Modifieringar XT660 X/R

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Någon här som satt på den svarta xt:n i morse vid Rålambshovsparken på väg upp mot Fridhemsplan? Vad tjafsade polisen på cykeln om?

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Någon som nyttjat MC-Varuhusets verkstadstjänster? Vågar man anförtro dom med att byta styrlager :)?

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Sant. Lämnar ogärna bort hojen, men just nu har jag ingenstans att vara och ingen tid att lägga på mecket. Och så har jag jobbet runt hörnet från MC-Varuhuset, så jag kan lämna in på morgonen och hämta vid hemgång. Just nu värt en slant. Men hade inte varit värt en slant i somras :rolleyes:...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja handlar det inte om alltför många kronor så varför inte det är just nedre som kan vara pain in the ....

Last edited:

Ted89

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Yamaha xt660x
Hej alla xt folk:) jag undrar bara om någon annans xt660 dör på låga varv och om någon vet vad det kan bero på?. Det är en -07 a om det är till någon hjälp.

Ted89

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2013
Hoj
Yamaha xt660x
Hej alla xt folk:) jag undrar bara om någon annans xt660 dör på låga varv och om någon vet vad det kan bero på?. Det är en -07 a om det är till någon hjälp.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så nu är XT iordninggjord med en massa original delar och så här kommer den se ut hos DinMc imorgon till ett lägre pris! Kommer inte sälja något av andra delarna förrän XT är såld!

2dtu8gw.jpg

2zf8zgp.jpg

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Hjäääälp:dummer Håller på att byta framdrevet på hojen. Muttern har jag fått lös utan problem MEN drevet sitter som berget på drivaxeln... Jag syndade och knackade drevet rätt så ordentligt men inget händer. Har även påbörjat en rostlösningsbehandling ;). Är det någon som varit med om liknande?

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Per - McVaruhuset är bra. Den ena i Verkstan kör dessutom en XT själv och vet vad han gör. Jag har pratat med de många gånger (har ju min verkstad i samma hus) och bara fått ett fint intryck.

Gnutten - synd att du ska sälja nu i alla fall. Din hoj såg grymt ut med den vita plasten, gaffeln och större bakhjulet osv!
Jag har också funderat hit och dit. Hojen bara står i delar och jag hinner knappt ens till verkstan för att titta på den. Just nu är det grymt mkt jobb och när jag väl är ledig reser jag eller försöker få tiden och pengarna att räcker till alla andra intressen jag också har. Man vill ju inte sälja och jag få väl inget för delarna ändå - men det vore ju kul att kunna köra också lite ibland. Varför kan man inte leva 2 liv samtidigt?

Yamalube

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Hoj
XT660R
Hjäääälp:dummer Håller på att byta framdrevet på hojen. Muttern har jag fått lös utan problem MEN drevet sitter som berget på drivaxeln... Jag syndade och knackade drevet rätt så ordentligt men inget händer. Har även påbörjat en rostlösningsbehandling ;). Är det någon som varit med om liknande?
Muttermaskin gör susen på framdrevet:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

På mitt framdrev så fanns det två gängade hål så jag tog en avdragare men tror det var på mitt 14 drev.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Gnutten - synd att du ska sälja nu i alla fall. Din hoj såg grymt ut med den vita plasten, gaffeln och större bakhjulet osv!
Jag har också funderat hit och dit. Hojen bara står i delar och jag hinner knappt ens till verkstan för att titta på den. Just nu är det grymt mkt jobb och när jag väl är ledig reser jag eller försöker få tiden och pengarna att räcker till alla andra intressen jag också har. Man vill ju inte sälja och jag få väl inget för delarna ändå - men det vore ju kul att kunna köra också lite ibland. Varför kan man inte leva 2 liv samtidigt?

Ha ha ha varför inte 3 liv?
Nu hittade jag en svart sving till slut billigt men visst hade det varit mumma med en XTX sving när jag skulle sälja den. Kan säga utan att ens provköra den, provsatt med orig stötdämparen ibak jisses vad hård och stel orig är. Samt känns ovant nu när den är låg mm. Kan nog säga utan att skryta att min -07 är nog en av de renaste och finaste XT som gått 1300 mil.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ok vad gör mutterpickan för nytta då du redan fått bort muttern?

Yamalube

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Hoj
XT660R
OOOOPS ! Sorry slarv läste i mobilen innan jag tipsade om muttermaskin, fattade inte att muttern var borta redan, trodde att den var problemet:rodnar

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Ok vad gör mutterpickan för nytta då du redan fått bort muttern?

Hehe, tänkte om man kan rubba drevet med mutterpickan. Men det kanske inte är en bra idé?
Annars hade jag ändå tänkt köpa mig en digital mutterpicka på jula:smasha

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nej ingen bra ide. Btw 2-1 & hasplåt är inlämnad hos posten så snart blir din hoj grusanpassad. Vi får höras av via tele när du fått paketen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln