Modifieringar XT660 X/R

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Skaraborg
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Originalstyret är 22mm vill jag tro. Jag hade denna på min XT ihop med en Zumo och en vibrationsdämpad hållare, funkade kalas!
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Någon som har byggt egna krökar ala OTR modellen som inte går under motorn?
Eller någon som har högupplösta bilder på krökar som går på sidan?
 

roggla

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yzf 250 - 02a samt Xt 660X 06:A
idag så har köpt en xt 660 x med 2006:a så jävla het

ska bara fixa uppkörningen sen e det bara att draaaaaa
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
En tanke som slog mig ikväll bara..vet nån om XT-modellen kommer genomgå nån rejäl facelift/"ny kaross-modell" eller vad man nu säger på MC-språk, inom den närmsta framtiden?
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Skulle någon med en xt660r kunna räkna hur många delar ni har i "verktygslådan", jag har fått för mig att jag saknar en skruvmejsel...:va (Haft en 08:a i snart 2 veckor).... Själv har jag 14 st delar i verktyslådan....:gnissla Ska man inte ha en liten och en stor mejsel...:tummenupp
mvh ed
 

Halle83

www.sveamoto.com
Gick med
18 Oct 2008
Ort
Vart bor jag?
Hoj
XT660X
En tanke som slog mig ikväll bara..vet nån om XT-modellen kommer genomgå nån rejäl facelift/"ny kaross-modell" eller vad man nu säger på MC-språk, inom den närmsta framtiden?


Kollade med min handlare när jag beställde min XT. Han hade fått en lista på Yamaha modeller som skulle få en "facelift" och XT-n fanns inte med. Så troligen blir det inga uppdateringar på utseendet. Däremot kunde mindre tekniska uppdateringar förekomma. Detta gällde för -09


//Halle
 

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
Kollade med min handlare när jag beställde min XT. Han hade fått en lista på Yamaha modeller som skulle få en "facelift" och XT-n fanns inte med. Så troligen blir det inga uppdateringar på utseendet. Däremot kunde mindre tekniska uppdateringar förekomma. Detta gällde för -09


//Halle

Bilder på -09:eek:rna kom upp på yamahas hemsida för ett tag sen. Bara skillnader på färgsättning, inte nåt vårdslöst snyggt. Finns tidigare årsmodeller som är snyggare (enligt mig):tummenupp
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Skulle någon med en xt660r kunna räkna hur många delar ni har i "verktygslådan", jag har fått för mig att jag saknar en skruvmejsel...:va (Haft en 08:a i snart 2 veckor).... Själv har jag 14 st delar i verktyslådan....:gnissla Ska man inte ha en liten och en stor mejsel...:tummenupp
mvh ed

Du har en xt...... Vad ska du ha en skruvmejsel till?
 

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Du har en xt...... Vad ska du ha en skruvmejsel till?

Ha ha, klart jag inte behöver en skruvmejsel, jag lämnar alltid in min hojar när det är dax att skruva...:tummenupp Det finns så många som skruvar hela dagarna, så varför ska man göra det...:D
Det är mest princip sak.... Rätt, ska vara rätt när man köper en ny hoj...

XT660R :yoparty
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skulle någon med en xt660r kunna räkna hur många delar ni har i "verktygslådan", jag har fått för mig att jag saknar en skruvmejsel...:va (Haft en 08:a i snart 2 veckor).... Själv har jag 14 st delar i verktyslådan....:gnissla Ska man inte ha en liten och en stor mejsel...:tummenupp
mvh ed

Släng verktygen, dom väger :D
 

Halle83

www.sveamoto.com
Gick med
18 Oct 2008
Ort
Vart bor jag?
Hoj
XT660X
Priset verkar ha gått upp med ca 10%, Tycker att det låter mycket.

Låter inte så kul.. 10 procent på 69900kr blir en peng... När jag skulle tjacka min hoj så sa säljaren att det inte skulle bli några större skillnader på-09orna. Så jag trixade till en hyfsad deal på en spretans ny -08 ist. Mig spelar inte årsmodellen så stor roll. För mig finns bara en färg, SVART som synden!

//Halle
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Om de har höjt priserna är det bara att vänta. De lär inte säljar många -09:eek:r när det finns kvar -08:eek:r. Speciellt inte om de är mycket dyrare!

Kan vara så att de bara höjer de nya för att kunna motivera att inte dumpa priserna helt på de gammla :rolleyes:

Om någon skall köpa så är det bara att stå på sig :)
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
När vi ändå snackar priser.

Jag funderar på ny hoj i vår, och det lutar åt att lämna min XT660R (svart, 2007 års, 800 mil) i inbyte. Fick ett pris på 35000 från en MC-handlare.

Är det nånstans där det ligger tror ni?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Känns rent spontant att om du väntar till våren så borde du relativt lätt kunna få ca 42-45k om du säljer den privat.

Det är ju ändå en 07:a som bara rullat ca 800mil.

Detta givetvis då om den är i det skicket en 07:a med bara 800mil på mätaren borde ha.

35k känns nästan i lägsta laget........
 

roggla

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
Yzf 250 - 02a samt Xt 660X 06:A
Hej alla.....

tänkte höra med er om hur ni brukar göra för att bygga om röven på en xtx 06:a
vet inte om det är det bästa alltenativet men har hittat ett paket på off-the-road.de för typ 170 eur sen till kommer blinkers så det blir ju en skvett.. har ni några billigare alltenativ eller några bättre ider??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top