Kneedrag
Guest
Vart hittar du den på louis.de? Går det att se den siten på engelska istället för tyska(det är inte babelfish jag undrar över nu)?
Jag köpte min på Bikeshop.se 300 kr och det står louise.de på min låda.
Vart hittar du den på louis.de? Går det att se den siten på engelska istället för tyska(det är inte babelfish jag undrar över nu)?
Jag köpte min på Bikeshop.se 300 kr och det står louise.de på min låda.
Å jag har en identisk, men den köpte jag på Biltema
Tillverkaren förser uppenbarligen fler...
Precis som med bildelar och allt annat, som sedan förpackas i olika kartonger med olika fina märkesnamn, och sedan får högst olika pris.
Meeen... det vet ju allla att ett fördelarlock till en Volvo i en blåvit kartong, alltid är bättre än ett i en Mekonomenlåda fast de kommer från samma fabrik, samma band, samma batch...
Jag hade tänkt köpa feltemas nyckel först, men den går ju på 699:-. Så tack NakenBandit för tipset om louis, nu blev jag genast ännu gladare över mitt köp
Jepp. Men den du köpte verkar vara den stora varianten då den börjar vid 24 Nm.
Det är ju många (de flesta) skruvar som ska dras med lägre moment, så ja, du måste nog som sagt köpa även den lilla
Och om nu louis.de har den så glöm inte fraktkostnaden.
Passa på att beställ fler saker inom tillåten vikt är ett tips.
Ja, jag tog ju den lilla först. Sen utökade jag ordern lite då jag såg att den stora fanns för 5 euro mer, och ja, sen bidde det ett riktigt bladmått också. Totalt landade det på 56 euro med frakt.
Känner mig på shoppinghumör ikväll, för bara för några timmar sedan blev det även inhandlat en motorpackningssats från staterna.
So You got money son... vi får justera kommande priser!
Jag drar bultar som frambringar penisavund eller vad sägs om en M36
please googla momentet för jag minns inte men där rör inte 10 nm inte mye..
Jag hade tänkt köpa feltemas nyckel först, men den går ju på 699:-. Så tack NakenBandit för tipset om louis, nu blev jag genast ännu gladare över mitt köp
Neråt isf, för nu är dom fan slut
Tribologi liksom... nästan ingen straight snubbe vet nog vad det är
Vet inte vad det är för storlek på de största vi drar på jobbet men 80mm nyckelvidd och 7000Nm innebär att man lämnat momentnyckeln för länge sen och kör med hydraulverktyg.
F.ö. är jag nöjd med min 198:- biltemanyckel som iaf gör ett bättre jobb än jag klarar på känsla. Används mest till hjulbultarna på bilen.
Fan P-A, Jörgen, RWD och alla andra som har koll... det här är rena rama porr-tråden!
Har insett hur fekkin' mkt jag har glömt från teknologilektionerna men faen vad det har klickat igenkännande när man läser det ni skrivit! Och Jörgen... Tribologi liksom... nästan ingen straight snubbe vet nog vad det är
2.
Varför ska man dra en momentnyckel i EN ENDA RÖRELSE tills det klickar, och inte ta omtag? Momentnyckeln borde väl känna av rätt moment ändå? (Nån av er som verkade veta lite mer skrev det)
Har du ingen kompis som jobbar på nån verkstad? Tror inte du vill betala för en kalibrering4.
OM man vill kalibrera sin momentnyckel, var går man då? E det värt det?
Peter
För att kunna återupprepa ett moment från gång till gång så ska man dra med en jämn, lugn rörelse tills rätt moment är uppnått.
Måste man byta tag strax innan momentet är uppnått så klickar nyckeln trots att skruven inte har tillräckligt hög klämkraft. Detta beror huvudsakligen på skillnaden mellan glid och vilofriktion.
I detta fall ska du lossa skruven igen och dra om den, iaf om du vill ha rätt klämkraft.
Har man för låg klämkraft så kan skruven utmattas och gå av.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|