Jag är helnöjd med min XTR. Skulle jag byta så kommer det bli till den nya XT660Z i så fall.
Användarvänligheten och den skottsäkra motorn är två tunga argument för att köpa en XT. Inget strul bara mycket glädje på gruset. XT kan mycket mer än vad först kan tro, några små modifieringar och den överträffar sig själv.
Det är som du säger det blir några hästar mindre...
Men de går hela tiden, kolla på de reseberättelserna som står på SOE och Adventureriders, de hojar som pajjar är KTM och BMW.
Du kan få ut ca 10 hk extra om man jobbar lite, ändå lär du få pengar över.
Själv är jag görnöjd, skall fixa ett 2-1 system som inte går under motorn till vintern ev en PC oxå.
Själv har jag inga funderingar på att byta, gott att veta att den bara är att gå å ta ut hojen o köra när jag vill.
Skulle vara skoj att se hur mycket mer effekt ett par nya rör, eller helsystem om plånboken tillåter, och en PC gör på pappret. Det jag känner just nu är att jag vill ha något driftsäkert och XT-motorn är ju just det.
Tidigare i denna tråden finns en kille som lagt in resultatet av en bänkning före och efter mappning (har för mig det ingick nya rör o luftfilter i det), resultatet var närmare 10 hk har jag för mig...
Jag skulle kolla co på min xt idag, jag kan inte ändra till co2. Vad gör jag för fel?
Ta en titt på länken där har du bänkprotokoll på en XT: http://www.xt660.com/site/node/53
Biggest gain I have seen on a Dyno sheet is from Off The Road, Big bore, cam, filters PCIII & pipe. = 16.3HP
Budgetlösning : DNA stage 2 filter only, standard main filter = 3.1HP
kostar väl runt 700 spänn på touringbutiken?
dreggel....
Vad är det för snorkel man kan ta bort? Hur ser den ut och vart sitter den?
Den sitter under sadeln den e svart o e mjuk nära tanken
//Robin
Om man ställer dom bredvid varandra så blir dom ungefär lika långa som en nyckel till en XT. Räcker det som svar?
Skoja bara, ingen aning.
Du som ska dra snorkeln. Jucka den lite fram å tillbaka samtidigt som du drar i den uppåt. Den lossnar ganska lätt. Bort med skiten bara.
Ett mer öppet luftfilter. Fast då börjar det bli läge att bromsa den i bänken och ska du göra det kan lika gärna sätta in en PowerComander. Byt till en tagg mindre framdrev och du har en mycket pigg hoj.
Om man ställer dom bredvid varandra så blir dom ungefär lika långa som en nyckel till en XT. Räcker det som svar?
Skoja bara, ingen aning.
Du som ska dra snorkeln. Jucka den lite fram å tillbaka samtidigt som du drar i den uppåt. Den lossnar ganska lätt. Bort med skiten bara.
Hur blir den med det mindre framdrevet? Får den lägre/högre topphastighet eller påverkas det inte alls, och blir det mycket annorlunda växlingar och sånt? Sen skulle det ju vara trevligt om den ville upp på bakhjulet lite mer av sig självt åxå. För den här 31 åringen skulle vilja lära sig lite bakslangsåka
Någon som vet dimensionerna på dessa fjäderbensdistanser?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |