Modifieringar XT660 X/R

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Honda VFR800FI -98
Ok, det lilla jag har läst på har jag förstått att billiga minis ofta skakar sönder. Ska försöka hitta några godkända så jag slipper fippla med det.

Fick förresten min tail tidy från England idag. En kille på xt660.com som gjort den. Svider lite att såga i plasten för att få dit den men det kommer nog att bli jäkligt bra
 

chained

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 660 SMC -06
Har precis monterat på miniblinkers från biltema med motstånd. Köpte en moddad bakdel från OTR, fick borra hål för blinkers och regplåt. Men det blev riktigt bra efter lite trix med blinkers:na

Köpte även acerbis diamond headlight från OTR som är monterat och klart nu
http://www.google.se/images?q=ACERB...&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1024&bih=505

Ska se om jag kan ta lite bilder imorrn på kvällen så kan du få se hur jag löst det hela.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Ok, det lilla jag har läst på har jag förstått att billiga minis ofta skakar sönder. Ska försöka hitta några godkända så jag slipper fippla med det.

Fick förresten min tail tidy från England idag. En kille på xt660.com som gjort den. Svider lite att såga i plasten för att få dit den men det kommer nog att bli jäkligt bra

Jag köpte Biltemas till min FZ1. Efter att ha läst lite negativa kommentarer om dem så gjorde jag om dem.. Det som folk klagade på var att de skakade sönder och tog in fukt.

Så jag plockade bort den genomskinliga plasten, lyfte ur diodplattan och fyllde hela botten med silikon. Sen tryckte jag dit diodplattan och lade en silikonsträng runt kanten på glaset och drog fast. Slutligen så tryckte jag in silikon i mitten på bulten, där kablarna går in, för att helt fuktsäkra den.
Har nu kört två säsonger med dem, även i MKT regn, men inga problem än.. Jag brydde mig inte om att koppla in dioderna till bromslyset i blinkerserna utan alla dioder går på blinkersen. Lyser mkt starkt....
Inte heller blev det några problem med att blinkersern blinkar för fort....

Lägg upp några bilder på hur det blev!!

Själv skall jag ut i garaget ikväll för att påbörja mitt projekt. Byte av samtliga vätskor (inkl framgaffel), montera distanserna i framgaffeln, styrhöjare, 14 t framdrev, byte av framskärm till en "riktig", DNA stage 2 filter och värmehandtag. Sen skall hojen upp i bänk hos Motospeed Västerås.
Kan bli en kul grusvägssommar!! :tummenupp
 

chained

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 660 SMC -06
Här kommer två bilder :tummenupp
 

Bifogat

  • P2020226.jpg
    P2020226.jpg
    238.7 KB · Visningar: 253
  • P2020229.jpg
    P2020229.jpg
    243.7 KB · Visningar: 252

Tink

Live it, Love it, Ride it!
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X -08, WR250X -08
Alright!

Finns det inget ställe hemma i Sverige att handla på?

Går att beställa original från yamaha.. förvånansvärt billigt (kommer inte ihåg priset men vet att jag reagerade på att de va lågt)
en sån här (dock har jag lackat svart själv)
 
Last edited:

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
snygg hoj. liknar min en del :)

vad har du för styre+fästen? letar själv just efter nåt men har bara sett maguras variant hittills.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
ngn som har erfarenhet av Metal Mules 2-1 system?
har det ngn anslutning för lambda sonden?
och hur är det hästmässigt, ger ngr extra?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Hämtade min XT660x idag.
Beg, 600mil, -07

De som slog mig direkt på hemvägen var vilken kul maskin de här är. Lätt hanterlig och smidig.

Jag ska använda denna som pendlar hoj, vår/sommar/höst, just nu känns original slangarna lite väl klena till detta underlag.

Vad rekommenderar ni för däck som ska klara lite snö/rus men samtidigt inte vara jobbiga att köra asfalt med? De blir nog trots allt 70-80% asfalt.
 

Bifogat

  • yamaha.jpg
    yamaha.jpg
    30.7 KB · Visningar: 206

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
har samma prob som du men tänkte mer på det mt60 då det verkar har lite grövre mönster.

jag tror avon distenzia har lite mjukare gummi vilket nog kan vara bra vid frostigare vägunderlag.

goldspeed har ju också en del roliga däck. dock verkar de inte hålla särskild många mil och bli då dummt för pendling. men kanse en av deras super softa wet däck i fram kan funka?
http://www.aaa-racing.com/home.php?cat=123

hur gör ni med att byta däck? lämnr in eller göra själv?
helst vill man ju har extra hjul så man har flera färdiga allternativ men det är tyvärr lite dyrt för stunden.
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
Tjo. Ny här, halka in här för en tid sedan när jag va i motardköpatankar, blev fast :yoparty blev köp i lördags :banana
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
grattis!
vart ju samma för mig. köpte min i fredags för två vecka sen.
verkar vara samma färg som din med :) fast jag har då tagit bort alla klistermärken så den bara är vit o svart
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
grattis!
vart ju samma för mig. köpte min i fredags för två vecka sen.
verkar vara samma färg som din med :) fast jag har då tagit bort alla klistermärken så den bara är vit o svart
GRATTIS själv :) Bara vänta på våren nu då. har inte ens provkört min :mad: bara gasa lite :tummenupp
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
jag hann med två körningar innan den nya snön kom.(typ20mil)
men det vart tyvärr rätt kalt och blött då, så vart det inget hård gasandet för det. dock kul var det i alla fall!

sen dess har jag byggt om till clean bakdel, små blinkers och lite grindskydd på axeln och motorn.
är sugen på ett lättare 2-1 avgas men det få nog väntar tills våren kommer
 
Last edited:

tojen

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Myggparadiset
Hoj
XT660R-11
Lite frågor till er XT660R/X-åkare.

Varvar den mycket i motorvägsfart och hur lämpar hojen sig för längre dagsetapper?
 

Stors

Medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Säter kommun
Hoj
Yamaha xt660x -08
köpte min i gävle å fanns inte en asfalts remsa så långt ögat nådde. hemma i dalarna bor jag på landet så blir å vänta. får väl ta itu med baklyse, nr plåt fäste jag å. ser :arsele ut original
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top