De är faktiskt bara oljan vid 1000mil. Men jag hade tagit filtret oxå, de är så små pengar.
Listan är lång över saker du ska kontrollera.
Tips är att ladda ner service manualen (googla).
Fråga till dom som vet bättre
i o m att min hoj är 4 år och bara har varit inne på 600mils service och därmed inte varit inne minst 1ggr/år. Betyder detta då att garantin inte gäller längre? DVS jag kan lika bra göra 1000mila servicen själv?
Du har ju hoj garanti på 2 år.. sen har du en Yamahaförsäkring som gäller ytterligare 3 år. (eller om de e tvärt om) om du gör ALLA servicar på Yamaha verkstad.. genomgång 1 gång om året om du inte når service intervallen behöver du inte göra för att försäkringen skall gälla.
(har fått en motorrenovering värde 18k på den färsäkringen, dom löste dock inte problemet utan de fick jag göra själv, inkompetenta jävla idioter)
helt menlös imo.. dom tar typ 3.6 eller nåt sådant idiotiskt för 1k service.. bytte igår själv med filtret och dyraste jävla oljan jag kunde hitta (5w50) blev det 175kr x 2,6liter olja och ett filter för 40 kr.
-Olja å filter byter du på ca 10 min så är de värt tusenlappar för det ?
Gjort 2k milaren en gång hos yamana... 5.300kr... va de mest idiotiska inlämning jag gjort..
För olje tips kör inte med olja som e högre än 10 på första å inte under 40 på andra (ni fattar vad jag menar)
ni som även kör vinter (som jag) bör stoppa i en 5 olja..