Mitt turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Bilbyggare med plenum som har stora, plana ytor brukar sticka igenom en 10 mm alu-rundstång rakt igenom plenumet och svetsa på båda sidor.

Får du ut den igen den här sommaren?

så får det bli på nästa bygge,jag har ju sett hur det ser ut men tänkte med så lite ladd så behövs det inte:tummenupp

jag ska köra ikväll,jag måste köra ikväll,jag vill köra ikväll,jag behöver köra ikväll,buhu jag vill
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
så får det bli på nästa bygge,jag har ju sett hur det ser ut men tänkte med så lite ladd så behövs det inte:tummenupp

jag ska köra ikväll,jag måste köra ikväll,jag vill köra ikväll,jag behöver köra ikväll,buhu jag vill

Hehe, man blir alltid förvånad över saker man inte trodde skulle hända. :D

Hur tjock alu har du byggt det av?
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hehe, man blir alltid förvånad över saker man inte trodde skulle hända. :D

Hur tjock alu har du byggt det av?

3mm nått hård som knappt gick att vika,vet ifan nr på det

det där med ovala insug på sraden det såg jag inte men dom e ju inte helt runda,spridaren tar ju lite plats.kommer bilder ikväll
 

Bifogat

  • CIMG1214.jpg
    CIMG1214.jpg
    240.9 KB · Visningar: 145
  • CIMG1215.jpg
    CIMG1215.jpg
    241.7 KB · Visningar: 148
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
går dåligt

hej

nu har jag satt ihop allt igen så långt allt väl meeeeeeen:confused:

den går knappt på tomgång lambda mätaren visar snålt,tog bort förgasarna igen ingen skit i nånsatans för den flödar inte över heller,
fick låna en annan tryckregulator o prova med,mätaren visar 0,20 med den oxå.jag har inte bytt något förutom kolvarna,samma slangar samma soppapump,dragit slangarna på samma ställe,inga soppaslangar ligger i klämm heller,

bytt till nya stift,värmt dom gamla men ingen skillnad,för den gick fint innan kolvarna gick sönder.har försökt köra men den går snålt o bara hostade o gick illa så det var ingen ide att försöka köra den hel:tummenupp:tummenupp

kanske har soppa pumpen gett upp men varför just nu,tycker inte att det flödar nått ur returen i tanken heller,tog bort returslangen på regulatorn kanske flödar det dåligt

hjäääälp jag vill köra
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Nu minns jag inte om vi har samma pump, men det flödar ju duktigt ur returen i tanken när pumpen i igång.

Sov på saken, så går du ut imån o fixar till slangen som är lite klämmd
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

nu har jag satt ihop allt igen så långt allt väl meeeeeeen:confused:

den går knappt på tomgång lambda mätaren visar snålt,tog bort förgasarna igen ingen skit i nånsatans för den flödar inte över heller,
fick låna en annan tryckregulator o prova med,mätaren visar 0,20 med den oxå.jag har inte bytt något förutom kolvarna,samma slangar samma soppapump,dragit slangarna på samma ställe,inga soppaslangar ligger i klämm heller,

bytt till nya stift,värmt dom gamla men ingen skillnad,för den gick fint innan kolvarna gick sönder.har försökt köra men den går snålt o bara hostade o gick illa så det var ingen ide att försöka köra den hel:tummenupp:tummenupp

kanske har soppa pumpen gett upp men varför just nu,tycker inte att det flödar nått ur returen i tanken heller,tog bort returslangen på regulatorn kanske flödar det dåligt

hjäääälp jag vill köra

Var glad att det strular.
Nu får du ju vara i det svala garaget o njuta.
Själv sitter man här röd som ett stoppljus, utmattad o pank efter 25 sugmotormil med bad på smögenbryggan.:D
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
går dåligt

hej

nu har jag provat,att dra soppa slangarna direkt till förgasarna från tanken utan att använda varken soppapumpen eller regulatorn men näääääää ingen skillnad,tog av ventilkåpan o kollade kamkedjan o instälningarna men inget fel där heller.

har haft ur stiften o kollat dom säkert 10 gånger,sen tog jag dom gamla stiften som satt i när kolvarna gick och eldade bort lite sot från dom och vad händer då jo den går fiiiiiiint som den gjorde innan:tummenupp

kanske blev något av dom nya stiften kasst just när den startade första gången och sen snöade jag in på att det måste vara något annat bara för att stiften var nya.:confused:
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Typiskt när man har koll på allt som varit fel, så är det nått så idiotsäkert som nya prylar som är felet!

Men skönt att du fått snurr på den igen :)
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Stiften är döda, länge leve stiften!!!

:banana
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
går dåligt

hej i värmen

nu har jag kört kanska hårt i ja kanske 20 mil,men igår på väg hem så blev den likadan igen,går illa som fan så det blev att köra gångbanor hem i wow 20 blås.

nää nu får det fanimej räcka,så idag har jag varit o hämtat ett spjällhus från en gsxr 1000 från 2003,samma insugsdiameter som förgasarna bå båda sidor,men avståndet mellan cylinder 2 och 3 stämmer inte men det får lösa sig med att montera isär dom o förlänga lite mellan dom.

men dom har ju dubbla spjällhus är det bra eller tar man helt enkelt bort dom eller så är det spjällhus från gsxr 750 98 som gäller.

för nu ska grejjerna på hela systemet på jag kan inte vänta till nästa år

vilken styrtryckventil ska man använda,alla tips i detta ämnet är välkommet nu:tummenupp
 

Bifogat

  • CIMG1217.jpg
    CIMG1217.jpg
    240.4 KB · Visningar: 220
  • CIMG1218.jpg
    CIMG1218.jpg
    235.7 KB · Visningar: 180
  • CIMG1219.jpg
    CIMG1219.jpg
    242.1 KB · Visningar: 198

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Ort
Berglock
Hoj
Coccacoki
hej i värmen

nu har jag kört kanska hårt i ja kanske 20 mil,men igår på väg hem så blev den likadan igen,går illa som fan så det blev att köra gångbanor hem i wow 20 blås.

nää nu får det fanimej räcka,så idag har jag varit o hämtat ett spjällhus från en gsxr 1000 från 2003,samma insugsdiameter som förgasarna bå båda sidor,men avståndet mellan cylinder 2 och 3 stämmer inte men det får lösa sig med att montera isär dom o förlänga lite mellan dom.

men dom har ju dubbla spjällhus är det bra eller tar man helt enkelt bort dom eller så är det spjällhus från gsxr 750 98 som gäller.

för nu ska grejjerna på hela systemet på jag kan inte vänta till nästa år

vilken styrtryckventil ska man använda,alla tips i detta ämnet är välkommet nu:tummenupp

Ta bort det första spjällraden och limma dit pluggar av aluminium, dunka dit siemens deka spridare och elda på bara.:yoparty
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Innebär det här att du har tätat min fuggar i onödan då?? HAHAHA!!!:krama

Spruta på du bara, jag kommer inte i fatt dig i alla fall.:fyllisar
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

är det dom här spridarna man ska köpa , siemens deka
finns det några tips var:tummenupp
 

mickemicke

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
bollebygd
Hoj
yamaha fazer 1000 (igen)
Herregud =)) Nu har jag STRÄCKLÄST denna tråd sedan klockan 19,00 och blir så sugen igen. Har inte varit inne på sporthoj sedan, kan det varit 2004-2005? Nu har jag kollat runt på blocket ock hittat en Fazer 1000 som jag skall hämta på lördag. Har kvar mitt gamla turbokitt till den hojen som jag hade då på den tiden. NU jäklar skall det wheelas igen ;). Tack för en underbar tråd..


Söndag... Moppen står i garaget efter en massa strul på hemvägen, har ni kört dieselturbo i 30 mil med ett tungt släp efter, där Ic,n har blivit spräckt någon gång?? Inget att prova för jag vet :( max 80 knyck i nerförsbacke och STORA SVARTA MOLN bakom bilen.
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
SÅÅÅÅ börjar Herrarna bli klara för Bänkorgie i helgen nu då?

Ska vi dricka öl å bada i nya poolen före eller efter vi bänkar hehe:yoparty:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top