Svänga in åt vänster till curbsen?Vart skulle den lille Spanjoren ta vägen?
Ser ut som om Simone svänger skarpare trots den förmodade högre farten då han är före. Åtminstone så lutar hojen mer.
Svänga in åt vänster till curbsen?Vart skulle den lille Spanjoren ta vägen?
Dani förväntade sig inte den manöver Simonchelli drog. Att då när han till slut ser honom vika in extra och över kurbsen? Sådan racingnärvaro har nog inte den mest erfarne racingstjärnan. Han vart överrumplad, reagerar instinktivt att bromsa men kör in i bakdäcket på Simonchellis hoj.Svänga in åt vänster till curbsen?
Ser ut som om Simone svänger skarpare trots den förmodade högre farten då han är före. Åtminstone så lutar hojen mer.
Dani förväntade sig inte den manöver Simonchelli drog. Att då när han till slut ser honom vika in extra och över kurbsen? Sådan racingnärvaro har nog inte den mest erfarne racingstjärnan. Han vart överrumplad, reagerar instinktivt att bromsa men kör in i bakdäcket på Simonchellis hoj.
Felet låg bara i Simonchellis val av attack / spår som inte gav Dani några valmöjligheter alls och resultera i en onödig incident där tyvärr även nyckelbenet gick av som orsakat Dani riktiga problem att kämpa för någon titel i år.
Jag såg rejset, och ett antal replays... Simonchellis manöver var onödig och gav Dani noll utrymme. Bilden gör inte incidenten rättvisa. Det är ju som att visa en granat före den är kastad och påstå att skadan som skedde pga granaten inte var granatens fel så att säga. "Vem vare som kasta!??" ... Simonchelli....Skriver du inte emot dig själv här? Första stycket så gör Dani fel val pga. överrumpling och oförmåga att du kunna välja att svänga in extra och i andra stycket så har han inga valmöjligheter?
Svårt att se på en stillbild, men i just denna bilden så ser det ut som att Simone ligger före, att Dani har gått om asfalt till vänster om sig och att han kan lägga ned mer och svänga in.
Bekvämt. Jag kommenterar ett inlägg med en bild i, du svarar på min bildkommentar som innehåller motsägelser. När jag ifrågasätter det så hoppar du ur context och skjuter ut dig ur diskussionerna.Jag såg rejset, och ett antal replays... Simonchellis manöver var onödig och gav Dani noll utrymme. Bilden gör inte incidenten rättvisa. Det är ju som att visa en granat före den är kastad och påstå att skadan som skedde pga granaten inte var granatens fel så att säga. "Vem vare som kasta!??" ... Simonchelli....
Kommer sluta ordfajtas om detta ytterligare. Ingen kommer vinna på det. Done!
Alla får tycka vad dom vill men när man ser på faktan kring incidenten så tycker jag att det pekar åt ett håll:Vad bra, då har vi rätt ut det här
För att det där resonemanget ska hålla så förutsätter det att Lorenzo och Simoncelli kunde kontrollera sina touch:ar av sina motståndare. Det tror inte jag att de kunde, än mindre kontrollera utfallen av dem.Ni måste väl se skillnaden på situation tex mellan lorre och dovi som får lätt kontakt på väg ur en böj sida vid sida istället för att kasta sig in framför ngns linje och slå undan ngns framdäck??
Dani förväntade sig inte den manöver Simonchelli drog.
Felet låg bara i Simonchellis val av attack / spår som inte gav Dani några valmöjligheter alls
Vad bra, då har vi rätt ut det här
För att det där resonemanget ska hålla så förutsätter det att Lorenzo och Simoncelli kunde kontrollera sina touch:ar av sina motståndare. Det tror inte jag att de kunde, än mindre kontrollera utfallen av dem.
Är det inte på tiden att dom börjar förvänta sig vad som helst av Simonchelli. Sen när skulle han ha börjat vika sig i ett sånt där läge. Han kör tuff och på gränsen till korkat.
Alltså inget försvar...men nästan direkt när Dani bestämmer sig för att ta tillbaka från Simonchelli har han förseglat sitt öde. Och det är som det är i racing. Sometimes you win and sometimes you loose i sådana där situationer.
Vem fel kan man spekulera i hur mycket som helst...och att vi ens måste spekulera är väl för att det inte är riktigt solklart. Om inte om fanns lixom.
Jag gav dig svar (som du citerar), som du nu skiter i att kommentera oxå och istället går på personligt. Snyggt.Bekvämt. Jag kommenterar ett inlägg med en bild i, du svarar på min bildkommentar som innehåller motsägelser. När jag ifrågasätter det så hoppar du ur context och skjuter ut dig ur diskussionerna.
Jag har inte sett någon ursäkt ifrån Lorenzo? Hur vet du att han insåg att han gjorde fel? Han tog placeringen. Jag hade tyckt det varit mycket intressant att läsa/höra Jorges kommentarer om tryckaren på Dovi.Mer än simoncelli då det inte resulterade i ngt och även om det inte hände ngt så inser Lorenzo att det är fel att göra så och försöker undvika det så mkt det går till skillnad mot simoncelli som gör liknande saker hela tiden och inte ens när någon blir skadad så inser han att han gör fel.
Fast det är ju lite som att peka ut en kille som mördare eller våldtäktsman och låta honom hållas bara för att man pekat ut honom innan.
Bättre det än bowlingkäglorMen hur såg det inte ut när han körde i 250 klassen?? Hans "motspelare" var ibland som bowlingklot.
Håller med dig, Rossi ser ut och känns som en föredetting just nu.
Rätt bra av en föredetting att roffa åt sig en 3:de plats.
Och nog finns det dom som är mer föredettingar är Rossi.
T.ex Capirossi, när gjorde han senast en insats. Han kanske skulle fundera på att börja knyppla istället. Alltså inget ont om Loris. Men där kan vi snacka föredetting.
Det krävdes att en kraschade ut och den andra fick en drive-through för att hamna på pallen.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|