Monster Energy Grand Prix de France

Vems Fel var kraschen?

• Antal röstningar
    0

MC Doktorn

Guest
Strax efter ser det ut så här där då Sic innan legat bakom Peddo men bromsar senare för att göra en ytterrökare

Vart skulle den lille Spanjoren ta vägen?

Är det nån som tar dina inlägg på allvar? Var det inte rossi som såg ut som en föredetting?

Kolla dig i spegeln så har du en föredetting där.

Ang föredetting
Ordet betecknar ofta en person som tidigare varit lyckad och/eller uppmärksammad inom sitt område men som inte längre presterar lika bra eller som inte får samma uppmärksamhet som tidigare.

Är det svårt att acceptera för dig att han inte presterar lika bra som tidigare?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Är det svårt att acceptera för dig att han inte presterar lika bra som tidigare?
Har du svårt att förstå att Rossi sitter på en för honom ny hoj? Att de kört 4 race? Att de håller på och utvecklar den för fullt? Att Hondan är läskigt bra i år? Att han körde ifrån Grin-Jörgen och Spisen igår?

Att kalla en kille som står på pallen för föredetting... :rolleyes:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Om det nu är simoncellis fel, så lär det inte varit med flit ? Om han går om på yttern och vet att "om ja nu lägger ner såhär mkt/tar detta spår så kapar jag danis racinglinje" - inte fan vill man lägga sig i skottlinjen framför ngn annan som inte kan göra något annat än köra på dig. Risken är ju stor att de går åt skogen för en själv..

Med andra ord, om det inte är pedrosa som bromsar onödigt sent, så tar simoncelli en racelinje där han tror pedrosa ska få plats bakom/vid sidan... han gör ju inte detta med flit med tanke på att de lätt kan gå snett för han själv.

Och racing incidenter händer titt som tätt... Rossis fall på stoner va nog inte me flit men rossis fel - ja. Pedrosas kapning av teamkollegan hayden var nog inte me flit, men pedrosas fel - ja, denna incident kanske var simoncellis fel, men inte med flit.

Ang föredetting
Ordet betecknar ofta en person som tidigare varit lyckad och/eller uppmärksammad inom sitt område men som inte längre presterar lika bra eller som inte får samma uppmärksamhet som tidigare.
Så lorenzo är en föredetting nu efter helgens race ?:va

- har lyckats jättebra tidigare = check
- presterade inte lika bra i helgen = check
- fick inte samma uppmärksamhet som tidigare race = check

:banana

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Det krävdes att en kraschade ut och den andra fick en drive-through för att hamna på pallen.

Jo, ungefär samma som när Hayden tog sin titel. :rolleyes: Same old discusion.

Om inte Rossi legat där framme hade han aldrig kommit på pallen. Varför var inte Spisen, Edwards eller någon annan där och roffade kan man undra.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
YAMMA RÅÅÅÅ!?!? Jag vill prata om varför Yamaharnannanana verkar prestera så dåligt i år. Klubban sa i någon intervju att den inte var lika stabil fram längre. Varför inte? Vad har dom fått istället? Crussschlovv kvalade ju grymt iofs. Oväntat skitbra faktiskt.

Varför presterar Spiesen så uselt? Är Yamma ORDENTLIGT på dekis eller är det tillfälligt? Är det Honda som är så vansinnigt mycket bättre till i år som gör skillnaden?

Klubban har iofs kommit 1-2-1-4 hittills om jag kommer ihåg rätt iofs, det kanske inte är något fel på Yamma utan Spies? :)

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
YAMMA RÅÅÅÅ!?!? Jag vill prata om varför Yamaharnannanana verkar prestera så dåligt i år. Klubban sa i någon intervju att den inte var lika stabil fram längre. Varför inte? Vad har dom fått istället? Crussschlovv kvalade ju grymt iofs. Oväntat skitbra faktiskt.

Varför presterar Spiesen så uselt? Är Yamma ORDENTLIGT på dekis eller är det tillfälligt? Är det Honda som är så vansinnigt mycket bättre till i år som gör skillnaden?

Klubban har iofs kommit 1-2-1-4 hittills om jag kommer ihåg rätt iofs, det kanske inte är något fel på Yamma utan Spies? :)

Tungt för yamma nu?

Teamchefen i Tech3, Guy Coulon, åtalas efter att av misstag ha backat över en motorcyklist med teambussen.
Colin Edwards teamchef backade av misstag in i motorcyklisten vid en fransk tullstation. Han såg inte 54-åringen bakom bussen och märkte först inte att han backade på honom. Efter ett tiotal meter insåg han att något hänt men då hade redan motorcyklisten släpats med och hunnit dö.

Coulon greps efter olyckan, misstänkt för vållande till annans död.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Är det någon som tar dina muppinlägg på allvar?

Strax efter ser det ut så här där då Sic innan legat bakom Peddo men bromsar senare för att göra en ytterrökare

Vart skulle den lille Spanjoren ta vägen?

2_pedrosa_simoncelli_slideshow.jpg

Tagit en snävare linje, men nu gick ju inte det när han hade så hög fart. Tveksamt om han ens hade fixat Sic's linje (om han inte hade kommit farande) Hur som helst så möttes dom på mitten. Det kan man inte orda om;-)

Sen måste jag säga att det känns kanon att sitta i flera timmar och analysera en situation som dom hade 1 millisekund på sig att besluta om:)

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped

Tech3 som har lorenzos fjolårscykel verkar vara mer stabil än yamaha factorys nya, lorenzo verkar hittat bättre rätt än vad spies har gjort.
Crutchlow och Edwards tycker inte jag är i närheten av samma virke som spies, ändå får spies kämpa för att köra typ lika med dom. Och förra året när dom satt på samma material så var spies före varje race och stog på pallen 2 ggr och toge pole en gång.
Det tycker jag är bevis för att den nya yamahan inte verkar fungera lika bra då spies nästan blir frånåkt på sitt fabriksmaterial av förra årets material som tech3 har. Tror mer på att dom inte har hittat rätt med den nya yaman än att det är spies det är "fel på".
Det är ju ingen nyhet att dom har haft problem med den nya cykeln och bytt tillbaka bla sving från den gamla men saknar fortfarande grepp fram, plus att dom försöker öka effekten som dom ligger efter med mot honda. Men det verkar också gå ut över stabileten och greppet mer än det gynnar hela paketet.
Undantaget är Lorenzo som kanske har en annan setup än spies. Dock så går det inte problemfritt för honom heller och båda verkar ha problem med greppet. Ny el hade dom också bytt och testat på senaste testet, verkar inte hjälpt så mkt heller dock..

Trist att dom inte hittar rätt nu när hondan är så äckligt bra i år. Hoppas dom får iordning ngt bra snart så spiesen kmr igång och kan ställa till med lite i toppen och så att lorenzo kan bryta hondadominansen så det blir lite fight om mästerskapet.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Ja, konstigt att Spies på "fAAAcTOriii" inte kan köra bättre än så här! Han var ju så jäkla med förra året på "sämre" material.

Eller så blev hans lönelyft så högt så han tappade intresset för racingen... Han kan ju troligen pensionera sig extra tidigt nu. Han har ju redan tjänat fett i USA på racingen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Lorenzo sa väl i helgen att han hade fått tillbaka stabiliteten i inbromsningarna när de gick tillbaka till vissa delar från 2010?

Yamaha ska få en ny motor till Brno.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Om dom hade legat exakt lika vid nedläggspunkten hade Simoncelli inte ens kunnat lägga ner framför Dani. Simoncelli måste ha varit före för att dom ens skulle komma så långt in i böjen som dom gjorde. Race incident.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Om dom hade legat exakt lika vid nedläggspunkten hade Simoncelli inte ens kunnat lägga ner framför Dani. Simoncelli måste ha varit före för att dom ens skulle komma så långt in i böjen som dom gjorde. Race incident.

Men vem orskar det? Simoncelli. Han hade kunnat gjort omkörningen på ett annat ställe, säkrare, bättre med mindre risk för kontakt. Han la sig framför pedrosa i hans linje utan att pedrosa kunde ändra sin linje och klippte hans framhjul vilket är bevis för det jag skrev innan. Race-inciden? kanske. Idiotiskt gjort av simoncelli? Ja.
Släpp det där nu:)

Ja, konstigt att Spies på "fAAAcTOriii" inte kan köra bättre än så här! Han var ju så jäkla med förra året på "sämre" material.

Men nu är inte tech3 sämre material när dom har det lorenzo körde förra året och det nya materialet fungerar inte lika bra för lorenzo och spies. Så det är inte så rättvist att bedömma tex spies som att han är långsammare på bättre material vilket han inte har nu när det nya inte fungerar så bra samtidigt som tech3 förarna har bättre material än förra året.

Nu säger jag inte att du har sagt det men..
Det är vad jag har läst enligt uttalanden och inte min personliga åsikt som vissa andra är ganska snabba med att komma med så fort det går knackigt för en förare så är han slut och en föredetting.. Som vissa bedömmer när förare har nytt material och inte hänger med efter 4 race:D

Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det krävdes att en kraschade ut och den andra fick en drive-through för att hamna på pallen.
Vilket skitsnack!

När jag tävlade kom jag inte på pallen ett enda race när jag kraschat ut i sandfållan!!
På pallen kommer de som kör fort men håller sig inom gränserna.
De som lärt sig var gränsen går komer i mål.
Står man i bollhavet och glor kommer man inte i mål, så är det!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Men vem orskar det? Simoncelli. Han hade kunnat gjort omkörningen på ett annat ställe, säkrare, bättre med mindre risk för kontakt. Han la sig framför pedrosa i hans linje utan att pedrosa kunde ändra sin linje och klippte hans framhjul vilket är bevis för det jag skrev innan. Race-inciden? kanske. Idiotiskt gjort av simoncelli? Ja.
Släpp det där nu:)

Kanske Pedrosa bromsade på sig....han har ju gjort sånt förr.

Eller....nä håller med dig, dags att lägga ner detta nu och konstantera att det finns flera olika uppfattningar om detta.

/KentW

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Vilket skitsnack!

När jag tävlade kom jag inte på pallen ett enda race när jag kraschat ut i sandfållan!!
På pallen kommer de som kör fort men håller sig inom gränserna.
De som lärt sig var gränsen går komer i mål.
Står man i bollhavet och glor kommer man inte i mål, så är det!

MC-doktorn syftar på att Pedrosa kraschade.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
MC-doktorn syftar på att Pedrosa kraschade.
Jahaja!

Jag tycker i alla fall inte man ska säga att det var Peddot/Simons "förtjänst" att Rossi kom på pallen.
Rossi körde fort och höll sig upprätt, därför kom han på pallen.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC