med det som är ändrat på förgasarna är att trycket från plenumet till trycksättningen under membranet inte är det där t stycket mellan 1,2 och 3,4.
jag borrade istället håll från (bellmouthen)till under membranet och pluggade där t stykena satt.
fattar du nått![]()
samma regulator som förra året.samma grundtryck på soppan ca 0,2 0.25 pitoten e ju ny i det nya tryckröret,med det som är ändrat på förgasarna är att trycket från plenumet till trycksättningen under membranet inte är det där t stycket mellan 1,2 och 3,4.
jag borrade istället håll från (bellmouthen)till under membranet och pluggade där t stykena satt.
fattar du nått![]()
Det är kul med MS DOS!!!
.....NOOOOOOOT!!!!
Om vi ska prata pitotrör så e väl inte storleken så viktig jämfört med plaseringen.
Jag tror felet e röret, för hög gashastighet där det sitter, resulterar i att soppan trycks upp vid minsta laddtryck.
hej
tror att jag ska prova att plugga slangen från pitoten i båda ändar o se om det blir bättre ,den borde ju gå snålt då
Om vi ska prata pitotrör så e väl inte storleken så viktig jämfört med plaseringen.
Jag tror felet e röret, för hög gashastighet där det sitter, resulterar i att soppan trycks upp vid minsta laddtryck.
hej
jag har inte tänkt på det när jag köpte hojjen så var det som det är nu med bromsarna,men kollar gärna åt dig krille.
nu har jag ändrat tillbaka förgasarna som dom var förra året utan borrningen under membranet och trycksatt dom som det var innan,nu går den som ett as är det nån som vill dra eller
fan va fort man glömmer hur galet det är med turbo på mc,stegrar slangar pyser spinner man vet inte hur det ska gå när man gasar men nått sjukt händer i kroppen iallafall meeeeeeeeeeeeeeeeeeer
nä nu ska jag köre en sväng hörs sen![]()
Tjo!
Nu är jag på gång med en heeelt OT fråga igen (börjar fan bli mitt signum). Du kör ju 6-kolvsoken där men har originalskivorna kvar.
Har du verkligen fullt anligg över hela klossen lr är klossarna någon mm utanför periferin på skivan? Hänger du med vad jag menar, det blev ju krångligare att förklara det än att tänka det lixom![]()
Det är ju original med 6 kolvsok eller har jag fel!!!
Om det nu är så, vad menar du??
Det borde ju passa som handen i handske, kan ju inte passa från original.
Hade själv 6 kolvs på min 750 -95a.
Det hjälpte med lite "brainstorming" på arbetstid.
Törs du erkänna att den inte gick fet heller utan torr??
Bra att det funkar för dig nu, äntligen.
hehe snålt som fan,trottlarna flög ju ner när det skulle laddas på jaja jag hade fel
men jag får den inte att sluta ryka olja,det är olja även i kkkompressorhuset,idag på turbomeetingen hemma hos ellfors så gick den ett par mil sen var stiften igensatta,så det blev att bli sjutsad hem o hämta bussen och hämta hojjen.
kan man kolla lager huset på nått sätt varför det blir som det blir eller ska jag bygga en ny catchtank först och sen misstänka turbon.
annars går den bra![]()
hehe snålt som fan,trottlarna flög ju ner när det skulle laddas på jaja jag hade fel
men jag får den inte att sluta ryka olja,det är olja även i kkkompressorhuset,idag på turbomeetingen hemma hos ellfors så gick den ett par mil sen var stiften igensatta,så det blev att bli sjutsad hem o hämta bussen och hämta hojjen.
kan man kolla lager huset på nått sätt varför det blir som det blir eller ska jag bygga en ny catchtank först och sen misstänka turbon.
annars går den bra![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |