Ok, det lilla jag har läst på har jag förstått att billiga minis ofta skakar sönder. Ska försöka hitta några godkända så jag slipper fippla med det.
Fick förresten min tail tidy från England idag. En kille på xt660.com som gjort den. Svider lite att såga i plasten för att få dit den men det kommer nog att bli jäkligt bra
Jag köpte Biltemas till min FZ1. Efter att ha läst lite negativa kommentarer om dem så gjorde jag om dem.. Det som folk klagade på var att de skakade sönder och tog in fukt.
Så jag plockade bort den genomskinliga plasten, lyfte ur diodplattan och fyllde hela botten med silikon. Sen tryckte jag dit diodplattan och lade en silikonsträng runt kanten på glaset och drog fast. Slutligen så tryckte jag in silikon i mitten på bulten, där kablarna går in, för att helt fuktsäkra den.
Har nu kört två säsonger med dem, även i MKT regn, men inga problem än.. Jag brydde mig inte om att koppla in dioderna till bromslyset i blinkerserna utan alla dioder går på blinkersen. Lyser mkt starkt....
Inte heller blev det några problem med att blinkersern blinkar för fort....
Lägg upp några bilder på hur det blev!!
Själv skall jag ut i garaget ikväll för att påbörja mitt projekt. Byte av samtliga vätskor (inkl framgaffel), montera distanserna i framgaffeln, styrhöjare, 14 t framdrev, byte av framskärm till en "riktig", DNA stage 2 filter och värmehandtag. Sen skall hojen upp i bänk hos Motospeed Västerås.
Kan bli en kul grusvägssommar!!