Jag fick en Servis tid på Yamaha Center i Västerås den 18 de, Vad är det som ingår för 2000kr Olja filter, Ventil koll, stift? borde det ju ingå, vet någon om dom kollar insprut munstycke det blir ju slitet och borde bytas efter ett tag?
Jag kollade precis i Göteborg, det skilljer en hel del beroende på hur många mil den gått, vad som skall ingå står väl i handboken? Annars står det väl i verkstadshanboken (som du kan ladda ner här på SH)?
Priserna jag fick var:
1:a service efter ca 100 mil kostar ungefär 1500 kr.
1000 mil ca 2900 kr
2000 mil ca 4300 kr[/QUOTE]
Tjenare,
Satt i samma sits för sex månader sen med att jag tycket att det var en rejält rövapris de skulle ha för en 1000mils service på YamahaCenter i Helsingborg.
Ringde runt land och rike runt hos alla yamaha verkstäderna och det visade sig att det spelar igentligen ingen roll hur lång tid det tar!!!!! Det är nämnligen så att de har fått riktlinjer från Yamaha att det bör ta en viss tid sen debiterar de den tiden och all tidsbesparing blir "bonus" i fickan för verkstaden. Där för skilljer det så lite mellan de stora busarna. Men sen som en kyss från ovan! Jonte Engdahl Motorsport i Löddeköping!!! Ja jag skiver det fan en gång till JONTE ENGDAHL!!!! De tar enligt timmen. Så för mig slutade 1000mila servicen på ca1300kr. Servicen på en KTM med ventiljustering ligger nämnligen på ca 2300kr och är betydlig struligare sa han.
Tyvärr är ju inte Engdahl godkännda för alla typer av hojar utan bara crossar, atv. Så det var bara att ringa och rota rätt på en person som kunde bekräfta att Yamaha XTR går att serva där med fulla garantier. Anledningen var tydligen att XTRen klassades som offroadare och gick under deras "cross/offroad" godkännande. Det är bara xtr modellen (sas det till mig) som skulle kunna få servas där då.
Så jag säger bara Jonte Engdahl i Löddeköping och en uppsättning däck i intjänad bonus på service!
PS. Vänligen stoppa inte upp detta i snoken på er lokala Yamaha handlare då det möjligtvis skulle reta upp och ställa till det för Engdahls.
Fy fasen, nu måste jag sluta skriva... hornen bara växte ju mer jag tänkte....
Lycka till