-dB skrev:
2411560 tack sossar, nu har jag utnyttjat den gratis skolan som alla andra betalar för, men jag är inte intresserad av att bidra till alla som kommer efter mig och vill ha gratis skolgång. EGO. åk till usa där passar dina åsikter bättre.
jag har för övrigt inte bestämt mig för hur jag skall rösta, men gillar inte folk som bara tänker på sig själv.
Faktiskt så jag känner - Egocentreringen har gått allderles förlångt.
Är man inte med i dokusåpa på tv, upplagd med nakenbild på snyggast.se, jetsettare , IT strateg eller egen företagare så är man en Looser...
Vafan hände med att de starkare ska hjälpa de svagare, friska hjälpa de sjuka?
Alla kan inte vara högavlönade civilingenjörer utan vi som inte är så smarta måste också ha rätt till ett drägligt liv.
Jag är nästan aldrig sjuk , Har inga utgifter (förutom det svarta hålet skapat av mina motorcyklar), bor bra, lever gott och har aldrig varit arbetslös... Jag har röstat blått hittils.
Men så förlorade jag jobbet på det stora företaget som flyttade utomlands (jag tackade nej till att flytta med) - började jobba natt på bensinmack i city och såg en sån misär jag inte kunnat drömma om.
Hade 12500:- i månadslön för en tjänst där jag blev hotad till livet regelbundet, och fick jobba arslet av mig...
bytte till annat lågstatus-låglönejobb (min kontaktperson på "trygghetsrådet" uttryckte stor förvåning över att jag gjorde det) men jag stortrivdes på mitt nya jobb...
Med tiden börjar jag upptäcka att arbetsgivare göra fula saker mot sina anställda, både på mitt företag och i branchen.
Jag blev sedan indraget i facket - jag var den ende medlemmen som dök upp på mötet! Där fick jag lite insyn i vad som sker runt om och det var inga roliga nyheter.
Jag beundrar alla som driver företag men inte giriga, snåla, halvkriminella skitstövlar.